Intree heffen SRB avonden – een treurige situatie!
Na diverse keren tevergeefs een oproep gedaan te hebben om meer geld in het zakje te doen, gaat de SRB in Rotterdam toegang heffen om de oplopende kosten te bestrijden.
Helaas zien zij zich niet alleen geconfronteerd met oplopende kosten, maar ook met teruglopende inkomsten. Dat laatste is een treurig gegeven, want dezelfde jeugd heeft wel geld genoeg om in grote groepen na de SRB-avond de Mc Donald te bezoeken. Wat kan de oorzaak van dit gedrag zijn? Is er geen vrijgevigheid meer onder ons? Hebben wij geen liefde meer voor de verkondiging van Gods Woord? Is dit een teken van verkilling, of gaat de SRB jeugd er van uit dat ‘de organisatoren’ wel weer een goede oplossing zullen verzinnen of dat er vanuit de kerken wel een helpende hand zal worden toegestoken?
Laten we hopen dat ieder van ons die dergelijke avonden bezoekt zijn/haar verantwoordelijkheid zal kennen en nemen, en de toegang tot de SRB-avonden in Rotterdam ook weer voor ieder vrij zal zijn! Het Woord is het immers waard om gehoord te worden, zonder dat er toegang betaald moet worden?!
[Aangepast op 5/6/04 door gerrit de 2e]
Intree heffen SRB avonden
-
- Contacteer:
Ja het is "om niet" maar ik denk dat het samendelen van de onkosten die gemaakt zijn toch wel op zijn plaats zijn. Ook de eerste christelijke gemeente had onkosten en door met z'n allen geld in te zamelen konden deze kosten betaald worden en het evangelie verkondigd worden.Oorspronkelijk gepost door Vortigern
"om niet" was het toch? Goed het is dan wel geen evangelisatie dienst, maar toch.
Ook al zal de dominee die die avond spreekt gratis spreken "om niet" dus, dan nog zijn er onkosten de gemaakt zijn en betaald moeten worden.
Daarom mag men verwachten van de jeugd dat ze in deze belangrijke zaken ook hun financiele consequenties willen aanvaarden.
haha, Lecram, lekker cynisch!
Maarre...ik sta ook wel eens te kijken hoor, als ik de bedragen hoor die opgehaald worden...De kerk waar ik eerst kerkte in Engeland, er kerkten daar zo'n 50 mensen haalde de eerste week van de maand wel 1700 pond op... Daarna meestal iets van 800 pond of zo...Maar veel mensen geven nog tienden hier...misschien een idee voor Holland...?
Maar wel triest dat men intree moet gaan heffen...en als je nu 'toevallig' langs komt zonder een cent op zak Mag je er dan ook in?
Maarre...ik sta ook wel eens te kijken hoor, als ik de bedragen hoor die opgehaald worden...De kerk waar ik eerst kerkte in Engeland, er kerkten daar zo'n 50 mensen haalde de eerste week van de maand wel 1700 pond op... Daarna meestal iets van 800 pond of zo...Maar veel mensen geven nog tienden hier...misschien een idee voor Holland...?
Maar wel triest dat men intree moet gaan heffen...en als je nu 'toevallig' langs komt zonder een cent op zak Mag je er dan ook in?
Zulke bedragen zitten er bij ons niet in. Daarbij komt, dat we ook al via de rekening vvb betalen.Oorspronkelijk gepost door england
haha, Lecram, lekker cynisch!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ik herrinner me een vakantie in Ierland. We kwamen een aantal evangelische christenen uit Zwitserland tegen. Zij hadden een Duitse zendeling uitgenodigd. Wij waren op de zelfde camping bij Dublin, en hoorden christelijke muziek.
Aan het eind van de avond was er nog een collecte voor de zendeling en zijn activiteiten. Het was een open mandje en het viel mij op dat de Zwitsers veel gemakkelijker gaven. Nu waren ze misschien rijker, maar wij Nederlandser geven liever geld uit aan ons zelf dan aan de dienst des Heeren.
Begint het al niet in de opvoeding? We geven de Heere veel te veel het slechtste schaap uit de kudde, in plaats van een volkomen lam en het zijn niet de eerstelingen die we gaan offeren maar de restjes, naar eerst zelf er alles te hebben door gejaagd.
Aan het eind van de avond was er nog een collecte voor de zendeling en zijn activiteiten. Het was een open mandje en het viel mij op dat de Zwitsers veel gemakkelijker gaven. Nu waren ze misschien rijker, maar wij Nederlandser geven liever geld uit aan ons zelf dan aan de dienst des Heeren.
Begint het al niet in de opvoeding? We geven de Heere veel te veel het slechtste schaap uit de kudde, in plaats van een volkomen lam en het zijn niet de eerstelingen die we gaan offeren maar de restjes, naar eerst zelf er alles te hebben door gejaagd.
SRB gaat entree vragen voor avonden
CAPELLE A/D IJSSEL - De Stichting Reformatorische Bezinningsavonden (SRB) gaat met ingang van dit seizoen entree heffen op haar bijeenkomsten.
De stichting organiseert interkerkelijke bezinningsavonden in Amersfoort, Goes, Kampen en Rotterdam. Op elk van deze vier locaties gebeurt dit om de twee weken, op zaterdagavond. Doel van de avonden is, aldus de SRB-website, „bezinning rondom Gods Woord en het leggen van contacten met jongeren uit dezelfde gezindte en van dezelfde leeftijd.â€
CAPELLE A/D IJSSEL - De Stichting Reformatorische Bezinningsavonden (SRB) gaat met ingang van dit seizoen entree heffen op haar bijeenkomsten.
De stichting organiseert interkerkelijke bezinningsavonden in Amersfoort, Goes, Kampen en Rotterdam. Op elk van deze vier locaties gebeurt dit om de twee weken, op zaterdagavond. Doel van de avonden is, aldus de SRB-website, „bezinning rondom Gods Woord en het leggen van contacten met jongeren uit dezelfde gezindte en van dezelfde leeftijd.â€
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)