Ik ben nieuw hier, maar lees al een aantal maanden redelijk intensief mee. Ik zit met een prangende vraag, die ik niet beantwoord krijg. Daarom maar lid geworden om de vraag eens te kunnen stellen:
In de regio waar ik woon is de Gereformeerde gezindte vrij manifest aanwezig. Intussen weet ik alle gemeenten redelijk goed te duiden. Zo begrijp ik de dat theoretische onderbouwing in het verschil tussen de GG en de GGiN ligt in het aanbod van genade.
In onze plaatselijke gemeente is echter een (zeer) grote Oud-Gereformeerde Gemeente aanwezig. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de OGG en de andere twee ger. gemeentes? Dan heb ik het mn over de leerstellige en praktische verschillen.
Op mijn zoektocht naar informatie kwam ik op deze site: http://www.laankerk.nl/, van de Vrije Oud-Gereformeerde Gemeente in Kralingse Veer. Toen begreep ik het helemaal niet meer... deze internetpagina heeft een heel andere uitstraling dan ik verwachtte.
Ik hoop van harte dat iemand mij wat op weg kan helpen. In het dagelijks leven kom ik beroepshalve nog wel eens in contact met leden van de OGGin, en ik zou wel graag wat meer van ze willen begrijpen. Durf het echter niet zo te vragen, helaas...
/edit:
het is niet mijn bedoeling om adhv allerlei waarde-oordelen een hele discussie met een negatieve ondertoon op te starten.

[Aangepast op 26/8/04 door arend]