Geschrokken
Geschrokken
Beste mensen,
Op een door mij graag bezochte website (www.dewoesteweg.nl) heb ik een preek gehoord van Ds. T. Cabaret waar ik nogal van geschrokken ben.
Ik weet dat verzekeringen meerdere malen op dit Forum is aangesneden.
Maar wat Ds. T. Cabaret over verzekeringen zegt, heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien.
De predikant is in '85 overleden maar wat hij zegt over de verschrikking van verzekeringen is in de loop van jaren alleen maar toegenomen.
Hij zegt in deze luisterpreek over verzekeringen het volgende, Wij hebben een regering uit de hel, zij haten God, Het beest is bezig je een teken te geven, zonder dat je het weet,
Er is in onze regering een wet aangenomen die abortus "kindermoord" legaliseerd, en u betaald aan goddeloosheid mee, en dan ben je voor het beest door je knieen gegaan,
zonder dat je er erg in hebt, en als je dat nou goed overdenkt dat slaat de schrik en de wanhoop om je hart. en God is geweken
aldus ds. T Cabaret,
Ik ben er van geschrokken want ik denk dat die man gelijk had, zijn we niet zoals de rijke jongeling ? ook ik heb verzekeringen.
Zijn er nog mensen met andere meningen over deze uitspraak van het merkteken van het beest?
De preek is via deze link te beluisteren http://preken.dewoesteweg.nl/play.php?f ... 0HEERE.mp3
Op een door mij graag bezochte website (www.dewoesteweg.nl) heb ik een preek gehoord van Ds. T. Cabaret waar ik nogal van geschrokken ben.
Ik weet dat verzekeringen meerdere malen op dit Forum is aangesneden.
Maar wat Ds. T. Cabaret over verzekeringen zegt, heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien.
De predikant is in '85 overleden maar wat hij zegt over de verschrikking van verzekeringen is in de loop van jaren alleen maar toegenomen.
Hij zegt in deze luisterpreek over verzekeringen het volgende, Wij hebben een regering uit de hel, zij haten God, Het beest is bezig je een teken te geven, zonder dat je het weet,
Er is in onze regering een wet aangenomen die abortus "kindermoord" legaliseerd, en u betaald aan goddeloosheid mee, en dan ben je voor het beest door je knieen gegaan,
zonder dat je er erg in hebt, en als je dat nou goed overdenkt dat slaat de schrik en de wanhoop om je hart. en God is geweken
aldus ds. T Cabaret,
Ik ben er van geschrokken want ik denk dat die man gelijk had, zijn we niet zoals de rijke jongeling ? ook ik heb verzekeringen.
Zijn er nog mensen met andere meningen over deze uitspraak van het merkteken van het beest?
De preek is via deze link te beluisteren http://preken.dewoesteweg.nl/play.php?f ... 0HEERE.mp3
Re: Geschrokken
Ik snap niet zo goed wat verzekeringen met abortus te maken hebben.
De vergoeding van een uitgevoerde Abortus word betaald vanuit een verzekerings maatschappij waar ik b.v. zit aangesloten, dus in die verstanden zou ik mee betalen aan deze kindermoord.
Je betaalt voor waar je je voor verzekert. Als jij een brood koopt bij de bakker betaal je toch ook niet voor de appeltaart?Bomschuit schreef:De vergoeding van een uitgevoerde Abortus word betaald vanuit een verzekerings maatschappij waar ik b.v. zit aangesloten, dus in die verstanden zou ik mee betalen aan deze kindermoord.
Ja, maar je betaalt ook mee aan zoveel andere zaken.Bomschuit schreef:De vergoeding van een uitgevoerde Abortus word betaald vanuit een verzekerings maatschappij waar ik b.v. zit aangesloten, dus in die verstanden zou ik mee betalen aan deze kindermoord.
Nederland heeft gelukkig erg lage cijfers wat betreft abortus, dankzij voorlichting en communicatie.
En ongewilde zwangerschappen worden helaas, ook zonder legale abortus, beeindigd, op de meest vreselijke manieren.
Zoek een verzekeringsmaatschappij, die dit niet in het pakket heeft zitten, als die er is!
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- J.C. Philpot
Beste Bomschuit,
Ik betaal ook belasting, wat mijn plicht is (Mattheus 22:21). De overheid doet hier ook vreselijke Godonterende dingen mee, maar dit is de verantwoordelijkheid van de overheid. Net zoals het mijn verantwoording is om voor de overheid te bidden, en hier tegen te protesteren.
Ik denk niet dat het hebben van een verzekering het merkteken van het beest is. Maar het stemt wel tot bezinning: waarom geen verzekering nemen die dit niet vergoed (Prolife)? Al is deze organisatie wel weer onderdeel van een groter geheel. En raakt het ons nog dat er zo veel kinderen in Nederland aan de Moloch worden geoffert? Iets wat God een gruwel vind, en Hem zeer vertoornd! Protesteren wij hier nog tegen, en zijn wij voorbeelden van respect voor leven in woord en in daad?
Ik betaal ook belasting, wat mijn plicht is (Mattheus 22:21). De overheid doet hier ook vreselijke Godonterende dingen mee, maar dit is de verantwoordelijkheid van de overheid. Net zoals het mijn verantwoording is om voor de overheid te bidden, en hier tegen te protesteren.
Ik denk niet dat het hebben van een verzekering het merkteken van het beest is. Maar het stemt wel tot bezinning: waarom geen verzekering nemen die dit niet vergoed (Prolife)? Al is deze organisatie wel weer onderdeel van een groter geheel. En raakt het ons nog dat er zo veel kinderen in Nederland aan de Moloch worden geoffert? Iets wat God een gruwel vind, en Hem zeer vertoornd! Protesteren wij hier nog tegen, en zijn wij voorbeelden van respect voor leven in woord en in daad?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Toch moet ik steeds maar denken aan de rijke jongeling, verkoopt alles wat u hebt en volg Mij.
