www.eenheid.org
Kreeg zojuist een email met een link naar deze site en forum.
Vraag me alleen af of deze siet zal bijdragen naar EENHEID?????
Het laatste boek van H.J. Hegger gelezen te hebben betwijfel ik dat ten zeerste..............................................................................................................................................................................
www.eenheid.org
www.eenheid.org
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
evangelisatorisch...Oorspronkelijk gepost door Orckie
zo'n intiatief is op zich nooit verkeerd.
maar idd, ik zie nog geen belangrijke toegevoegde waarde en ook geen concrete handreikingen...
Dit lijkt me bijna meer evangelisatorisch...
op zich ook niet verkeerd natuurlijk!
?? verklaar u nader? en waarom zou zoiets "not-done" zijn?
-
Tja, dat is wat ik me nu ook altijd afvraag. Draagt het bij tot waar het uiteindelijk om draait?Oorspronkelijk gepost door Billy
www.eenheid.org
Kreeg zojuist een email met een link naar deze site en forum.
Vraag me alleen af of deze siet zal bijdragen naar EENHEID?????
Het laatste boek van H.J. Hegger gelezen te hebben betwijfel ik dat ten zeerste..............................................................................................................................................................................
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Als je dat verschil niet ziet ben je inderdaad een dom zieltje. Over protestants zullen we het dan verder maar niet hebben.
Ben je nu voor of tegen 'verder denken dan ds'en (het meervoud van dominee is overigens dominees) en media toestaan'? Welke dominees overigens? En welke media? Sinds wanneer lopen mensen in Nederland op de kerkmuren, in plaats van er achter te zitten?
[Aangepast op 19/7/04 door David J]
Ben je nu voor of tegen 'verder denken dan ds'en (het meervoud van dominee is overigens dominees) en media toestaan'? Welke dominees overigens? En welke media? Sinds wanneer lopen mensen in Nederland op de kerkmuren, in plaats van er achter te zitten?
[Aangepast op 19/7/04 door David J]
jij hebt het tenminste begrepen.[maar dat de Here Jezus de geboden zo heeft samengevat : God liefhebben boven alles en de naaste als uzelf, dat weet ik wel
Niet eenheid tussen kerken of wat dan ook, maar tussen christenen, daar heeft dat boek van Hegger niks mee te maken.
Ik kan je aanraden de Bijbelteksten te lezen op deze site
-
- Contacteer:
Wat is je nieuwe nick Dennis?Oorspronkelijk gepost door reiziger80
Dan zou ik me dan toch maar eens iets gaan verdiepen in wat wel en niet New-Age principes zijn, leuk begin is te kijken wat vrijmetselaars aanhangen. Die willen helemaal niets weten van stelsels van doctrine, doctrines, dogma's en andere vastomlijnde regels uit welk religieus boek dan ook.
Dit domme protestante zieltje vraagt zich echt af waarin dit verschilt van 'oecumene van het hart', 'over de kerkmuren heenkijken', en die hele kermis rond opwekking !
Ach, sommigen in NL denken verder dan de ds'en en media toelaten en toestaan !
Maar die worden van de kerkmuren afgegooid ............ zucht
-