Kerstgedachten

Plaats reactie
Jelle

Kerstgedachten

Bericht door Jelle »

KERSTFEEST

Binnenkort zal het Kerstfeest zijn.
Overal merk je, tot in het huisgezin toe, dat er rekening gehouden wordt met de dagen van het a.s. Kerstfeest.
Dat is op zichzelf verblijdend, doch het stelt ons wel voor de vraag: hoe is het nu innerlijk met ons gesteld? Is daar ook voorbereiding? Is daar ook een verlangen naar het Kerstfeest om het Kindeke van de kribbe?
Voor hoevelen betekent het Kerstfeest, enkele en alleen maar vrije dagen, even ontslagen zijn van de spanning van de dagelijkse arbeid, een gezellig samenzijn en meer niet.
Wat arm, als zo ons Kerstfeest vieren is!
Overal hoor je de kinderen weer de bekende Kerstliederen zingen, zoals “Komt allen te zamen’, “Stille nacht, heilige nachtâ€
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Nou Jelle

Je verwoordt het goed en ik weet niet hoe een ander het doet maar de adventstijd beleef ik zo intensief mogelijk en kan niet wachten tot de kerstnacht is aangebroken

Tuurlijk koemen er lekkere hapjes en drankjes bij maar......die ene gedachte .....

Er is ons een kind geboren DAAR draait het om en om niets anders!

en vwb de vrije dagen ach ..ik heb er 32,5 per jaar dus ik kan vrij nemen zoveel ik wil en dan hoef ik aan niets te denken maar met de Kerst .....nee dan gaan mijn gedachte echt wel uit naar....

maar ik begrijp je heel goed

zalig kerstfeest alvast !
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Anemoon
laten we ook eens denken aan alle mensen voor wie er, door welke omstandigheden dan ook, aan het eind van het jaar geen kerstpakket meer is, geen kerstgratificatie, geen eindejaarsgesprek, geen complimenten
aan de mensen die ziek zijn en pijn hebben, aan mensen die door hun ziekte weten dat ze in de laatste levensfase zijn terechtgekomen
laten we eens denken aan de mensen die in geestelijke donkerheid leven, misschien uit onverschilligheid, maar misschien ook wel omdat ze worstelen om tot het licht te mogen komen, maar het niet kunnen vinden...
Helemaal mee eens maar dat moet niet alleen in dit jaargetijden gebeuren maar door het hele jaar heen ! Ik mag van mezelf zeggen dat ik bijna iedere zondag mensen naar de kerk breng die slecht ter been zijn en als ik het parochie blaadje loop maak ik wel eens een praatje met een van die "grijze koppies" die je op zondag in de kerk zit. Zou ik meer kunnen doen ja mischien wel maar ja daar moet je wel de tijd voor hebben weet je wel

Maar het is heel goed dat je dit aanstipt!!!
Algeef je maar wat aan de zonnebloem bijvoorbeeld ..indirect help je mensen en daar gaat het om !

wie goed dot ...die goed ontmoet ...toch ??

Jelle ....goeie topic overigens ben benieuwd naar de rest van de postings
Plaats reactie