Naar de kerk geweest?

bjdendekker

Naar de kerk geweest?

Bericht door bjdendekker »

En, ben je naar de kerk geweest afgelopen zondag? Wie preekte er en waar ging het over?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Thema: De vlucht van Jezus naar Egypte.

De link naar deze tijd was 'onze omgang met vluchtelingen, asielzoekers etc.'

Hoogst actueel dus!

Een 'breekje' van Breekijzertje
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Twee maal dominee Hakvoort.

'S morgens over de wijzen uit het oosten e, 's avonds het kerstfeest van Paulus n.a.v. 1 Tim. 1.
england

Bericht door england »

Twee keer mijn man, twee keer dezelfde preek... Dat is het 'probleem' met een predikant die nog niet zijn eigen gemeente heeft...

De tekst was: Therefore, if any man be in Christ, he is a new creature. Old things are passed away, behold, all things are become new...
Hij sprak over eeehm, New Years resolutions? Je weet wel, dat je bepaalde dingen voorneemt om te veranderen in het nieuwe jaar. Dat lukt eigenlijk bijna nooit, en dat komt omdat de wortel, namelijk de zonden in ons, niet worden aangepakt. Alleen vanuit een leven in Christus is het mogelijk om vernieuwt te worden...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Gistermorgen ds. G.S.A de knegt uit Barneveld. Ging over Lukas 3:36-38

36En er was Anna, een profetesse, een dochter van Fanuël, uit den stam van Aser; deze was tot groten ouderdom gekomen, welke met haar man zeven jaren had geleefd van haar maagdom af.
37 En zij was een weduwe van omtrent vier en tachtig jaren, dewelke niet week uit den tempel, met vasten en bidden, God dienende nacht en dag.
38 En deze, te dierzelfder ure daarbij komende, heeft insgelijks den Heere beleden, en sprak van Hem tot allen, die de verlossing in Jeruzalem verwachtten.

's Avonds ds. P. den Ouden uit Wouterswoude. Ging over Johannes 1:14

14En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Origineel geplaatst door kridje
Twee maal dominee Hakvoort.
Even nieuwsgierig: A Hakvoort of E Hakvoort? Of zijn er nog meer?

Wat mijzelf betreft: 's morgens Ds. L.W.G. Blokhuis (Ned. Geref.) over "Zie, het Lam Gods dat de zonde der wereld wegneemt."

's Middags tijdens de oppas bandje geluisterd van Dr. C.A. van der Sluys: Op22:16b: Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster.
Dat was een nieuwjaarspreek. Wist ik ook niet. Mijn vrouw hoorde in de kerk Ds. C.J. Meeuse over Zondag 7.
rekna

Bericht door rekna »

's Morgens ds. Blok:
Uit Egypte heb ik Mijn Zoon geroepen. Matth. 2:15
(leeskerk)

's Middags ds. Schipper:
Op Uwe zaligheid wacht ik, HEERE
Gen. 49:18

[Veranderd op 30/12/02 door rekna]
Em.

Bericht door Em. »

's morgens ds. sloof over de parel van grote waarde.

's middags ds. van Campen over romeinen 13:12 dacht ik. Het ging erover dat het dag nabij gekomen is en dat we de wapenen van het licht moeten aandoen.
strik

Bericht door strik »

Origineel geplaatst door england
Twee keer mijn man, twee keer dezelfde preek... Dat is het 'probleem' met een predikant die nog niet zijn eigen gemeente heeft...
Leg eens uit? Preekt 'ie dan alleen voor jou? En dat twee keer hetzelfde, begreep je het de eerste keer niet?

Je ziet, voor mij spreek je alweer in raadselen. Voor de kerst ook al een keer.

Wat mij betreft: onze priester heeft een vrije week (mag ook wel, hij heeft nog een full-time baan naast zijn priesterschap), en we hebben er maar ééntje. Kleine parochie he?
En toen heb ik het er zondag ook maar van genomen: uitgeslapen en naar de TOP2000 geluisterd (net als nu trouwens).

Slecht he?

Maar als je wilt weten wat de teksten van afgelopen zondag waren? En die zijn in de orthodoxe wereld overal gelijk:
Epistel: Galaten I: 11-19
Evangelie: Mattheos II: 13-23
007

Bericht door 007 »

Origineel geplaatst door bjdendekker
En, ben je naar de kerk geweest afgelopen zondag? Wie preekte er en waar ging het over?
Ja, ben geweest, en ik preekte over het onze vader en met name de nadruk gelegd op de uitleg van het dagelijks brood.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door bjdendekker
Even nieuwsgierig: A Hakvoort of E Hakvoort? Of zijn er nog meer?
Geen flauw idee welke! Het is de Hakvoort die zich bij de Ger. Gem. heb aangesloten en in onze classis mag preken.
england

Bericht door england »

Sorry Strik, ik zal voortaan beter mijn best doen...

Nee, mijn man is predikant, maar heeft nog geen eigen gemeente, dit door omstandigheden.
Een van zijn vrienden wilde graag met kerst vrij zijn, en vroeg dus of hij de ochtenddienst wilde nemen. Vandaar.
's Avonds moest hij voor een andere vriend preken, en omdat het in een andere gemeente was, en de preek 's morgens niet liep zoals hij het wilde laten lopen besloot mijn man om de zelfde preek nog een keer te preken... Vandaar dat ik twee keer de zelfde preek had..

Niet dat dat erg was hoor, kan soms wel eens goed zijn om dingen twee keer te horen...
strik

Bericht door strik »

Nu je toch zo openhartig bent, breng ik je dit nog even onder de aandacht uit het andere topic over kerst. Bleef een beetje bij me hangen namelijk:
Origineel geplaatst door england
Dit jaar brengen we kerst helaas bij kennissen door...
meisje toch! helaas voor wie?

[Veranderd op 31/12/02 door strik]
england

Bericht door england »

Hihi, nooit geweten dat ik zo verwarrend kon zijn...

Tsja, voor mij is kerst nog steeds CHRISTmas... Het gaat om Christus, niet omde boom, kadootjes, familie envrienden, gezelligheid etc...

En dat staat in Engeland helaas wel centraal in veel gezinnen. Daarom, helaas! Toch konden we er dit jaar niet echt met goed fatsoen onderuit, en dus hebben we een kerst gehouden waar Christus op de achtergrond was...

Hopelijk zitten we volgend jaar in onze eigen pastorie, en kunnen we kerst houden zoals we dat willen, namelijk met Gods Woord centraal!

Niet dat ik niet genoten heb, het was best gezellig, maar wel een beetje leeg...
anne

Bericht door anne »

De laatste dienst van 2003...
Psalm 103: De kortstondigheid van ons leven.
Plaats reactie