Voorverkiezingen in de V.S.

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door dennis »

Al een tijdje volg ik de voorverkiezingen van de Republikeinse Partij. Zijn er meer RF ers die zich hiervoor interesseren?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door refo »

Ik volg het met stijgende verbazing.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door huisman »

Met zulke kandidaten kan Obama rustig slapen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

dennis schreef:Al een tijdje volg ik de voorverkiezingen van de Republikeinse Partij. Zijn er meer RF ers die zich hiervoor interesseren?
Ja, ik volg het vrij intensief.

Het is dit jaar aan Republikeinse zijde niet echt een A-selectie die meedingt naar de kandidatuur voor president. Zelf was ik een warm voorstander van Tim Pawlenty; die heeft echter veel te vroeg het bijltje erbij neergegooid. Kijk maar eens hoe ver Rick Santorum uiteindelijk gekomen is door gewoon stug door te gaan, ook toen hij nog geen 2 procent kreeg in de polls.
Zelf zou ik nu de voorkeur geven aan Rick Santorum, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze man weinig kans meer maakt. Mitt Romney zal de nominatie waarschijnlijk wel krijgen, met moeite. Zijn kandidatuur zal er vooral voor zorgen dat de opkomst aan Republikeinse zijde op 6 november laag zal zijn.

Toch worden de verkiezingen uiteindelijk beslist op het punt van de economie. Als de economische cijfers, o.a. die van het werkeloosheidspercentage in Amerika rond oktober dramatisch zijn, dan kan Romney toch zomaar de volgende president van de USA zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Simon »

Luther schreef: Ja, ik volg het vrij intensief.

Het is dit jaar aan Republikeinse zijde niet echt een A-selectie die meedingt naar de kandidatuur voor president. Zelf was ik een warm voorstander van Tim Pawlenty; die heeft echter veel te vroeg het bijltje erbij neergegooid. Kijk maar eens hoe ver Rick Santorum uiteindelijk gekomen is door gewoon stug door te gaan, ook toen hij nog geen 2 procent kreeg in de polls.
Zelf zou ik nu de voorkeur geven aan Rick Santorum, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze man weinig kans meer maakt. Mitt Romney zal de nominatie waarschijnlijk wel krijgen, met moeite. Zijn kandidatuur zal er vooral voor zorgen dat de opkomst aan Republikeinse zijde op 6 november laag zal zijn.

Toch worden de verkiezingen uiteindelijk beslist op het punt van de economie. Als de economische cijfers, o.a. die van het werkeloosheidspercentage in Amerika rond oktober dramatisch zijn, dan kan Romney toch zomaar de volgende president van de USA zijn.
Je moet er toch niet aan denken.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door huisman »

Simon schreef:
Luther schreef: Ja, ik volg het vrij intensief.

Het is dit jaar aan Republikeinse zijde niet echt een A-selectie die meedingt naar de kandidatuur voor president. Zelf was ik een warm voorstander van Tim Pawlenty; die heeft echter veel te vroeg het bijltje erbij neergegooid. Kijk maar eens hoe ver Rick Santorum uiteindelijk gekomen is door gewoon stug door te gaan, ook toen hij nog geen 2 procent kreeg in de polls.
Zelf zou ik nu de voorkeur geven aan Rick Santorum, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze man weinig kans meer maakt. Mitt Romney zal de nominatie waarschijnlijk wel krijgen, met moeite. Zijn kandidatuur zal er vooral voor zorgen dat de opkomst aan Republikeinse zijde op 6 november laag zal zijn.

Toch worden de verkiezingen uiteindelijk beslist op het punt van de economie. Als de economische cijfers, o.a. die van het werkeloosheidspercentage in Amerika rond oktober dramatisch zijn, dan kan Romney toch zomaar de volgende president van de USA zijn.
Je moet er toch niet aan denken.
Ik geloof er ook niets van. De banencijfers van Amerika zijn al maanden in Obama's voordeel.
@ Luther wat zie jij in Rick Santorum ? Ik namelijk helemaal niets.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

huisman schreef:@ Luther wat zie jij in Rick Santorum ? Ik namelijk helemaal niets.
Iemand die qua identiteit nog best dicht bij ons staat.
Kom er maar om in Nederland, een politicus die in het openbaar durft te zeggen dat een homosexuele relatie zonde is, dat euthanasie en abortus behoren tot de meest verfoeilijke zaken in de moderne samenleving, dat voorbehoedsmiddelen vooral leiden tot een vrije sexuele moraal, etc etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door refo »

Luther schreef:
huisman schreef:@ Luther wat zie jij in Rick Santorum ? Ik namelijk helemaal niets.
Iemand die qua identiteit nog best dicht bij ons staat.
Kom er maar om in Nederland, een politicus die in het openbaar durft te zeggen dat een homosexuele relatie zonde is, dat euthanasie en abortus behoren tot de meest verfoeilijke zaken in de moderne samenleving, dat voorbehoedsmiddelen vooral leiden tot een vrije sexuele moraal, etc etc.
O, is dat onze identiteit.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:@ Luther wat zie jij in Rick Santorum ? Ik namelijk helemaal niets.
Iemand die qua identiteit nog best dicht bij ons staat.
Kom er maar om in Nederland, een politicus die in het openbaar durft te zeggen dat een homosexuele relatie zonde is, dat euthanasie en abortus behoren tot de meest verfoeilijke zaken in de moderne samenleving, dat voorbehoedsmiddelen vooral leiden tot een vrije sexuele moraal, etc etc.
O, is dat onze identiteit.
Yep, o.a.!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Simon »

proto-type ameikaans denken.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door huisman »

@Bert is Rick Santorum de kandidaat van reformatorisch Amerika ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
@Bert is Rick Santorum de kandidaat van reformatorisch Amerika ?
zou ik niet weten. Ik zit hier in Canada, en volg het niet zo...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Bonny »

Rick Santorum is een conservatieve Katholiek. Een paap dus, zoals sommigen binnen reformatorische kringen dat plachten te noemen.
Mitt Romney is een Mormoon. Doen aan veelwijverij, hebben wat extra boeken aan de Bijbel toegevoegd die ze liever lezen dan OT/NT. Nee dus.
Newt Ginchrich heeft al een stuk of wat huwelijken gehad, maar vond het toch nodig om Clinton om zijnj affaire met Lewinsky de grond in de boren (pot verwijt ketel of balk en splinter).

Kies maar
The Groom's still waiting at the altar
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door dennis »

De republikeinse kandidaten zijn inderdaad geen van allen zomaar te steunen. Persoonlijk vind ik Santorum de beste keus, vanwege zijn moed op o.a. ethisch terrein. Vorige keer had je m.i. een veel betere kandidaat die het ook tamelijk ver heeft gebracht: Mike Huckeby, een overtuigde protestant. Jammer dat die heeft besloten om niet mee te doen.

Verder werd geschreven dat de uiteindelijke republikeinse kandidaat weinig kans maakt tegen Obama, maar ik geloof niet dat dat waar is. De peilingen geven op het moment wel een (klein) voordeel van Obama te zien, maar die voorsprong is niet indrukwekkend. Zeker niet als je bedenkt dat het in de V.S. uiteindelijk niet om de meeste stemmen gaat, maar in de meeste stemmen in de juiste staten (!)
Zowel Romney als Santorum hebben zeker een kans. Ik ben overigens erg tegen Romney. Misschien is Amerika wel beter af met Obama dan met hem.
Plaats reactie