Eindtijd en zending aan alle volken

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2011, 11:31

Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Bram »

Ik heb een vraag. Ze zeggen dat in de eindtijd allemaal dingen gebeuren. Voordat de Heere terugkomt. Oorlog enzo. En dat in heel de wereld het evangelie gebracht is. Wordt dat eigenlijk bijgehoude? Dus welke landen ze nog moeten doen enzo. En hoe lang dat nog duurt.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door MarthaMartha »

Bram schreef:Ik heb een vraag. Ze zeggen dat in de eindtijd allemaal dingen gebeuren. Voordat de Heere terugkomt. Oorlog enzo. En dat in heel de wereld het evangelie gebracht is. Wordt dat eigenlijk bijgehoude? Dus welke landen ze nog moeten doen enzo. En hoe lang dat nog duurt.
kijk eens op de website van Wycliffe bijbelvertalers...
Het duurt niet lang meer of elke taal heeft een (deel van de) bijbel!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door memento »

MarthaMartha schreef:
Bram schreef:Ik heb een vraag. Ze zeggen dat in de eindtijd allemaal dingen gebeuren. Voordat de Heere terugkomt. Oorlog enzo. En dat in heel de wereld het evangelie gebracht is. Wordt dat eigenlijk bijgehoude? Dus welke landen ze nog moeten doen enzo. En hoe lang dat nog duurt.
kijk eens op de website van Wycliffe bijbelvertalers...
Het duurt niet lang meer of elke taal heeft een (deel van de) bijbel!!!
Volgens mij niet, toch? Ik lees op http://www.wycliffe.nl/asp/wat_stat.asp?Selcategorie=mt

Er leven 6,9 miljard mensen op de wereld.

353 miljoen mensen hebben geen enkel bijbelgedeelte in hun eigen taal.

Er worden zo'n 6860 talen gesproken in de wereld.

In ruim 2500 talen is (een deel van) de Bijbel beschikbaar.

In 457 talen is de gehele Bijbel al vertaald.

In 1211 talen is alleen het Nieuwe Testament vertaald.

In 897 talen zijn alleen nog maar enkele bijbelgedeelten vertaald.

In 2025 talen wordt gewerkt aan een bijbelvertaling.

In 2078 talen moet waarschijnlijk nog een bijbelvertaalproject worden gestart.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Marnix »

Klopt. Nou is het zo dat je met die 457 talen heeel veeel miljard mensen een Bijbel in hun taal kan laten lezen, dus een heel groot percentage van de mensen kan de Bijbel lezen.... maar er zijn inderdaad een heleboel kleine talen die door weinig mensen wordt gesproken, waarin geen Bijbel vertaald is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:
MarthaMartha schreef:
Bram schreef:Ik heb een vraag. Ze zeggen dat in de eindtijd allemaal dingen gebeuren. Voordat de Heere terugkomt. Oorlog enzo. En dat in heel de wereld het evangelie gebracht is. Wordt dat eigenlijk bijgehoude? Dus welke landen ze nog moeten doen enzo. En hoe lang dat nog duurt.
kijk eens op de website van Wycliffe bijbelvertalers...
Het duurt niet lang meer of elke taal heeft een (deel van de) bijbel!!!
Volgens mij niet, toch? Ik lees op http://www.wycliffe.nl/asp/wat_stat.asp?Selcategorie=mt

Er leven 6,9 miljard mensen op de wereld.

353 miljoen mensen hebben geen enkel bijbelgedeelte in hun eigen taal.

Er worden zo'n 6860 talen gesproken in de wereld.

In ruim 2500 talen is (een deel van) de Bijbel beschikbaar.

In 457 talen is de gehele Bijbel al vertaald.

In 1211 talen is alleen het Nieuwe Testament vertaald.

In 897 talen zijn alleen nog maar enkele bijbelgedeelten vertaald.

In 2025 talen wordt gewerkt aan een bijbelvertaling.

