Jij-daar in Canada: Hey You!

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door helma »

http://youthevenings.com/?page_id=52

Hey You! evenings are interdenominational meetings for young people. Both the organizers and speakers come from a Reformed background. The visitors come from all different churches and share that they are young and looking for answers.

Ingredients of the evening are scripture reading, prayer, singing, meditation, witnessing, a time for meeting in a pleasant environment with love and care for each other, a listening ear and some refreshments.

We hope that important questions will be answered during these nights by hearing and learning about Who Christ is, and what He means in our daily life. Even though these nights are set up for youth, people of all ages are warmly invited to join us! Every 1st Friday of the month. Starting date: September 7, 2012. Pastor Schoeman hopes to speak on the topic: Hey You! Wake Up! Other Pastors for upcoming evenings: Pastor Bylsma, Pastor Kranendonk & Pastor Kuivenhoven.


De eerste avond is na te kijken via "Canada's RO": http://www.rcmonline.ca/
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door caprice »

Nederland Exportland. :bobo
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Simon »

caprice schreef:Nederland Exportland. :bobo
Aaan de namen der sprekers te zien, zitten ze allemaal nog gezellig aan de stroopwafels, hoor.
Dit exportartikel is dan wel een van de positievere goederen, dan het gemiddelde wat we exporteren of waar we bekend om staan, toch?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door -DIA- »

Niet alleen Canada, maar schier de hele zogenaamde christenheid vervalt tot een, wat professor Wisse eens noemde, een "Jolig christendom".
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door caprice »

Simon schreef:
caprice schreef:Nederland Exportland. :bobo
Aaan de namen der sprekers te zien, zitten ze allemaal nog gezellig aan de stroopwafels, hoor.
Dit exportartikel is dan wel een van de positievere goederen, dan het gemiddelde wat we exporteren of waar we bekend om staan, toch?
Nee. Een halve waarheid is toch een hele leugen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door helma »

hoewel het logo hetzelfde lijkt; staat Jijdaar hier helemaal los van.
De organisator is gewoon door Jijdaar geïnspireerd.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Simon »

caprice schreef:
Simon schreef:
caprice schreef:Nederland Exportland. :bobo
Aaan de namen der sprekers te zien, zitten ze allemaal nog gezellig aan de stroopwafels, hoor.
Dit exportartikel is dan wel een van de positievere goederen, dan het gemiddelde wat we exporteren of waar we bekend om staan, toch?
Nee. Een halve waarheid is toch een hele leugen.
Vraag me nu wel af wat de leugen is, tamelijk zware beschuldiging...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Simon »

-DIA- schreef:Niet alleen Canada, maar schier de hele zogenaamde christenheid vervalt tot een, wat professor Wisse eens noemde, een "Jolig christendom".
Zo jolig is het volgens mij niet, hoogstens wat aktiever.
Wel zo bijbels , toch?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Niet alleen Canada, maar schier de hele zogenaamde christenheid vervalt tot een, wat professor Wisse eens noemde, een "Jolig christendom".
Wat een vervelende reactie. Waarom nou toch zo negatief?
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door eilander »

Het is ieders goed recht om het ergens mee oneens te zijn. Daar kunnen ook goede argumenten voor zijn.

Op een discussieforum als Refoforum is het echter wel de bedoeling om meningen (zeker als het stevige meningen zijn) te onderbouwen met argumenten. Anders wordt de discussie wat lastig en onplezierig.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Niet alleen Canada, maar schier de hele zogenaamde christenheid vervalt tot een, wat professor Wisse eens noemde, een "Jolig christendom".
Wat een vervelende reactie. Waarom nou toch zo negatief?
Ik begrijp het. Dit lijkt op plagiaat. Maar ik kan wel tegen een stootje.
Ik kan alleen wel fel worden als het de Waarheid betreft. Loop dan maar over mij
heen, en zeg wat jij 'leuk' vindt. Het zegt meer over jouw als je misschien zelf
door hebt.

Goed, onderbouwen dan. De onderbouwing vind ik in het feit dat Jij daar! en dergelijke
groepen zeer oppervlakkig zijn. Men kiest wel makkelijk voor Jezus, en men vindt Hem
ook doorgaans snel. Blijkbaar heeft men Hem ook echt nodig en heeft men Hem zo lief!
Maar toch is er iets vreemds! Iets onverklaarbaars. Van het bevindelijke zielenleven,
zoals je bijvoorbeeld in de Psalmen leest weet men blijkbaar niet, of, men stelt dit als
uitzonderlijke wegen, terwijl toch het 'oude volk' (sorry voor de term!) van deze zaken
toch allemaal wel wat doorleefden.

Ze wisten hoe hun ziel uit een een grote nood en dood was gered. Ze hadden weet van
veel strijd en vele berstrijders. (Ik heb vele bestrijders, o, Allerhoogste!)
Hun werden lagen gelegd en men loerde op hun bloed. Zelfs werd er wel gemompeld:
Wanneer zal hij sterven en zal zijn naam vergaan? Dat voelde men dan wel.
Maar de vraag is dan toch wel te stellen of dat tegenwoordig dan anders is geworden?
Als je deze oppervlakkige theologie hoort, zou iemand die niet vast staat in de leer der
vadereren, der apostelen en der profeten, (iedien mogelijk zelfs de uitverkorenen!) zeker
verleidt worden.

