Wat is een Herlevings-conferentie?

Unionist

Wat is een Herlevings-conferentie?

Bericht door Unionist »

Dit maitlje zat net in mijn mailbox:
Beste lezer(es), hierbij willen wij u en jou van harte uitnodigen voor de herlevings-conferentie in Nunspeet D.V. 25-26 september 2004. Als het niet mogelijk is om het hele weekend te komen, dan is het ook mogelijk om alleen op zaterdag, of indien uit de buurt op zondag, te komen.

Met hartelijke groeten in de Heere, Johan J.Pieterman

Herlevings-conferentie Nunspeet

D.V. 25 - 26 sept. 2004

PROGRAMMA

Zaterdag

10.00 Ontvangst - koffie - kennismaking

10.30 Samenkomst - spreker dr. F.Carr: Persoonlijk getuigenis

12.30 Lunch

14.00 Samenkomst - spreker dr. F.Carr: Voorbereiding op persoonlijke herleving

15.45 Koffie / thee

16.15 Experience meeting [vragen stellen, getuigenissen, zingen, bidden enz.]

17.30 Warme maaltijd

19.30 Samenkomst - spreker dr. F.Carr: Reiniging en vervulling

Zondag

8.30 Ontbijt

Ochtend: gelegenheid om in Elspeet naar de kerk te gaan.

13.00 Lunch

14.00 Samenkomst - spreker dr. F.Carr: Voortdurende persoonlijke herleving

15.45 Koffie / thee

16.15 Experience meeting

17.30 Warme maaltijd

19.30 Samenkomst - spreker dr. F.Carr: Gebed om herleving in kerk en land

Maandag

8.30 Ontbijt

Het is de bedoeling dat op alle bijeenkomsten ook bidstonden plaats vinden. Bovenal verlangen we open te staan voor de werking van Gods Heilige Geest, zodat alles anders kan gaan dan wij denken of plannen! Dit alles zo de Heere wil en wij leven. Laat ons bidden voor een genadig en krachtig werk van God in ons aller leven, tot eer van zijn Heilige Naam.

Prijzen:
Voor het hele weekend: € 45,- p.p. incl. alle maaltijden
Voor de zaterdag: lunch: € 5,- p.p. en warme maaltijd: € 7,50 p.p.
De slaapkamers bevinden zich in het koetshuis [3, 4, 5 en 6 persoons].
N.B. Lakens meenemen. Het is mogelijk een lakenpakket te huren.
Opgaven voor de conferentie: zo spoedig mogelijk, uiterlijk 15 sept. a.s.
Routebeschrijving: De Grote Bunte - Grote Bunte weg 11-13 - Nunspeet

Gegevens dr. F. Carr:

Geboren 1966

Studie: Theologie van 1994 – 2002. [master degree in Christian Counseling en Doctoraat in Ministry]

Werk: van 1988 – 1999 beroepsmilitair

Sinds 1992 directeur [part time] van Revival Congresses South Africa, en sinds 1999 full time.

Bediening:

- Conferenties over gebed en revival in Z.Afrika, maar ook andere landen zoals Engeland, Wales, USA

- Campagnes in kerken, steden enz.

- Verspreiding van boeken, cassettes enz.

- Revival tijdschrift en kerkhistorische reizen in Africa, Israel en Europa

Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Waar komt dit vandaan?
Egbert

Bericht door Egbert »

Nog nooit van gehoord maar moeten vrij rechts in de GG staan willen ze in Elspeet naar de kerk gaan. Dus altijd goed.
En gezien de Amerikaans klinkende namen zijn met ds. Vogelaar meegekomen.

Ow sorry niet goed gelezen, komt uit S.A. waarschijnlijk buurman van ds. Huisman, maar dan kan ik Elspeet niet zo goed plaatsen, misschien wel voor tegengewicht of hij heeft discussie stof nodig voor 's middags.

