Adverteren
Adverteren
Adverteren.
Mijn ogen rolden vandaag toch even op een vreemde wijze door mijn hoofd. Had ik het kunnen horen dan zouden mijn oren geklapperd hebben.
Het RD van vandaag vermeld dat er afgelopen zondag in de zondagskrant van de Telegraaf een pagina grote advertentie heeft gestaan van de PKN.
Nou je ogen rollen door je hoofd als je leest dat de kerk ook al meedoet aanadverteren op zondag in een zondagskrant.
Het verweer van ds. Heetderks was: het was een gratis advertentie die ze aangeboden hadden gekregen want als ze het hadden moeten betalen hadden ze het beslist niet gedaan.
Het komt bij mij beslist niet principieel over zo'n opmerking. Dus als we moeten betalen doen we het niet, want we zijn tegen werken, en bladen uitgeven op zondag en noem maar op, maar als we het gratis krijgen dan kunnen we er wel achter staan en zetten we onze principes overboord.
Verschrikkelijk dat een kerk zover kan afzakken.
Mijn ogen rolden vandaag toch even op een vreemde wijze door mijn hoofd. Had ik het kunnen horen dan zouden mijn oren geklapperd hebben.
Het RD van vandaag vermeld dat er afgelopen zondag in de zondagskrant van de Telegraaf een pagina grote advertentie heeft gestaan van de PKN.
Nou je ogen rollen door je hoofd als je leest dat de kerk ook al meedoet aanadverteren op zondag in een zondagskrant.
Het verweer van ds. Heetderks was: het was een gratis advertentie die ze aangeboden hadden gekregen want als ze het hadden moeten betalen hadden ze het beslist niet gedaan.
Het komt bij mij beslist niet principieel over zo'n opmerking. Dus als we moeten betalen doen we het niet, want we zijn tegen werken, en bladen uitgeven op zondag en noem maar op, maar als we het gratis krijgen dan kunnen we er wel achter staan en zetten we onze principes overboord.
Verschrikkelijk dat een kerk zover kan afzakken.
tja, dat zijn de variabele principes van een plurale kerk...
(oké, dat zei ik dus niet. ik wil niet de verantwoordelijkheid voor de XIV-ste pkn discussie op mijn conto hebben staan)
Voor de nieuwschierigen, de advertentie staat hier (pas op: PDF, redelijk groot)
verantwoording vanuit de PKN-site:
(oké, dat zei ik dus niet. ik wil niet de verantwoordelijkheid voor de XIV-ste pkn discussie op mijn conto hebben staan)
Voor de nieuwschierigen, de advertentie staat hier (pas op: PDF, redelijk groot)
verantwoording vanuit de PKN-site:
Advertentie Protestantse Kerk wint Telegraaf-prijs
(14-3-2005)
"Al onze vestigingen elke zondag open". Dat was de kop van een paginagrote advertentie in de zondagseditie van de Telegraaf van 13 maart. Met deze - voor de Protestantse Kerk - gratis advertentie ter waarde van 70.000 euro, won bureau Scheepens reclame adviseurs uit Tilburg de derde prijs in de door de Telegraaf uitgeschreven wedstrijd "de beste zondaginhaker". Daarbij ging het erom voor de zondagskrant een bijzondere - onalledaagse - advertentie te ontwerpen, die past bij het karakter van de krant. Volgens de jury is het 'een zeer verrassende en gedurfde advertentie van een onverwachte afzender. Een leuk idee met de juiste knipoog. De advertentie zet je op het verkeerde been en geeft wat de jury betreft een heel positief beeld'.
Volgens Willem Kramer, woordvoerder van de Protestantse Kerk in Nederland, was de afdeling Communicatie bereid om aan de advertentie mee te werken. 'Wat ons aansprak natuurlijk is dat het de lezers op een aardige manier duidelijk maakt dat je op zondag nog altijd naar de kerk kunt. Het initiatief kwam van het reclamebureau, en omdat er voor ons geen kosten aan verbonden zijn, hebben we met plaatsing van de tekst ingestemd. En niet in de minste plaats ook omdat we achter de inhoud staan. Elke zondag open, iedereen welkom, daar gaat het toch om bij de kerken.'
Even voor hen bij wie de link eventueel niet werkt, hier het stukje uit het RD nog even erbij gezet.
AMSTERDAM - De Protestantse Kerk in
Nederland heeft van De Telegraaf een
gratis paginagrote advertentie
gekregen. Deze stond zondag in de
zondagseditie.
.
Een reclamebureau had een prijs gewonnen
met de advertentie. De Telegraaf vond de
tekst zo origineel dat hij deze gratis
heeft geplaatst.
.
„Op zondag naar de kerk”, luidt de tekst.
„Met al die koopzondagen zou u het bijna
vergeten. Maar ook de kerken zijn op
zondag open. Voor iedereen. U vindt er
rust en bezinning. En een inspirerende
boodschap. Helemaal gratis. Waar vindt u
dat nog? Bezoek daarom nog deze zondag één
van onze vestigingen. Er is immers altijd
wel een kerk bij u in de buurt.”
.
Ds. J. G. Heetderks, preses van de PKN, zei
maandagmorgen desgevraagd dat de
Protestantse Kerk toestemming tot
plaatsing van de advertentie heeft
gegeven omdat deze gratis is. „Wij zouden
anders zeker niet geadverteerd hebben in
een zondagseditie.”
AMSTERDAM - De Protestantse Kerk in
Nederland heeft van De Telegraaf een
gratis paginagrote advertentie
gekregen. Deze stond zondag in de
zondagseditie.
.
Een reclamebureau had een prijs gewonnen
met de advertentie. De Telegraaf vond de
tekst zo origineel dat hij deze gratis
heeft geplaatst.
.
„Op zondag naar de kerk”, luidt de tekst.
„Met al die koopzondagen zou u het bijna
vergeten. Maar ook de kerken zijn op
zondag open. Voor iedereen. U vindt er
rust en bezinning. En een inspirerende
boodschap. Helemaal gratis. Waar vindt u
dat nog? Bezoek daarom nog deze zondag één
van onze vestigingen. Er is immers altijd
wel een kerk bij u in de buurt.”
.
Ds. J. G. Heetderks, preses van de PKN, zei
maandagmorgen desgevraagd dat de
Protestantse Kerk toestemming tot
plaatsing van de advertentie heeft
gegeven omdat deze gratis is. „Wij zouden
anders zeker niet geadverteerd hebben in
een zondagseditie.”
-
Ik denk dat je prima mag evangeliseren, maar niet in strijd met de wet. Ik denk dat je eerder aan de Wet des Heeren moet houden. Zes dagen zult gij arbeiden......!Oorspronkelijk gepost door Lecram
Niet om de PKN ofzo, maar ook ik vind hem sterk.
Mag je op zondag dan ook niet evangeliseren? Het zet de mensen wellicht aan het nadenken.
Dus op zondag mag je niet evangeliseren?Oorspronkelijk gepost door vlinderIk denk dat je prima mag evangeliseren, maar niet in strijd met de wet. Ik denk dat je eerder aan de Wet des Heeren moet houden. Zes dagen zult gij arbeiden......!Oorspronkelijk gepost door Lecram
Niet om de PKN ofzo, maar ook ik vind hem sterk.
Mag je op zondag dan ook niet evangeliseren? Het zet de mensen wellicht aan het nadenken.
Zeer origineel , vind ik ookOorspronkelijk gepost door Mariken
Heb net de advertentie bekeken en moet bekennen dat ik die mooi vind. En ook origineel om op deze manier een groep mensen te bereiken die anders misschien niet bereikt zouden worden?
wel weer makkelijk om de pkn de zwarte piet toe te schuiven he,
och, och het is toch wat.....
tja