SGP - actueel

Plaats reactie
Mara

SGP - actueel

Bericht door Mara »

Handelshuis Rutte doet goede zaken met de SGP, is de kop boven een artikel in het AD van gisteren.
Het minderheidskabinet van Rutte moet steeds vaker en harder schaven aan plannen om voldoende steun te vergaren. De SGP ontpopt zich tot belangrijkste handelspartner.
Rond het Binnenhof weet iedereen naar wie het kabinet de oren liet hangen, de afgelopen tijd, de SGP dus. Dit is de partij die dit kabinet kan maken of breken. De partij krijgt gewoon subsidie, ondanks de Hoge Raad vindt dat de partij niet langer vrouwen mag buitensluiten.
De verkiezingsslogan van de VVD "Shoppen is ook zondagsrust" ging in de prullenbak, dankzij de SGP.
Dit lijkt allemaal heel positief en goed nieuws, maar is dat het ook echt ? Of schuilt er een addertje onder het gras ergens ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
henriët

Re: SGP - actueel

Bericht door henriët »

Mara schreef:Handelshuis Rutte doet goede zaken met de SGP, is de kop boven een artikel in het AD van gisteren.
Het minderheidskabinet van Rutte moet steeds vaker en harder schaven aan plannen om voldoende steun te vergaren. De SGP ontpopt zich tot belangrijkste handelspartner.
Rond het Binnenhof weet iedereen naar wie het kabinet de oren liet hangen, de afgelopen tijd, de SGP dus. Dit is de partij die dit kabinet kan maken of breken. De partij krijgt gewoon subsidie, ondanks de Hoge Raad vindt dat de partij niet langer vrouwen mag buitensluiten.
De verkiezingsslogan van de VVD "Shoppen is ook zondagsrust" ging in de prullenbak, dankzij de SGP.
Dit lijkt allemaal heel positief en goed nieuws, maar is dat het ook echt ? Of schuilt er een addertje onder het gras ergens ?
Het lijkt me een goede zaak verheugd te zijn met zaken waar we als christenen verheugd en dankbaar om moeten en mogen zijn. Dus als zo'n slogan dankzij de sgp de prullenbak in zou zijn gegaan, dan is dat fijn.
En zo zouden er nog meerdere zaken wellicht te noemen zijn.
Ondanks de donkere tijd zoals dat weleens genoemd wordt, mogen we ons weten in Zijn hand. Dus zorgt Hij,
we hoeven niet meteen wantrouwend te zijn en denken dat er misschien adders zitten verstopt.
Tegelijkertijd dienen we wakend te zijn. Altijd.
Wakend en biddend.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Tja, het is pragmatisme wat de klok slaat in de politiek. Denk maar niet dat liberalen nu opeens positiever over godsdienst/ SGP gaan denken. Zeker de fundamentalistische liberalen niet!
The Groom's still waiting at the altar
Mara

Bericht door Mara »

Ik kan er niks aan doen, maar vind Rutte tot nu toe heel positief overkomen !
Natuurlijk weet ik wat de VVD inhoudt, maar de SGP wordt vaker dan ooit genoemd in de media, en positief !
Daarom mijn vraag, worden we hierdoor in slaap gesust, moeten we elk moment die adder kunnen verwachten ?
Ik vind het allemaal heel wonderlijk, dat de doorslaggevende stem van v.d. Staay moet komen.
Marieke

Bericht door Marieke »

Mara schreef:Ik kan er niks aan doen, maar vind Rutte tot nu toe heel positief overkomen !
Natuurlijk weet ik wat de VVD inhoudt, maar de SGP wordt vaker dan ooit genoemd in de media, en positief !
Daarom mijn vraag, worden we hierdoor in slaap gesust, moeten we elk moment die adder kunnen verwachten ?
Ik vind het allemaal heel wonderlijk, dat de doorslaggevende stem van v.d. Staay moet komen.
Luister even:
http://www.stand.nl/binnenland/de-sgp-h ... et-de-tang
jvdg

Bericht door jvdg »

De SGP-fractie moge op een drietal zaken een soort van buit te mogen hebben binnengehaald.
Mooi, fijn en fantastisch, maar op elementaire zaken als abortus, euthanasie, homobeleid, en euthanasie is er geen schijn van beweging.
Dat begrijp ik heel wel, maar daardoor zie ik geen richting die ons allen aangaat.

Niettemin wens ik de SGP fractie alles toe wat zij nodig heeft om tussen de klippen door te varen.

Politiek is en blijft wheelen and dealen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Mara schreef:Ik kan er niks aan doen, maar vind Rutte tot nu toe heel positief overkomen !
Misschien zijn we teveel gewend om altijd iets negatiefs over de tijden en over de politiek te zeggen. Misschien zijn er op dit moment ontwikkelingen waar we heel dankbaar voor mogen zijn.
Mara

Bericht door Mara »

Ik ben altijd al een fan geweest van v.d. Vlies, vond hem steeds beter worden.
Die paar keer dat ik hem op tv zag, in een praatprogramma, hing ik aan s'mans lippen.
Die onderkoelde humor, het zichzelf blijven, zichzelf relativeren, prachtig.
Ik heb nimmer een hatelijke opmerking jegens hem gehoord.
Zelfs die bromsnor van Derksen niet, hij haat het christendom en alles wat er om heen zit (jeugdtrauma geloof ik) maar de heer v.d. Vlies achtte hij hoog.
De SGP laat zich nog te weinig zien in tv programma's, ik snap het wel, vanwege de achterban.
Maar er is inmiddels ook veel achterban, die zelf tv heeft.
Gebruik maken van de moderne media, ik denk dat het er aan zit te komen, met deze jongere generatie.
En onze kinderen boven de 18 stemmen (geheel vrijwillig :) ) SGP .
En die denken ook al anders dan wij.
Maar ik ben er stiekem erg blij mee.
Plaats reactie