[Aangepast op 10/9/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dr. Carr is eind september ook bij de SRA met een paar lezingen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Billy

Bericht door Billy »

khattem ook net in de mailbox zitte...
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Egbert

Bericht door Egbert »

Helaas ik behoor niet tot de intiemie, lege mailbox. ;(
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
David J

Bericht door David J »

Ook ik behoor niet tot de intimi, maar Googelen levert op dat de volledige naam Francois Carr. Het bezoek aan Nederland schijnt te worden georganiseerd door de Stichting Herleving.
Meer info op http://www.revivalsite.nl

Groet,

David
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Helaas ik behoor niet tot de intiemie, lege mailbox. ;(
Ze hebben denk ik het adressenbestand van de SRA-nieuwsbrief gebruikt. Ik had hem ook in mijn mailbox.
Lecram

Bericht door Lecram »

Nog nooit van gehoord maar moeten vrij rechts in de GG staan willen ze in Elspeet naar de kerk gaan.
Alsof er alleen een GG bestaat ...
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Nog nooit van gehoord maar moeten vrij rechts in de GG staan willen ze in Elspeet naar de kerk gaan.
Alsof er alleen een GG bestaat ...
er stond dat ze naar de kerk zouden gaan, dat lijkt me duidelijk dus.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Grace

Bericht door Grace »

Ik hoop ook naar de conferentie te gaan. Ik zou de forumleden op willen roepen om er over na te denken om ook te gaan.

Empee zal ook gaan en kan er misschien iets meer over vertellen, omdat hij in de organisatie zit.

Fr. Carr is een Zuid-Afrikaan die twee weken in Nederland bivakkeert en door het hele land heen op te spreken gedurende de twee weken. In Hardinxveld, Zeeland, Gelderland, Groningen, op diverse plaatsen.

Hij staat in de lijn van de puriteinen en heeft een bijbelse gedachte over Herleving, zoals dat in het verleden zo velen malen geweest is.

Die gedachte probeert hij ook in SA in de bestaande kerken te verwoorden. Ettienne Maritz die vorig jaar ook op de SRA geweest is, heeft ook deze lijn. Zij houden diverse conferenties en lezingen.

Ze waarschuwen sterk tegen onbijbelse leringen en charismatische praktijken die strijdig zijn met de schrift. Ze staan duidelijk voor de oude herlevingen zoals bij Spurgeon, Whitefield, Evan Roberts, etc.

Ik kijk er ontzettend naar uit en hoop dat steeds meer mensen die nood gaan proeven en zullen smeken bij God vandaan of de Heere weer zal gaan werken zoals in oude tijden is gebeurt.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Grace,

Waar ik een beetje mijn vragen bij heb is het volgende.

Is men bij de herlevingen uit het verleden er zelf ook zo bewust mee bezig geweest? Of kwam dat toen 'uit het niets'? Mensen als Dr. Carr enzo lijken zelf een aanzet te willen geven. En ook hoor ik het zoveel bij SRA terug dat het lijkt alsof het de doelstelling van SRA is ene Opwekking te 'veroorzaken'.

Was het de bedoeling van Spurgeon (et al.) om een Opwekking te bewerkstelligen of was dat 'simpelweg' de vrucht op zijn prediking?

Begrijp me, ik sta bijzonder positief tegenover SRA, maar het zijn wat vragen die in me op komen.
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Ik kan er niet heen maar als ik in de gelegenheid zou zijn zou ik daar best wel heen willen gaan. Ziet er goed uit. Mooie website hebben ze ook, klik hier voor de website .

Het is te wensen dat er ook hier in Nederland weer eens zo'n beweging komt waarin velen tot het ware geloof komen. We hebben wel een rijke historie op dat gebied maar momenteel kunnen we alleen maar jaloers zijn op wat er in het buitenland (denk bijvoorbeeld aan China en Korea) gebeurt.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Grace,

Is men bij de herlevingen uit het verleden er zelf ook zo bewust mee bezig geweest? Of kwam dat toen 'uit het niets'? Mensen als Dr. Carr enzo lijken zelf een aanzet te willen geven. En ook hoor ik het zoveel bij SRA terug dat het lijkt alsof het de doelstelling van SRA is ene Opwekking te 'veroorzaken'.

Was het de bedoeling van Spurgeon (et al.) om een Opwekking te bewerkstelligen of was dat 'simpelweg' de vrucht op zijn prediking?

