Laatst gekochte boeken

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

-DIA- schreef:Verschillende boeken*)

Ds. G. van Reenen
BART EN KEES OVER HET BOEK RUTH

DE GROOTE GENADE GODS verheerlijkt in de krachtdadige bekering en verdere leiding naar Gods vrijmachtig welbehagen in een zondig adamskind.
door GRIETJE van DIJK

Verscheidene prekenboekjes uit de Reveilserie


*) Boeken niet gekocht, maar van een vriend gekregen
Een mooi cadeau!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8984
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Lijden & Leven in overvloed
Pol Pots Killing Fields en de kerk in Cambodja
Don Cormack

Christian China and the Light of the World
Miraculous Stories from China's Great Awakening
by: David Wang, Georgina Sam

CS Lewis - Mere Christianity (epub download)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Een naam in de hemel - de ware grond van vreugde.
Preek van Matthew Meade
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Prachtig boek over een zeer onderschatte president. Hij bracht het communisme ten val en onder hem hield de koude oorlog op en viel het Warschaupact en de Sovjet-Unie uiteen. Hij had een geweldige speech in Berlijn met de bekende zin: "Mr. Gorbachev tear down this wall.


Afbeelding
Reagan is de eerste Nederlandse biografie over de 40e Amerikaanse president.

Ruim 10 jaar na zijn overlijden vertelt meesterverteller H.W. Brands het verhaal van Ronald Reagan (1911-2014). De jonge ‘Dutch’ groeide op in een arm gezin tijdens de crisis van de jaren ’20, joeg zijn dromen als radioverslaggever en acteur na en werd uiteindelijk president van de Verenigde Staten.

De Amerikaanse conservatieven vereren hem als halfgod, de liberalen schetsen een karikatuur van een B-acteur die per ongeluk in het Witte Huis belandde. De communistenvreter bleek tijdens zijn presidentiële jaren ook pragmaticus. Samen met Gorbatsjov slechtte hij de Berlijnse Muur, maar hij stond ook aan de wieg van de ineenstorting van de Sovjet-Unie.

H.W. Brands plaatst Reagan postuum naast Franklin Roosevelt op het voetstuk van de grootste Amerikaanse presidenten van de 20e eeuw. Hij vertelt Reagans verhaal aan de hand van dagboeken, memoires, toespraken en interviews met zijn naasten.



H.W. Brands is professor in de Geschiedenis aan de Universiteit van Texas in Austin. Hij schreef 25 boeken over hoofdzakelijk de Amerikaanse geschiedenis, waarin er twee genomineerd werden als finalisten voor de prestigieuze Pullitzerprijs.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Ik denk dat die schrijver Reagan teveel eer geeft. Of hij onderschat wordt weet ik niet, maar de val van het communisme op zojn conto schrijven is teveel eer. Die val kwam meer van binnenuit. Niet door allerlei legendarische opmerkingen.
Hij stond wel aan de wieg van de enorm oplopende schuldenlast van de VS. Dat gaat straks net als bij het derde rijk: de schulden worden niet betaald. Eigenlijk is dat al een feit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17376
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

refo schreef:Ik denk dat die schrijver Reagan teveel eer geeft. Of hij onderschat wordt weet ik niet, maar de val van het communisme op zojn conto schrijven is teveel eer. Die val kwam meer van binnenuit. Niet door allerlei legendarische opmerkingen.
Hij stond wel aan de wieg van de enorm oplopende schuldenlast van de VS. Dat gaat straks net als bij het derde rijk: de schulden worden niet betaald. Eigenlijk is dat al een feit.
Ik heb het boek nog niet uit maar je zit er feitenlijk naast. De schrijver laat met bewijzen zien ( ook uit het kremlin) dat de politiek van Reagan de Sovjetunie kapot heeft gemaakt.

Jouw perceptie van Reagan ( en Thatcher en Kohl ) is ingegeven door de slechte pers die in die tijd grotendeels in handen was van links. Nu is er een objectieve wetenschappelijk biografie....neem en lees.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door gallio »

huisman schreef:
refo schreef:Ik denk dat die schrijver Reagan teveel eer geeft. Of hij onderschat wordt weet ik niet, maar de val van het communisme op zojn conto schrijven is teveel eer. Die val kwam meer van binnenuit. Niet door allerlei legendarische opmerkingen.
Hij stond wel aan de wieg van de enorm oplopende schuldenlast van de VS. Dat gaat straks net als bij het derde rijk: de schulden worden niet betaald. Eigenlijk is dat al een feit.
Ik heb het boek nog niet uit maar je zit er feitenlijk naast. De schrijver laat met bewijzen zien ( ook uit het kremlin) dat de politiek van Reagan de Sovjetunie kapot heeft gemaakt.

