Kanttekeningen GBS uitgebreider dan andere uitgevers?

Plaats reactie
psalm119vers71

Kanttekeningen GBS uitgebreider dan andere uitgevers?

Bericht door psalm119vers71 »

Hallo,

Ik weet niet zeker of mijn vraag in deze categorie (theologie algemeen) thuishoort maar toe maar......
Gisterenavond mannenvereniging bijgewoond (HHK) waarbij de 'inleider' Jona hoofdstuk 2 voor zijn rekening nam.
Toen ik thuis de kanttekeningen er nog eens op na wilde slaan kwam ik tot de verrassende ontdekking dat Jona hoofdstuk 2 geen kanttekeningen had, tenminste wat mijn gratis Coas Bijbelprogramma betreft.
Vervolgens, want ik ben niet voor één gat te vangen, ging ik online statenbijbels met kanttekeningen raadplegen en ook daar ontbraken de kanttekeningen op dit hoofdstuk.
Daarna heb ik mijn papieren GBS SV met kanttekeningen uit de auto gehaald en daar bleken wel degelijk kanttekeningen aanwezig.
Om helemaal zeker te zijn heb ik toen mijn GBS 2.0 SV met kanttekeningen geïnstalleerd en ook daar ontbraken de kanttekeningen op Jona hoofdstuk 2 niet.
Waarom ontbreken er kanttekeningen in sommige statenvertalingen?
Auto

Re: Kanttekeningen GBS uitgebreider dan andere uitgevers?

Bericht door Auto »

psalm119vers71 schreef:Hallo,

Ik weet niet zeker of mijn vraag in deze categorie (theologie algemeen) thuishoort maar toe maar......
Gisterenavond mannenvereniging bijgewoond (HHK) waarbij de 'inleider' Jona hoofdstuk 2 voor zijn rekening nam.
Toen ik thuis de kanttekeningen er nog eens op na wilde slaan kwam ik tot de verrassende ontdekking dat Jona hoofdstuk 2 geen kanttekeningen had, tenminste wat mijn gratis Coas Bijbelprogramma betreft.
Vervolgens, want ik ben niet voor één gat te vangen, ging ik online statenbijbels met kanttekeningen raadplegen en ook daar ontbraken de kanttekeningen op dit hoofdstuk.
Daarna heb ik mijn papieren GBS SV met kanttekeningen uit de auto gehaald en daar bleken wel degelijk kanttekeningen aanwezig.
Om helemaal zeker te zijn heb ik toen mijn GBS 2.0 SV met kanttekeningen geïnstalleerd en ook daar ontbraken de kanttekeningen op Jona hoofdstuk 2 niet.
Waarom ontbreken er kanttekeningen in sommige statenvertalingen?
Drukfouten?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Die digitale kanttekeningen zijn simpelweg incompleet; ze horen er wel. De gedrukte editie van Den Hertog (de 3 delen) heeft ze eveneens allemaal.
psalm119vers71

Tiberius schreef:Die digitale kanttekeningen zijn simpelweg incompleet; ze horen er wel.
Slordig..............
psalm119vers71

Dank jullie voor jullie antwoorden, dit wilde ik eigenlijk alleen maar even weten.
Hartelijke groet en GODS onmisbare zegen toegewenst aan allen..............
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

psalm119vers71 schreef:Dank jullie voor jullie antwoorden, dit wilde ik eigenlijk alleen maar even weten.
Hartelijke groet en GODS onmisbare zegen toegewenst aan allen..............
Er zijn nog genoeg andere interessante discussies over dit soort onderwerpen. Kijk gerust even rond.
Plaats reactie