Begrijp me, ik sta bijzonder positief tegenover SRA, maar het zijn wat vragen die in me op komen.
Het is een vrucht op de prediking want als het om het ware geloof gaat kan het geen mensen werk zijn. Maar dan dragen dit soort initiatieven toch meer bij dan discussies binnen en tussen kerken waarin men elkaar de maat wil nemen.
Grace

Bericht door Grace »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Grace,

Beste Pim,

hartelijk dank voor je reactie. Als je je een beetje verdiept hebt in de kerkgeschiedens, en specifieker in de geschiedenis van opwekkingen, valt het op dat er een aantal kenmerken hetzelfde zijn van deze opwekkingen. God werkt soeverein, waar en wanneer en met wie Hij wilt. Daar hebben wij geen zeggenschap over. Hij werkt zoals Hij wilt. Wij hebben geen macht en beschikking over de Geest van God. Dat is één. Tegelijkertijd zie je dat alle opwekkingen met verootmoediging en gebed gepaard gaat. Elke opwekking begint klein waar een klein groepje gaat bidden en smeken. Dit kan jaren duren voordat God het de tijd vindt. Maar alle opwekkingen beginnen met intens en gezamenlijk gebed. God gaat verlangen werken in harten van gelovigen. Die kunnen niet anders dan smeken of God in Zijn volheid en waarheid ZIjn beloften wil waarmaken uit Zijn Woord. En op de één of andere manier gaat dat altijd samen. God schakelt mensen in. tegelijkertijd is het volkomen waar, wat Limosa zegt, dat de Heere mensenharten door de prediking neigt.

Het verlangen van de Stichting Herleving en ook de SRA(en veel andere mensen, ds, evangelisten, etc) is dat God in Zijn tegenwoordigheid zal komen zoals Hij dat in het verleden ook zo vaak gedaan heeft.

Wij geloven dat dat op Zijn tijd en op ZIjn Wijze mogelijk is en zal gebeuren. Echter misschien zijn wij nog niet bereid om de kosten hiervan te overrekenen.

De bedoeling is om mensen hiervan te vertellen zodat er een algemeen en nationaal verlangen zal komen.

De boodschap van opwekking is: Reing jullie handen van zonden en vleselijke dingen en begin met bidden. Dit wordt tegen kinderen van God gezegd en niet tegen ongelovigen.

Het kan echter ook goed zijn dat de Heere God Zijn kinderen gaat reinigen en heiligen en toerusten voor een vervolging en verdrukking. Hij werkt anders dan wij denken.

Pim ik zou je wel enkele CD's op willen sturen van Ettiënne Maritz, uit Zuid-Afrika. Als je zijn boodschap(Gods boodschap) hoort, snap je wat ze bedoelen.

mvrgr, Grace

Hier de laatste nieuwsbrief uit zijn nieuwe gemeente. Hij heeft meerdere opwekkingen meegemaakt. Hij [reekt in de Nederduits-Gereformeerde-Kerk. Hier komt tie

Nieuwsbrief:
Geliefdes in die Here Jesus Christus,
Eerstens wil ons om verskoning vra dat ons nou eers weer ‘n brief uitstuur. Die vorige nuusbrief was allang klaar getik, maar ons het dit om verskillende redenen niet uitgestuurd nie. Een daarvan was dat ik so overgelopen het van wonderlike dinge wat die Here hier doet, dat ons gevoel het dit kan oorkom as spog en dan kry die Here nie die eer nie. Ek was toe o.a. baie opgewonde oor ‘n mooi groep jongmense wat tot bekering gekom het by die hoërskool.
Die geveg tussen lig en duisternis is egter hier aan die gang soos ‘n kop aan kop botsing. Ons het dus ernstig u gebede nodig. Die laaste twee Sondae het ek swaar gepreek asof teen die weerstand van bose magte in en met te min gebedskrag. Tot voor hierdie dienste kon ons getuig van gebedskrag wat soos wind onder arends-vlerke ons gedra het. In die Julie-vakansie het ons in spanne vir ‘n week gebid en die Saterdagaand voor die diens het bidders elke uur in spanne gebid. Daardie oggend het die Gees so van my besit geneem dat dit gevoel het of my fisiese liggaam dit nie kon dra nie. Tog het ek uitgehou en die Here was met krag teenwoordig en die Woord het soos ‘n swaard gesny. Die dae voor dit het ek geweldige worsteling teen bose magte ondervind in die gebed. Daarom het ons so in spanne begin bid. ‘n Hele groep mense het na die tyd in trane en gebrokenheid saam gebid en hulle verbind om Jesus te volg. Die tema van die boodskap was “ Volg my!â€
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dank voor je antwoord Grace. Ik heb nu even geen tijd uitgebreid te reageren.

Ik was in ieder geval al van plan naar een van de avonden in H'veld te gaan als dr Carr er is.

[Aangepast op 13/9/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie