De ere Gods en de eredienst

Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Simon »

Was het maar een lach.
het is een gaap/geeuw.
Uiting van verveeld zijn ergens mee.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

WimA schreef:
Bert Mulder schreef:
SecorDabar schreef: De inklevende verdorvenheid doet zich bij Gods liefste kind dagelijks gelden. En wanneer dan de genademiddelen niet ootmoedig en afhankelijk-gelovig worden in acht genomen, dan is er geestelijke vervlakking en verachtering te duchten.
Bovendien waren er, de eeuwen door, de tegenstanders van de zuivere leer en van het Evangelie der zaligheid, dat weliswaar “voor” de mens bestemd, maar allerminst “naar” de mens, dat is overeenkomstig, ’s mensen inzichten en verlangens is.
Goed dat je het zelf zegt. Hoop dat je dit op je eigen toepast, inplaats van anderen hier de les te lezen...
Helemaal mee eens. Als ik zo'n posting van DecorDabar ziet dan denk ik: Practice what you preach.
De genademiddelen worden bij mijn thuis door omstandigheden waargenomen door het lezen van zuivere preken, wat helaas niet van elke openbare "eredienst" gezegd kan worden.

Ik heb wel eens het idee dat hier sommigen met een nette trouwe kerkgang naar de hemel denken te gaan.
Laatst gewijzigd door SecorDabar op 21 nov 2012, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door J.C. Philpot »

SecorDabar schreef:Ik heb wel eens het idee dat hier sommigen met een nette trouwe kerkgang naar de hemel denken te gaan. :)
Als dat echt zo is, past daar geen smiley bij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

J.C. Philpot schreef:
SecorDabar schreef:Ik heb wel eens het idee dat hier sommigen met een nette trouwe kerkgang naar de hemel denken te gaan. :)
Als dat echt zo is, past daar geen smiley bij.

Ja. u hebt gelijk. Misschien is het omgekeerde wel het geval.
Ik wilde met de "smile" alleen maar aangeven dat ik niet boos ben, maar vriendelijk tegenover mede-forumleden wil blijven, die wel naar een kerk gaan.

Alleen moet men niet naar "erediensten" gaan waar wij in de prediking niet horen van de afsnijding van de oude mens, en inlijving in Christus alleen.

Dus : :sweat :hum
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Simon »

SecorDabar schreef:
WimA schreef:
Bert Mulder schreef:
SecorDabar schreef: De inklevende verdorvenheid doet zich bij Gods liefste kind dagelijks gelden. En wanneer dan de genademiddelen niet ootmoedig en afhankelijk-gelovig worden in acht genomen, dan is er geestelijke vervlakking en verachtering te duchten.
Bovendien waren er, de eeuwen door, de tegenstanders van de zuivere leer en van het Evangelie der zaligheid, dat weliswaar “voor” de mens bestemd, maar allerminst “naar” de mens, dat is overeenkomstig, ’s mensen inzichten en verlangens is.
Goed dat je het zelf zegt. Hoop dat je dit op je eigen toepast, inplaats van anderen hier de les te lezen...
Helemaal mee eens. Als ik zo'n posting van DecorDabar ziet dan denk ik: Practice what you preach.
De genademiddelen worden bij mijn thuis door omstandigheden waargenomen door het lezen van zuivere preken, wat helaas niet van elke openbare "eredienst" gezegd kan worden.

Ik heb wel eens het idee dat hier sommigen met een nette trouwe kerkgang naar de hemel denken te gaan.
Absoluut niet.
Sacramenten redden ook niet, hoor, trouwens.
Ook religie redt niet.
Zelfs de dominee redt niet..
Alleen Christus redt, en een getuigenis uit een oprecht hart dat berouw heeft van de zonden en geloof dat de Vader uit den doden opwekt.
En vervolgens daaruit leeft.
Zó'n leven is Gods eredienst.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door dennis »

Als de Heere in ons leven is begonnen, zal het ons wel - in beginsel - om Zijn eer te doen worden.
Niet langer 'ik' maar Hij gaat centraal staan in ons leven.
'Al wat Hij wrocht ZAL juichen tot Zijn eer.'
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Simon »

dennis schreef:Als de Heere in ons leven is begonnen, zal het ons wel - in beginsel - om Zijn eer te doen worden.
Niet langer 'ik' maar Hij gaat centraal staan in ons leven.
Jezus zegt: ‘Ik geef jullie een nieuw gebod: Heb elkaar lief’. Wat daar zo nieuw aan is? ‘Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben’ (Joh. 13:34).
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

Beste Simon,
U schreef: Zó'n leven is Gods eredienst.
Dit vind ik ook inderdaad.
Alleen als het enigzins mogelijk is, is het wenselijk om de middelen der genade waar te nemen in de kerk. Als het echt niet anders kan, is er de mogelijkheid om thuis de samenkomst te houden door prekenboeken te lezen.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Afgewezen »

Simon schreef:Was het maar een lach.
het is een gaap/geeuw.
Uiting van verveeld zijn ergens mee.
Ja, ik gaap vanwege dat gezeur over SecorDabars thuislezen. Hij weet nu onderhand wel hoe jullie daarover denken. :mosc
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Simon »

SecorDabar schreef:Beste Simon,
U schreef: Zó'n leven is Gods eredienst.
Dit vind ik ook inderdaad.
Alleen als het enigzins mogelijk is, is het wenselijk om de middelen der genade waar te nemen in de kerk. Als het echt niet anders kan, is er de mogelijkheid om thuis de samenkomst te houden door prekenboeken te lezen.
Iedere samenkomst van 2 of meer mensen in Zijn Naam vergaderd is een gelegenheid waar Hij aanwezig is.
Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt in rang of funktie, volgens mij.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Bert Mulder »

Afgewezen schreef:
Simon schreef:Was het maar een lach.
het is een gaap/geeuw.
Uiting van verveeld zijn ergens mee.
Ja, ik gaap vanwege dat gezeur over SecorDabars thuislezen. Hij weet nu onderhand wel hoe jullie daarover denken. :mosc
SecorDabar moet hier niet als een hypocriet anderen de les gaan zitten lezen, maar de hand in eigen boezem steken. Dat bedoelde IK met mijn post.

En, ik weet het, dat is zeer op de persoon. Net zoals zijn les lezen op de persoon is.

En ondertussen, meen ik dat ik afdoende uit de Schrift aangetoond heb, dat het onze plicht is, zoveel als mogelijk is, om de eredienst in Gods gemeente samen te houden, en op die manier God te dienen, en onze medechristenen te ondersteunen. En thuislezen is GEEN eredienst. Verder worden de heilige sacramenten veronachtzaamt.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 21 nov 2012, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

Simon schreef:
SecorDabar schreef:Beste Simon,
U schreef: Zó'n leven is Gods eredienst.
Dit vind ik ook inderdaad.
Alleen als het enigzins mogelijk is, is het wenselijk om de middelen der genade waar te nemen in de kerk. Als het echt niet anders kan, is er de mogelijkheid om thuis de samenkomst te houden door prekenboeken te lezen.
Iedere samenkomst van 2 of meer mensen in Zijn Naam vergaderd is een gelegenheid waar Hij aanwezig is.
Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt in rang of funktie, volgens mij.
Beste Simon,
Ja, ook daar wil ik u gelijk geven. Ik ben het met u eens.
Ik ben wel benieuwd of de andere forumleden dat ook vinden. :)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

Bert Mulder schreef:
Afgewezen schreef:
Simon schreef:Was het maar een lach.
het is een gaap/geeuw.
Uiting van verveeld zijn ergens mee.
Ja, ik gaap vanwege dat gezeur over SecorDabars thuislezen. Hij weet nu onderhand wel hoe jullie daarover denken. :mosc
SecorDabar moet hier niet als een hypocriet anderen de les gaan zitten lezen, maar de hand in eigen boezem steken. Dat bedoelde IK met mijn post.

En, ik weet het, dat is zeer op de persoon. Net zoals zijn les lezen op de persoon is.
Beste Bert Mulder,
Ik ben me niet bewust dat ik u de les lees. Waaruit blijkt dat ?
Het onderwerp "Gods eer in de eredienst" wil ik gewoon als bezinning meegeven.
Ik ben door (niet nader te noemen) omstandigheden in een thuislezers-situatie beland.
Iets wat wij zelf ook niet gezocht hebben.
Thuislezen is en blijft voor mij een noodoplossing, niet om de kerkgang met het beluisteren van een zuiver Schriftuurlijke preek lichtvaardig opzij te schuiven.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door Bert Mulder »

SecorDabar schreef:
Beste Bert Mulder,
Ik ben me niet bewust dat ik u de les lees. Waaruit blijkt dat ?
Het onderwerp "Gods eer in de eredienst" wil ik gewoon als bezinning meegeven.
Ik ben door (niet nader te noemen) omstandigheden in een thuislezers-situatie beland.
Iets wat wij zelf ook niet gezocht hebben.
Thuislezen is en blijft voor mij een noodoplossing, niet om de kerkgang met het beluisteren van een zuiver Schriftuurlijke preek lichtvaardig opzij te schuiven.
Bert Mulder schreef:
SecorDabar schreef:
De inklevende verdorvenheid doet zich bij Gods liefste kind dagelijks gelden. En wanneer dan de genademiddelen niet ootmoedig en afhankelijk-gelovig worden in acht genomen, dan is er geestelijke vervlakking en verachtering te duchten.
Bovendien waren er, de eeuwen door, de tegenstanders van de zuivere leer en van het Evangelie der zaligheid, dat weliswaar “voor” de mens bestemd, maar allerminst “naar” de mens, dat is overeenkomstig, ’s mensen inzichten en verlangens is.
En, het lijkt me dat er enige berichten in het begin van dit onderwerp weggehaalt zijn...

Goed, als het een noodoplossing is. Maar, zo'n noodoplossing dient tijdelijk te zijn. Maar het lijkt me dat jij op dit forum het thuislezen zit aan te prijzen, en kritiek oefent op de geinstitueerde kerken, alsof er nergens geen ware prediking en godsdienst meer is. En dat hangt me de keel uit.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: De ere Gods en de eredienst

Bericht door SecorDabar »

Bert Mulder schreef:
Afgewezen schreef:
Simon schreef:Was het maar een lach.
het is een gaap/geeuw.
Uiting van verveeld zijn ergens mee.
Ja, ik gaap vanwege dat gezeur over SecorDabars thuislezen. Hij weet nu onderhand wel hoe jullie daarover denken. :mosc
SecorDabar moet hier niet als een hypocriet anderen de les gaan zitten lezen, maar de hand in eigen boezem steken. Dat bedoelde IK met mijn post.

En, ik weet het, dat is zeer op de persoon. Net zoals zijn les lezen op de persoon is.

En ondertussen, meen ik dat ik afdoende uit de Schrift aangetoond heb, dat het onze plicht is, zoveel als mogelijk is, om de eredienst in Gods gemeente samen te houden, en op die manier God te dienen, en onze medechristenen te ondersteunen. En thuislezen is GEEN eredienst. Verder worden de heilige sacramenten veronachtzaamt.
De Heilige sacramenten worden door thuislezers niet verontachtzaam.
Ze worden slechts ontbeert.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Plaats reactie