Hoe ziet de biddag eruit voor jullie en waar bidden jullie (extra

Of hebben jullie liever helemaal geen biddag?
De biddag wordt helaas vaak gezien en gebruikt als tweede zondag met twee preken. Jammer.Oorspronkelijk gepost door Jongere
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het morgen biddag!
Hoe ziet de biddag eruit voor jullie en waar bidden jullie (extravoor?
Drie hier.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
De biddag wordt helaas vaak gezien en gebruikt als tweede zondag met twee preken. Jammer.
Fijn Daphne!Oorspronkelijk gepost door Daphne
(Zoals elk jaar weer de biddag topic! :%)
Lang heb ik biddag als een vervelende verplichte dag gezien... verplicht naar de kerk (en t is maar 1 keertje) langdurig bidden (waarbij je gedachten wel 10 keer rond geweest zijn en bij de 11e keer werd er amen gezegd) maar als je God leert kennen is biddag zo veel fijner!!! :%
Jullie zijn boefjesOorspronkelijk gepost door Marjan
's Middags een dienst speciaal voor kinderen (gaan we niet heen*) en 's avonds de eigen dominee.
Biddag is bijzonder. De dominee weet over het algemeen het boven het alledaagse van gezondheid en werk uit te tillen.
*ik wacht gelaten op het onvermijdelijke commentaar
Zoiets gebeurt in onze gemeente iedere maand. Van de 800 leden komen er dan 6-8....Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDe biddag wordt helaas vaak gezien en gebruikt als tweede zondag met twee preken. Jammer.Oorspronkelijk gepost door Jongere
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het morgen biddag!
Hoe ziet de biddag eruit voor jullie en waar bidden jullie (extravoor?
Liever zou ik een verhandeling over het gebed horen en dan daadwerkelijk in groepjes met elkaar bidden voor vooraf bedachte onderwerpen.
Dat dit voor vele kerken een brug te ver is, snap ik, maar laten we een biddag ook echt biddag zijn. Verder denk ik dat er een bezinning moet komen over de plaats en functie van biddag. Waarom bijv. niet vasten? (is maar een opgeworpen vraag)