Het gaat er niet zo zeer om of wij dat moeten maar of wij dat kunnen, en ik denk als wij dat kunnen, wij het vanzelf moeten.
Een totaal vertrouwen op de Heere is toch niet onbijbels?
Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
Dit is voor mij persoonlijk een behoorlijke lastige vraag geworden, worsteld hier verder niemand mee?
Het gaat er niet zo zeer om of wij dat moeten maar of wij dat kunnen, en ik denk als wij dat kunnen, wij het vanzelf moeten.
Een totaal vertrouwen op de Heere is toch niet onbijbels?
Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
Dit is voor mij persoonlijk een behoorlijke lastige vraag geworden, worsteld hier verder niemand mee?
Kan God dan niet voor ons zorgen door middel van een verzekering? God werkt toch óók middellijk?Bomschuit schreef:Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
Wij hebben van onze kant onze verantwoordelijkheid om te zorgen voor de toekomst. Anderzijds mag er geen overmatige bezorgdheid zijn voor de "dag van morgen".
Dat is waar, God werkt middelijk, maar schrijven wij hier God de middelen niet voor? door een verzekering af te sluiten, alleen het woord al, "verzekering"
En waarom werkte God niet middelijk in de bezittingen van de rijke jongeling?
Ik denk alleen even hard op omdat ik er behoorlijk mee zit, en hopelijk met mij meerdere.
Ik weet gewoon niet of ik wijs doe om mijn verzekeringen permanent op te zeggen.
Ik denk alleen even hard op omdat ik er behoorlijk mee zit, en hopelijk met mij meerdere.
Ik weet gewoon niet of ik wijs doe om mijn verzekeringen permanent op te zeggen.
Dit is m.i. een onhoudbar argument, want met deze redenering zou men ook euthanasie kunnen accepteren en plannen? De Heere bepaalt ons stervensuur maar Hij werkt toch middelijk?Afgewezen schreef:Kan God dan niet voor ons zorgen door middel van een verzekering? God werkt toch óók middellijk?Bomschuit schreef:Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
Er zijn geoorloofde en ongeoorloofde middelen. Je kunt door werken je brood verdienen (geoorloofd middel), maar ook door stelen (ongeoorloofd middel).WimA schreef:Dit is m.i. een onhoudbar argument, want met deze redenering zou men ook euthanasie kunnen accepteren en plannen? De Heere bepaalt ons stervensuur maar Hij werkt toch middelijk?Afgewezen schreef:Kan God dan niet voor ons zorgen door middel van een verzekering? God werkt toch óók middellijk?Bomschuit schreef:Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
Dat God middellijk werkt, hoeft volgens mij verder niet verdedigd te worden.
Wat is nu precies je probleem? Dat je worstelt met de gedachte je bezittingen te moeten verkopen of met de gedachte dat je je verzekeringen moet opzeggen?Bomschuit schreef:Dat is waar, God werkt middelijk, maar schrijven wij hier God de middelen niet voor? door een verzekering af te sluiten, alleen het woord al, "verzekering"
Daarover zijn we het eens.Afgewezen schreef:Dat God middellijk werkt, hoeft volgens mij verder niet verdedigd te worden.
Als je er de bijbel erbijhaalt lees je dat de mensen alles met elkaar deelden, na hun bekering(!).WimA schreef:Dit is m.i. een onhoudbar argument, want met deze redenering zou men ook euthanasie kunnen accepteren en plannen? De Heere bepaalt ons stervensuur maar Hij werkt toch middelijk?Afgewezen schreef:Kan God dan niet voor ons zorgen door middel van een verzekering? God werkt toch óók middellijk?Bomschuit schreef:Als een aardse vader goed zorgt voor zijn kind, hoeveel te meer dan niet de Hemelse Vader.
hand 2.
Dus wanneer je als gemeente een onderling ''verzekeringssysteem'' opstelt, waarbij je ieder jaar kosten en baten met elkaar in overeenstemming brengt, doe je het in principe goed.
Maar wij delen dit systeem momenteel dus niet alleen met andere gelovigen, maar met de wereld, de maatschappij.
En dan krijg je dit soort uitwassen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Ik heb jarenlang onder de prediking van deze dominee gezeten en dit was mij tot zegen.Bomschuit schreef:Dat is waar, God werkt middelijk, maar schrijven wij hier God de middelen niet voor? door een verzekering af te sluiten, alleen het woord al, "verzekering"
Deze dominee ligt niet even "goed" bij iedereen, maar laten we dat alsjeblieft laten rusten!
Het gaat erom wat deze dominee gepredikt heeft en dat was heel nauw. Maar niet persé voor anderen, voor zichzelf!
Ik weet dat hij niet verzekerd was tegen ziektekosten en hoe de Heere wonderlijk uitgered heeft, keer op keer.
Er kwam geld voor een operatie, een kunstbeen, hij wist vaak niet van wie precies.
Deze dominee leefde heel dicht bij de Heere, had een heel moeilijk bestaan (naar het vlees) maar deze standvastigheid is ons niet allen gegeven.
Er kunnen omstandigheden zijn waardoor dit niet eens mogelijk is. Als je bijv al een ernstige chronische of ongeneeslijke ziekte hebt, de kosten lopen torenhoog op.
Bomschuit: ik weet niets van je persoonlijke omstandigheden, maar zou hier heel goed over nadenken en er een biddende zaak van maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon