21 mei 2011; de wereld vergaat...

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door eilander »

MarthaMartha schreef:
Lourens schreef:Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Inderdaad, ik ontmoette in 2010 een man die vast geloofde dat in 2010 de opname zou plaats vinden. Iemand had dit met een hele theorie vertelt en hij geloofde dit, het was met zoveel teksten onderbouwd, het leek ook heel gedegen. De beste man heeft al zijn geld weggegeven, heeft alleen gehouden wat hij zelf dat jaar nog nodig zou hebben. Het is een man die overal en altijd getuigd van de Heere Jezus, dat alleen in Hem behoud te vinden is. Ik heb respect voor zijn leven met de Heere en zijn getuigend leven. Toch ging 2010 voorbij zonder opname. Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest, en ontgoocheld, ik heb met deze man te doen... ik hoop hem nog eens te ontmoeten en daar met hem over te spreken.
Dat waren toch geen Bijbelteksten neem ik aan?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door MarthaMartha »

eilander schreef:
MarthaMartha schreef:
Lourens schreef:Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Inderdaad, ik ontmoette in 2010 een man die vast geloofde dat in 2010 de opname zou plaats vinden. Iemand had dit met een hele theorie vertelt en hij geloofde dit, het was met zoveel teksten onderbouwd, het leek ook heel gedegen. De beste man heeft al zijn geld weggegeven, heeft alleen gehouden wat hij zelf dat jaar nog nodig zou hebben. Het is een man die overal en altijd getuigd van de Heere Jezus, dat alleen in Hem behoud te vinden is. Ik heb respect voor zijn leven met de Heere en zijn getuigend leven. Toch ging 2010 voorbij zonder opname. Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest, en ontgoocheld, ik heb met deze man te doen... ik hoop hem nog eens te ontmoeten en daar met hem over te spreken.
Dat waren toch geen Bijbelteksten neem ik aan?
Jawel, je kunt de bijbel aardig laten buikspreken hoor... (hoef je alleen dit forum soms maar voor te lezen toch ;) ), het is maar welke teksten je gebruikt en hoe je goochelt met getallen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10444
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Orchidee »

Mijn opa zei vroeger: "je kunt de bijbel nemen zoals je zelf hebben wilt" ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Desiree »

Nou, dat blijkt...

Het enige positieve is dat mensen over na de dood of na het einde van de wereld gaan nadenken.. soort van evangelisatie.. verder zou ik niet weten wat positief is aan dit soort beweringen... 21 mei de wereld vergaat.

---knip--- Zo'n toon over dit soort zaken is niet toegestaan
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Gian »

edward schreef:Jezus weet niet wanneer het zal gebeuren, alleen God. En dan een zekere meneer Camping die op deze manier dus het christelijk geloof weer eens voor aap zet.
Weg met zulke lieden.De bijbel zou ze tovenaars noemen en waarzeggers.
Alleen al de hoogmoed dat een nietig mens God's plan meent te weten.
Bah.
Pas maar op dat je zelf niet verleid wordt.
Met het feit dat de mensen miljoenen hebben uit gegeven aan evangelisatiecampagnes tonen ze heel wat meer daadkracht dan ons, en kan je iig niets zeggen over de intensies van deze mensen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Gian »

eilander schreef:
MarthaMartha schreef:
Lourens schreef:Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Inderdaad, ik ontmoette in 2010 een man die vast geloofde dat in 2010 de opname zou plaats vinden. Iemand had dit met een hele theorie vertelt en hij geloofde dit, het was met zoveel teksten onderbouwd, het leek ook heel gedegen. De beste man heeft al zijn geld weggegeven, heeft alleen gehouden wat hij zelf dat jaar nog nodig zou hebben. Het is een man die overal en altijd getuigd van de Heere Jezus, dat alleen in Hem behoud te vinden is. Ik heb respect voor zijn leven met de Heere en zijn getuigend leven. Toch ging 2010 voorbij zonder opname. Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest, en ontgoocheld, ik heb met deze man te doen... ik hoop hem nog eens te ontmoeten en daar met hem over te spreken.
Dat waren toch geen Bijbelteksten neem ik aan?
Het punt wat alle berekeningen onbetrouwbaar maakt is het jaar waar je vanuit moet gaan. In die zin zou je idd teksten als Matth. 24 vs 36 al kunnen toepassen. De Heere Jezus is niet in het jaar nul geboren. Het jaar nul bestaat ook niet. Als ik zou weten in welk jaar Christus gestorven en opgestaan is, dan zou ik ook weten wanneer Hij komt om Zijn Gemeente op te halen. Alleen met bijbelse gegevens.
Berekeningen naar de joodse kalender die uitgaan van maanjaren zonder de jubeljaren ed erbij te rekenen kloppen sowieso niet omdat die data's geweest zijn. En verder wordt er heel veel gerommeld met berekeningen, veelal gebaseerd op buitenbijbelse gegevens.
Wat ik wel geloof is dat de opname dichtbij is. Nav gegevens uit het Woord en profetieen icm de gebeurtenissen om ons heen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Mriek93
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2011, 20:32

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Mriek93 »

Ik vind het erg jammer dat een predikant dit zegt, omdat er misschien mensen zijn gaan geloven. En die mensen hebben nu een zware teleurstelling te verwerken. Er zijn ook mensen die al hun geld hebben opgemaakt... Er staat niet voor niets in de bijbel dat niemand de dag der wederkomst zal weten dan alleen de Vader.
God geeft je geen makkelijke reis, maar wel een behouden Thuiskomst
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Fjodor »

Gian schreef:
eilander schreef:
MarthaMartha schreef:
Lourens schreef:Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Inderdaad, ik ontmoette in 2010 een man die vast geloofde dat in 2010 de opname zou plaats vinden. Iemand had dit met een hele theorie vertelt en hij geloofde dit, het was met zoveel teksten onderbouwd, het leek ook heel gedegen. De beste man heeft al zijn geld weggegeven, heeft alleen gehouden wat hij zelf dat jaar nog nodig zou hebben. Het is een man die overal en altijd getuigd van de Heere Jezus, dat alleen in Hem behoud te vinden is. Ik heb respect voor zijn leven met de Heere en zijn getuigend leven. Toch ging 2010 voorbij zonder opname. Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest, en ontgoocheld, ik heb met deze man te doen... ik hoop hem nog eens te ontmoeten en daar met hem over te spreken.
Dat waren toch geen Bijbelteksten neem ik aan?
Het punt wat alle berekeningen onbetrouwbaar maakt is het jaar waar je vanuit moet gaan. In die zin zou je idd teksten als Matth. 24 vs 36 al kunnen toepassen. De Heere Jezus is niet in het jaar nul geboren. Het jaar nul bestaat ook niet. Als ik zou weten in welk jaar Christus gestorven en opgestaan is, dan zou ik ook weten wanneer Hij komt om Zijn Gemeente op te halen. Alleen met bijbelse gegevens.
Berekeningen naar de joodse kalender die uitgaan van maanjaren zonder de jubeljaren ed erbij te rekenen kloppen sowieso niet omdat die data's geweest zijn. En verder wordt er heel veel gerommeld met berekeningen, veelal gebaseerd op buitenbijbelse gegevens.
Wat ik wel geloof is dat de opname dichtbij is. Nav gegevens uit het Woord en profetieen icm de gebeurtenissen om ons heen.
Is de opname volgens jou voor de bekering van de Joden en voor de openbaring van de Anti-christ?
En kan je in het kort die berekening laten zien? Je zal er dan toch niet meer dan een jaar of 6 naast kunnen zitten..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Lourens »

Desiree schreef:Nou, dat blijkt...

Het enige positieve is dat mensen over na de dood of na het einde van de wereld gaan nadenken.. soort van evangelisatie.. verder zou ik niet weten wat positief is aan dit soort beweringen... 21 mei de wereld vergaat.
De predikant begon er zijn preek mee.
En ik denk dat hij gelijk heeft.
Deze valse profeten met hun leer brengen meer schade toe dan dat ze mensen bij de Heere brengen.
De mensen zullen zeggen.............. kijk, wat moeten we nu geloven van die christenen?

Het is naar mijn mening ook een methode van satan om tweedracht te zaaien en mensen van het christendom weg te houden. Hoe kunnen zij het christendom nog als betrouwbaar zien al toch blijkt dat het niet uitkomt.
Satan komt weer terug op zijn beproefde manier: hij doet het met een leugen door het Woord van God te verdraaien.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Mariavt »

Lourens schreef:
Desiree schreef:Nou, dat blijkt...

Het enige positieve is dat mensen over na de dood of na het einde van de wereld gaan nadenken.. soort van evangelisatie.. verder zou ik niet weten wat positief is aan dit soort beweringen... 21 mei de wereld vergaat.
De predikant begon er zijn preek mee.
En ik denk dat hij gelijk heeft.
Deze valse profeten met hun leer brengen meer schade toe dan dat ze mensen bij de Heere brengen.
De mensen zullen zeggen.............. kijk, wat moeten we nu geloven van die christenen?

Het is naar mijn mening ook een methode van satan om tweedracht te zaaien en mensen van het christendom weg te houden. Hoe kunnen zij het christendom nog als betrouwbaar zien al toch blijkt dat het niet uitkomt.
Satan komt weer terug op zijn beproefde manier: hij doet het met een leugen door het Woord van God te verdraaien.
Wat is het dan toch gelukkig dat de Heere nog in mensenharten wil werken, de listen van de satan ten spijt, want satan kán de mensen die verkoren zijn, niet bij het christendom weghouden, degenen die door de Heere bekeerd zijn of nog worden, zúllen tot het Christendom behoren. Bedenk maar,de satan is machtig en heeft veel geleerd in 4000 jaar , maar de Heere is álmachtig, daar kan geen satan tegenop al gaat hij rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou mogen verslinden, Maar den Heere staat erbóven...
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17431
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door huisman »

Ik lees net het volgende op de NOS site. Dit is toch wel erg triest.
De wereld verging afgelopen zaterdag niet; hij vergaat nu op 21 oktober. Dat zegt de Amerikaanse christelijke predikant Camping.

21 oktober was volgens hem altijd al de datum waarop de aarde een vuurbol wordt. Dat hij eerder zei dat dat zaterdag zou gebeuren was volgens hem een "rekenfout".
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
edward
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 mar 2011, 09:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door edward »

MarthaMartha schreef:
edward schreef:Jezus weet niet wanneer het zal gebeuren, alleen God. En dan een zekere meneer Camping die op deze manier dus het christelijk geloof weer eens voor aap zet.
Weg met zulke lieden.De bijbel zou ze tovenaars noemen en waarzeggers.
Alleen al de hoogmoed dat een nietig mens God's plan meent te weten.
Bah.
Maar met deze woordkeuze laat je weinig christelijke liefde en bewogenheid zien voor die mensen!
Dit soort mensen behoort tot een steeds groter wordende groep mensen die slechts geloven wat ze willen geloven.
De Bijbel waarschuwt voortdurend voor valse leraren, die niet van echt te onderscheiden zijn.
Je gelooft toch ook niet in de voorspellingen wat er deze week weer gaat gebeuren met een boogschutter of een stier etc?
Je kunt mensen wel waarschuwen niet dergelijke onbijbelse waarzeggerij te volgen, maar de ervaring leert dat niemand zich ook maar iets laat gezeggen, tegenwoordig,onszelf inclusief.
Toch?
DirkM
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 mei 2011, 23:22

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door DirkM »

Mariavt schreef:
Lourens schreef:
Desiree schreef:Nou, dat blijkt...

Het enige positieve is dat mensen over na de dood of na het einde van de wereld gaan nadenken.. soort van evangelisatie.. verder zou ik niet weten wat positief is aan dit soort beweringen... 21 mei de wereld vergaat.
De predikant begon er zijn preek mee.
En ik denk dat hij gelijk heeft.
Deze valse profeten met hun leer brengen meer schade toe dan dat ze mensen bij de Heere brengen.
De mensen zullen zeggen.............. kijk, wat moeten we nu geloven van die christenen?

Het is naar mijn mening ook een methode van satan om tweedracht te zaaien en mensen van het christendom weg te houden. Hoe kunnen zij het christendom nog als betrouwbaar zien al toch blijkt dat het niet uitkomt.
Satan komt weer terug op zijn beproefde manier: hij doet het met een leugen door het Woord van God te verdraaien.
Wat is het dan toch gelukkig dat de Heere nog in mensenharten wil werken, de listen van de satan ten spijt, want satan kán de mensen die verkoren zijn, niet bij het christendom weghouden, degenen die door de Heere bekeerd zijn of nog worden, zúllen tot het Christendom behoren. Bedenk maar,de satan is machtig en heeft veel geleerd in 4000 jaar , maar de Heere is álmachtig, daar kan geen satan tegenop al gaat hij rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou mogen verslinden, Maar den Heere staat erbóven...
Pfff, sorry hoor, ik snap best dat je het heel goed bedoeld op de manier zoals je het zegt.
Toch meen ik dat ik hierover een opmerking moet maken, juist nu we het ook hebben over de eindtijd waarin we nu leven.
Het gaat niet om het Christendom. Het Christendom is gewoon een dooie religie.
Het naleven van regeltjes, naar de kerk gaan, je tienden geven en doen wat een ander van je verwacht.
Het gaat er om dat we Christus volgen, de Wil doen van de Vader !

De uiterlijke zaken doen omdat je dat gewend bent is niet de Wil van God.
Er moet van binnen de "drive" zijn om de Wil van de Vader te doen.
Dat je dan dingen doet die een ander ook toevallig doet is wat anders.
Dat je dan naar de kerk gaat of je tienden geeft ziet er welliswaar uiterlijk net zo uit als iemand die het doet omdat het zo hoort maar dat is wel anders.

Het Christendom is te beschrijven als uiterlijk.
Christen zijn is vanuit je innerlijk.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door caprice »

't Is zaterdag niet doorgegaan, maar wordt verzet naar 21 oktober. :fouet

Er zitten moeilijke leerlingen bij... :?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Schemerlichtje »

caprice schreef:'t Is zaterdag niet doorgegaan, maar wordt verzet naar 21 oktober. :fouet

Er zitten moeilijke leerlingen bij... :?
Waarom 21 oktober? Wie zegt dat? Weer diezelfde 'meneer'?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Plaats reactie