Paardrijden in een rok...?!

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door caprice »

Ik zou eerder denken, als deze mensen dit standpunt hebben, waarom dan overtuigen dat het anders zou moeten? We leven toch in een vrij land? Dan hoeven we het zeker wel mensen die conscientueus hun leven wensen in ter richten volgens Gods Woord niet moeilijk te maken.
Ik hoop dan wel dat de ouders in alle liefde kunnen laten zien aan hun dochter dat het zoveel beter is om te zien op de Ruiter op dat witte paard. Als je iets van die vreugde kennen mag, verworden alle aardse begeerlijkheden tot niet, en krijg je een andere begeerte in het hart gewerkt.

Overigens vind ik het een vreemd/loos argument om te noemen dat een paard niet hygienisch zou zijn. Bijna geen ander dier behalve honden worden zo perfect geborsteld e.d.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door Zita »

caprice schreef:Ik zou eerder denken, als deze mensen dit standpunt hebben, waarom dan overtuigen dat het anders zou moeten? We leven toch in een vrij land? Dan hoeven we het zeker wel mensen die conscientueus hun leven wensen in ter richten volgens Gods Woord niet moeilijk te maken.
Ik hoop dan wel dat de ouders in alle liefde kunnen laten zien aan hun dochter dat het zoveel beter is om te zien op de Ruiter op dat witte paard. Als je iets van die vreugde kennen mag, verworden alle aardse begeerlijkheden tot niet, en krijg je een andere begeerte in het hart gewerkt.

Overigens vind ik het een vreemd/loos argument om te noemen dat een paard niet hygienisch zou zijn. Bijna geen ander dier behalve honden worden zo perfect geborsteld e.d.
De geestelijke-aardse tegenstelling vind ik in dit geval niet opgaan. Dat het geestelijke boven het aardse is te waarderen, staat buiten kijf. Maar dat je in het aardse leven dan tegen praktische vragen kunt aanlopen, los je niet op door te zeggen: het geestelijke is beter.

Als je met een rok paardrijdt, zit je in je onderbroek op een paard. En dat vind ik niet fris. Hoe hard je dat paard ook borstelt.
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door Geduld »

er ligt een zadel op ;).
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door henriët »

caprice schreef:Ik zou eerder denken, als deze mensen dit standpunt hebben, waarom dan overtuigen dat het anders zou moeten? We leven toch in een vrij land? Dan hoeven we het zeker wel mensen die conscientueus hun leven wensen in ter richten volgens Gods Woord niet moeilijk te maken.
Ik hoop dan wel dat de ouders in alle liefde kunnen laten zien aan hun dochter dat het zoveel beter is om te zien op de Ruiter op dat witte paard. Als je iets van die vreugde kennen mag, verworden alle aardse begeerlijkheden tot niet, en krijg je een andere begeerte in het hart gewerkt.

Overigens vind ik het een vreemd/loos argument om te noemen dat een paard niet hygienisch zou zijn. Bijna geen ander dier behalve honden worden zo perfect geborsteld e.d.
Toch denk ik niet dat je met het ene het andere uit hoeft te sluiten.

Maar als die ouders zo denken, laat ze in hun waarde. Maar de consequentie is dan eigenlijk wel dat ze hun dochter van paardrijles zouden moeten halen. Want je kunt je dochter toch moeilijk oneerbaar over straat / over de manege laten gaan.
Er zijn sporten waarbij nu eenmaal eerbaarder is om een broek aan te doen.
Ik denk ook aan bijv. het werken op het land. Toen wij nog in Zeeland woonden, werkten er veel meisjes van de (o)gg (n) in een kas. Die meisjes hadden altijd een rok aan, behalve als ze moesten werken in de kas en op t land naast de kas.
Net zoiets als een regenbroek. ( overigens zijn er voor de dames/ meisjes damesmodellen, dus in dat opzicht geen mannenkleed)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door vlinder »

henriët schreef:(...) over de manege laten gaan.
(...)
:humhihi Ankie v. Grunsven zou jalours zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door henriët »

vlinder schreef:
henriët schreef:(...) over de manege laten gaan.
(...)
:humhihi Ankie v. Grunsven zou jalours zijn.
:quoi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door vlinder »

Over de manege (= stalling) gaan op een paard....moet je hoog springen. Zelfs Ankie v. Grunsven (meervoudig olympisch kampioen) redt dat niet. Flauw grapje.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door henriët »

vlinder schreef:Over de manege (= stalling) gaan op een paard....moet je hoog springen. Zelfs Ankie v. Grunsven (meervoudig olympisch kampioen) redt dat niet. Flauw grapje.
oooh, haha,
nee, ik bedoel natuurlijk gewoon over het erf van de manege :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door henriët »

(goeiemik, wat ben jij goed thuis in de O S;))
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door Geduld »

vlinder schreef:Over de manege (= stalling) gaan op een paard....moet je hoog springen. Zelfs Ankie v. Grunsven (meervoudig olympisch kampioen) redt dat niet. Flauw grapje.
Vooral ook omdat Anky dressuurwedstrijden rijdt.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door henriët »

Geduld schreef:
vlinder schreef:Over de manege (= stalling) gaan op een paard....moet je hoog springen. Zelfs Ankie v. Grunsven (meervoudig olympisch kampioen) redt dat niet. Flauw grapje.
Vooral ook omdat Anky dressuurwedstrijden rijdt.
:humhihi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door GJdeBruijn »

ik krijg trek in biefstuk van dit topic :sorc
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door Ad Anker »

GJdeBruijn schreef:ik krijg trek in biefstuk van dit topic :sorc
paardenbiefstuk.
Ik dacht al, GJ gaat in een andere topic aan de slag, bij gebrek aan iets inhoudelijks.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door refo »

henriët schreef:(goeiemik, wat ben jij goed thuis in de O S;))
Deze krachtterm is blijknaar toegstaan, ik zie geen commentaar. :livre

Die dame heet Anky i.p.v Ankie, het valt dus mee met het goed-thuis-zijn.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: paardrijden in een rok...?!

Bericht door GJdeBruijn »

Anker schreef:
GJdeBruijn schreef:ik krijg trek in biefstuk van dit topic :sorc
paardenbiefstuk.
Ik dacht al, GJ gaat in een andere topic aan de slag, bij gebrek aan iets inhoudelijks.
Ha, en zo te zien heb jij daar ook last van :)
Plaats reactie