Jouw perceptie van Reagan ( en Thatcher en Kohl ) is ingegeven door de slechte pers die in die tijd grotendeels in handen was van links. Nu is er een objectieve wetenschappelijk biografie....neem en lees.
Rechts Amerika heeft Reagan ondertussen ook bijna vergeten, dus zo'n 'grote' is hij zelfs voor zijn eigen partij ook niet geweest. Naast F. Roosevelt en JFK zijn er in de 20ste eeuw niet veel inspirerende presidenten geweest.

Reagan is nog wel bekend over zijn rol in the dirty little wars in El Salvador and Nicaragua. Daar hoef je niet links voor te zijn om dat onder ogen te zien.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

gallio schreef:
huisman schreef:
refo schreef:Ik denk dat die schrijver Reagan teveel eer geeft. Of hij onderschat wordt weet ik niet, maar de val van het communisme op zojn conto schrijven is teveel eer. Die val kwam meer van binnenuit. Niet door allerlei legendarische opmerkingen.
Hij stond wel aan de wieg van de enorm oplopende schuldenlast van de VS. Dat gaat straks net als bij het derde rijk: de schulden worden niet betaald. Eigenlijk is dat al een feit.
Ik heb het boek nog niet uit maar je zit er feitenlijk naast. De schrijver laat met bewijzen zien ( ook uit het kremlin) dat de politiek van Reagan de Sovjetunie kapot heeft gemaakt.

Jouw perceptie van Reagan ( en Thatcher en Kohl ) is ingegeven door de slechte pers die in die tijd grotendeels in handen was van links. Nu is er een objectieve wetenschappelijk biografie....neem en lees.
Rechts Amerika heeft Reagan ondertussen ook bijna vergeten, dus zo'n 'grote' is hij zelfs voor zijn eigen partij ook niet geweest. Naast F. Roosevelt en JFK zijn er in de 20ste eeuw niet veel inspirerende presidenten geweest.

Reagan is nog wel bekend over zijn rol in the dirty little wars in El Salvador and Nicaragua. Daar hoef je niet links voor te zijn om dat onder ogen te zien.
Nou, daar wil ik toch wel graag een nuance in aanbrengen. Rechts Amerika is Reagan bepaald niet vergeten hoor. Zijn naam wordt veel genoemd. Op het moment vooral ook door Donald Trump die Reagan als een van zijn grote voorbeelden beschouwt ...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Siri Mitchell; Kostbaar in mijn ogen
Diann Mills, Tegenaanval (voor dochter die al 2 delen uit deze serie heeft)
Bodie &Brock Thoene; Verwonderd (Anno Domini kronieken 7)
Ds P Roos; Kan ook een farizeeër zalig worden?
Hesther
Verbannen
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 feb 2016, 18:19

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hesther »

Knielen op een bed violen.
Hulpeloos maar schuldig van Aleid Schilder
Door de glazen deur van Aleid Schilder
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Hesther schreef:Knielen op een bed violen.
Hulpeloos maar schuldig van Aleid Schilder
Door de glazen deur van Aleid Schilder
Pittige kost!
Je kunt ervan leren. Je kunt er ook door in verwarring worden gebracht. Ik hoop dat jou het eerste overkomt ...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Laatst gekregen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Voor 1 euro op de zendingsmarkt:

Marlieske en Marlieske heeft een griepje
Max de Lange-Praamsma
Hesther
Verbannen
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 feb 2016, 18:19

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Hesther »

N.a.v. het boek over "De heilige doop". Ben benieuwd wat de auteur erover uiteenzet. Zo sowieso willen weten waarom hij de doop, "heilig" noemt. De predikant die onlangs in een soort van voorlichtingsavond de kinderdoop ging verdedigen t.o.v. de doop op grond van geloof, waar een andere predikant voor was gevraagd, liep helemaal vast en kon de vragen niet meer beantwoorden op Bijbelse gronden. Misschien een keer een samenvatting van het boek geven.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »

Dit boek zet de rijkdom van het sacrament van de Heilige Doop uiteen en geeft een Bijbelse fundering van de kinderdoop. De auteur is van mening dat de exegetische basis voor het verwerpen van de kinderdoop zwak is en wijst de hermeneutische en historische achtergronden van het baptisme aan. Andere belangrijke thema’s die aan de orde komen zijn: de verhouding doop en belofte, de relatie doop en jonggestorven kinderen en de doop met de Heilige Geest. Het boek sluit af met een uitleg van het Doopformulier.

Een praktische, Bijbelse uiteenzetting van de doop die vragen beantwoordt waarmee velen worstelen.

Verder kan je op de site van de Banier enkele pagina's lezen.
Plaats reactie