Urk en de zondagsrust
Urk en de zondagsrust
zie: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/650 ... srust.html
Wie is er nou boos, de gemeente Urk of de havenmeesters? Natuurlijk wel een goed principe, maar zo heeft het principe een onbedoeld gevolg. Hoe ver kun je gaan in je principes? Misschien is er iemand die nog wel meer voorbeelden heeft van onbedoelde gevolgen van de zondagsrust.
Wie is er nou boos, de gemeente Urk of de havenmeesters? Natuurlijk wel een goed principe, maar zo heeft het principe een onbedoeld gevolg. Hoe ver kun je gaan in je principes? Misschien is er iemand die nog wel meer voorbeelden heeft van onbedoelde gevolgen van de zondagsrust.
Re: Urk en de zondagsrust
Nou, nu dit bekend is geworden via websites etc, zal het de komende zondagen wel stormlopen.Gijs83 schreef:zie: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/650 ... srust.html
Voor Nederlanders is het woordje gratis natuurlijk wel ontzettend aantrekkelijk.
Arme Urkers.
- Bert Mulder
- Contacteer:
waarom laten ze de kranen niet dicht dan?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dat vraag ik me ook af, maar ben natuurlijk niet precies met de situatie op de hoogte.Bert Mulder schreef:waarom laten ze de kranen niet dicht dan?
Dit is typisch een geval van: principes kosten soms geld.
Als je een jachthaven hebt kun je nu eenmaal niet zeggen: op zondag geen stroom en water.
De onder ons bekende hotels bieden op zondag extra vol pension aan als je de rest van de week half pension hebt of alleen logies en ontbijt. Die hebben dan weer een ander idee van principe. Als gast zul je wel niet in een restaurant gaan eten, eet dan maar in dat van ons. Volgens Urk zou dat gratis aangeboden moeten worden.
Volgens mij zou dat een enorm verkoopargument zijn. Zelf als de hele week in totaal duurder zou zijn zou de slogan: op zondag gratis eten best aanslaan.
Als je een jachthaven hebt kun je nu eenmaal niet zeggen: op zondag geen stroom en water.
De onder ons bekende hotels bieden op zondag extra vol pension aan als je de rest van de week half pension hebt of alleen logies en ontbijt. Die hebben dan weer een ander idee van principe. Als gast zul je wel niet in een restaurant gaan eten, eet dan maar in dat van ons. Volgens Urk zou dat gratis aangeboden moeten worden.
Volgens mij zou dat een enorm verkoopargument zijn. Zelf als de hele week in totaal duurder zou zijn zou de slogan: op zondag gratis eten best aanslaan.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Waarom niet?refo schreef:Als je een jachthaven hebt kun je nu eenmaal niet zeggen: op zondag geen stroom en water.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ik moet er wel om gniffelen.
Misschien gewoon een bordje bij de kraan; 'Welkom in de kerk' met een verwijzing naar de beste kerk van Urk.
Misschien gewoon een bordje bij de kraan; 'Welkom in de kerk' met een verwijzing naar de beste kerk van Urk.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Sluit het water en de stroom bij jezelf af op zondag. Dan weet je aan het eind van de dag waarom.Bert Mulder schreef:Waarom niet?refo schreef:Als je een jachthaven hebt kun je nu eenmaal niet zeggen: op zondag geen stroom en water.
Is het niet veel simpeler om de haven dicht te doen op zondag? Iedereen die er al ligt en de zondag wil doorbrengen, kan (eventueel gratis) stroom en water krijgen. Maar iemand die alleen maar de haven aandoet om water en stroom te tappen, kan er gewoon niet in.refo schreef:Sluit het water en de stroom bij jezelf af op zondag. Dan weet je aan het eind van de dag waarom.Bert Mulder schreef:Waarom niet?refo schreef:Als je een jachthaven hebt kun je nu eenmaal niet zeggen: op zondag geen stroom en water.
En er kan ook niemand uit. Alles in het kader van de zondagsrust...
Ik weet wel zeker dat Urk zijn haven niet dicht mag doen. Dat zou vrij dom zijn ivm evt weersomstandigheden ect.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bij calamiteiten en andere bijzondere gevallen is het nogal logisch dat daar een oplossing voor te vinden is. Blijft er dan nog een reden over om de haven verplicht open te stellen?Gian schreef:Ik weet wel zeker dat Urk zijn haven niet dicht mag doen. Dat zou vrij dom zijn ivm evt weersomstandigheden ect.
Hoe wil je een haven sluiten? Hek dicht, slagboom naar beneden?
Volgens mij suggereer je iets onmogelijks.
Welnee. Bordje erbij:Gian schreef:Hoe wil je een haven sluiten? Hek dicht, slagboom naar beneden?
Met uitzondering van noodgevallen is het op zondagen niet toegestaan af te meren
En hoe wil je dat verdedigen?
Hebben Urkers ook gratis electriciteit en telefoon etc op zondag?