Dat is in kort bestek, en ik dacht ook duidelijk gezegd, wat de moderne theologie is.
Het is een leer die uitwendig erg veel weg heeft van het oude, maar er is een hemels-
breed verschil met het oude. Let ook op de vijandschap waarmede ze degnen tegemoet
trden die hun niet geloven, niet kunnen overnemen. Dan staat men klaar met harde
woorden, en ook met verwijten dat degene die dat opmerkt zelf ongelovig is, of
dat die druipt van hoogmoed.

Deze beschuldigingen zijn NIET incidenteel, maar kenmerkend
voor de hele groep van dit soort gelovigen. Wie er als (om zo te noemen) als 'oud-
gereformeerde' tegenin gaat, zal dit ervaren. Ik heb erzelf veel van nabij van meegemaakt.

Daarom zeg ik nog eens, wat ik hier al vaker heb uitgeroepen: Waakt! Beproeft de geesten
of ze uit God zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Daarom zeg ik nog eens, wat ik hier al vaker heb uitgeroepen: Waakt! Beproeft de geesten
of ze uit God zijn.
Maar het is niet aan jou om te bepalen dat ze NIET uit God zijn, en ze smalend af te doen als "Jolig christendom". Bah!
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Daarom zeg ik nog eens, wat ik hier al vaker heb uitgeroepen: Waakt! Beproeft de geesten
of ze uit God zijn.
Maar het is niet aan jou om te bepalen dat ze NIET uit God zijn, en ze smalend af te doen als "Jolig christendom". Bah!
Even ter verduidelijking: Wat bedoel je met "Bah!"
Mij? Dan vind ik het wel goed.
Of bedoel je met "Bah!" de leer die naar de Godzaligheid is?
Dan raak je mij niet, maar dan raak je God.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door Simon »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Niet alleen Canada, maar schier de hele zogenaamde christenheid vervalt tot een, wat professor Wisse eens noemde, een "Jolig christendom".
Wat een vervelende reactie. Waarom nou toch zo negatief?
Ik begrijp het. Dit lijkt op plagiaat. Maar ik kan wel tegen een stootje.
Ik kan alleen wel fel worden als het de Waarheid betreft. Loop dan maar over mij
heen, en zeg wat jij 'leuk' vindt. Het zegt meer over jouw als je misschien zelf
door hebt.

Goed, onderbouwen dan. De onderbouwing vind ik in het feit dat Jij daar! en dergelijke
groepen zeer oppervlakkig zijn. Men kiest wel makkelijk voor Jezus, en men vindt Hem
ook doorgaans snel. Blijkbaar heeft men Hem ook echt nodig en heeft men Hem zo lief!
Maar toch is er iets vreemds! Iets onverklaarbaars. Van het bevindelijke zielenleven,
zoals je bijvoorbeeld in de Psalmen leest weet men blijkbaar niet, of, men stelt dit als
uitzonderlijke wegen, terwijl toch het 'oude volk' (sorry voor de term!) van deze zaken
toch allemaal wel wat doorleefden.

Ze wisten hoe hun ziel uit een een grote nood en dood was gered. Ze hadden weet van
veel strijd en vele berstrijders. (Ik heb vele bestrijders, o, Allerhoogste!)
Hun werden lagen gelegd en men loerde op hun bloed. Zelfs werd er wel gemompeld:
Wanneer zal hij sterven en zal zijn naam vergaan? Dat voelde men dan wel.
Maar de vraag is dan toch wel te stellen of dat tegenwoordig dan anders is geworden?
Als je deze oppervlakkige theologie hoort, zou iemand die niet vast staat in de leer der
vadereren, der apostelen en der profeten, (iedien mogelijk zelfs de uitverkorenen!) zeker
verleidt worden.

Dat is in kort bestek, en ik dacht ook duidelijk gezegd, wat de moderne theologie is.
Het is een leer die uitwendig erg veel weg heeft van het oude, maar er is een hemels-
breed verschil met het oude. Let ook op de vijandschap waarmede ze degnen tegemoet
trden die hun niet geloven, niet kunnen overnemen. Dan staat men klaar met harde
woorden, en ook met verwijten dat degene die dat opmerkt zelf ongelovig is, of
dat die druipt van hoogmoed.

Deze beschuldigingen zijn NIET incidenteel, maar kenmerkend
voor de hele groep van dit soort gelovigen. Wie er als (om zo te noemen) als 'oud-
gereformeerde' tegenin gaat, zal dit ervaren. Ik heb erzelf veel van nabij van meegemaakt.

Daarom zeg ik nog eens, wat ik hier al vaker heb uitgeroepen: Waakt! Beproeft de geesten
of ze uit God zijn.
Ik denk dat de bezoekers van Jijdaar dat beslist doen.
En dat ze meer een relatie zoeken met Hem en dat terecht belangrijker vinden dan dat oude (doch feilbare) volk.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Jij-daar in Canada: Hey You!

Bericht door WimA »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Daarom zeg ik nog eens, wat ik hier al vaker heb uitgeroepen: Waakt! Beproeft de geesten
of ze uit God zijn.
Maar het is niet aan jou om te bepalen dat ze NIET uit God zijn, en ze smalend af te doen als "Jolig christendom". Bah!
Aan de vruchten kent men de boom. Dia heeft absoluut een punt hiermee. Daarmee zegt m.i. noch DIA noch ik dat ze - deze mensen - niet uit God zijn. We zeggen wel dat de vruchten niet de vruchten zijn de Bijbel aangeeft.
Onderzoekt toch de Schriften!
Plaats reactie