Biddag 2012
Biddag 2012
Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Biddag 2012
Ja, heerlijk!huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Ja, alleen zal het niet met de gemeente zijn waartoe ik behoor. Die heeft alleen 's avonds een dienst. En dan lig ik al op 1 oorhuisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?

Het zal dus elders zijn. Eens kijken wat de buurt te bieden heeft

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Jazeker.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
See youIchtus schreef:Ja, alleen zal het niet met de gemeente zijn waartoe ik behoor. Die heeft alleen 's avonds een dienst. En dan lig ik al op 1 oorhuisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?![]()
Het zal dus elders zijn. Eens kijken wat de buurt te bieden heeft

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?Luther schreef:Jazeker.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
- Bonny
- Contacteer:
Nee, er is bij ons sinds mensenheugenis een dienst op de avond. De gewoonte om 2 diensten te organiseren en de dag vrij te nemen kennen we hier niet in de omgeving.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
The Groom's still waiting at the altar
- Bert Mulder
- Contacteer:
Hier ook nietBonny schreef:Nee, er is bij ons sinds mensenheugenis een dienst op de avond. De gewoonte om 2 diensten te organiseren en de dag vrij te nemen kennen we hier niet in de omgeving.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nee, dat kan niet. De vakanties liggen straks vast.huisman schreef:Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?Luther schreef:Jazeker.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Is er ook niet altijd nog een klein beetje speling? Of is dat alleen in het PO? (voor bijzondere omstandigheden of ijsvrij of iets dergelijks?)Luther schreef:Nee, dat kan niet. De vakanties liggen straks vast.huisman schreef:Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?Luther schreef:Jazeker.huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.
Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.
E.e.a. geldt overigens ook voor Goede Vrijdag en de vrijdag nar Hemelvaartsdag: dat gaan in de toekomst gewone schooldagen worden. En dat alles omdat ouders klagen dat hun kinderen zo vaak lesuitval hebben....
#gezeur
Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.
E.e.a. geldt overigens ook voor Goede Vrijdag en de vrijdag nar Hemelvaartsdag: dat gaan in de toekomst gewone schooldagen worden. En dat alles omdat ouders klagen dat hun kinderen zo vaak lesuitval hebben....

En we hebben altijd de zondagen nog.
Predikanten hebben nogal moeite om een aantal preken extra te maken. Er wordt dezer dagen nogal eens preekstoelen geruild. Hoewel ik daar niet tegen ben (je hoort nog eens wat anders) straalt het toch iets uit van: het is toch heel wat, twee, drie preken extra.
Predikanten hebben nogal moeite om een aantal preken extra te maken. Er wordt dezer dagen nogal eens preekstoelen geruild. Hoewel ik daar niet tegen ben (je hoort nog eens wat anders) straalt het toch iets uit van: het is toch heel wat, twee, drie preken extra.
1. Wij hebben dienst om 09:30 en 15:30Luther schreef:Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.
#gezeur
2. Als ouders vakantie belangrijker vinden dan bid of dankdagen ben ik bang dat reformatorisch onderwijs op zijn laatste benen loopt.
3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Nounou.huisman schreef:3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Wat is je andere optie? De barricaden op?
- JolandaOudshoorn
Als dat christendom het naleven is van enkele zelfbedachte dagen, dan is het wel erg magertjes.huisman schreef:1. Wij hebben dienst om 09:30 en 15:30Luther schreef:Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.
#gezeur
2. Als ouders vakantie belangrijker vinden dan bid of dankdagen ben ik bang dat reformatorisch onderwijs op zijn laatste benen loopt.
3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Je zou die morgendienst naar de avond kunnen zetten, dan ben je er ook.
Ik weet, mijn Verlosser leeft