In 2078 talen moet waarschijnlijk nog een bijbelvertaalproject worden gestart.
Maar op de homepage lees je onderaan meteen al: "Samen met onze partners streven we ernaar om in 2025 een bijbelvertaalproject te hebben gestart in elke taal waarvoor dat nog nodig is." Nou, dat duurt niet heel lang meer, toch?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2011, 11:31

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Bram »

MarthaMartha schreef:
memento schreef:
MarthaMartha schreef:
Bram schreef:Ik heb een vraag. Ze zeggen dat in de eindtijd allemaal dingen gebeuren. Voordat de Heere terugkomt. Oorlog enzo. En dat in heel de wereld het evangelie gebracht is. Wordt dat eigenlijk bijgehoude? Dus welke landen ze nog moeten doen enzo. En hoe lang dat nog duurt.
kijk eens op de website van Wycliffe bijbelvertalers...
Het duurt niet lang meer of elke taal heeft een (deel van de) bijbel!!!
Volgens mij niet, toch? Ik lees op http://www.wycliffe.nl/asp/wat_stat.asp?Selcategorie=mt

Er leven 6,9 miljard mensen op de wereld.

353 miljoen mensen hebben geen enkel bijbelgedeelte in hun eigen taal.

Er worden zo'n 6860 talen gesproken in de wereld.

In ruim 2500 talen is (een deel van) de Bijbel beschikbaar.

In 457 talen is de gehele Bijbel al vertaald.

In 1211 talen is alleen het Nieuwe Testament vertaald.

In 897 talen zijn alleen nog maar enkele bijbelgedeelten vertaald.

In 2025 talen wordt gewerkt aan een bijbelvertaling.

In 2078 talen moet waarschijnlijk nog een bijbelvertaalproject worden gestart.
Maar op de homepage lees je onderaan meteen al: "Samen met onze partners streven we ernaar om in 2025 een bijbelvertaalproject te hebben gestart in elke taal waarvoor dat nog nodig is." Nou, dat duurt niet heel lang meer, toch?
Ik vind dat eigelijk best eng. 2025 is best dichtbij.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door helma »

Bram schreef:Ik vind dat eigelijk best eng. 2025 is best dichtbij.
Je kan vandaag al sterven. Je moet vandaag al bereid zijn!!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Jongere »

De Bijbel leert ons heel duidelijk dat elke berekening zal falen.

En ook wat Helma zegt. "Gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door J.C. Philpot »

Jongere schreef:De Bijbel leert ons heel duidelijk dat elke berekening zal falen.[/i]
De bijbel leerd dat elke exacte berekening zal falen, maar ook dat we de tekenen der tijden moeten opmerken.

En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is. Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.

De Heere Jezus zegt van de tekenen: als je die dingen ziet, weet dat het voor de deur staat. Als dat er staat, geloof ik dat we niet mogen blijven hangen bij de bijbeltekst dat niemand van deze (exacte) ure weet (wat uiteraard ook waar is).

Ik las vanmorgen in Daniel 12:
En Hij zeide: Ga henen, Daniël! want deze woorden zijn toegesloten en verzegeld tot den tijd van het einde. Velen zullen er gereinigd en wit gemaakt, en gelouterd worden; doch de goddelozen zullen goddelooslijk handelen, en geen van de goddelozen zullen het verstaan, maar de verstandigen zullen het verstaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Marnix »

Precies.

Bram, waarom vind je dat eng?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Jongere »

J.C. Philpot schreef:
Jongere schreef:De Bijbel leert ons heel duidelijk dat elke berekening zal falen.[/i]
De bijbel leerd dat elke exacte berekening zal falen, maar ook dat we de tekenen der tijden moeten opmerken.

En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is. Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.

De Heere Jezus zegt van de tekenen: als je die dingen ziet, weet dat het voor de deur staat. Als dat er staat, geloof ik dat we niet mogen blijven hangen bij de bijbeltekst dat niemand van deze (exacte) ure weet (wat uiteraard ook waar is).

Ik las vanmorgen in Daniel 12:
En Hij zeide: Ga henen, Daniël! want deze woorden zijn toegesloten en verzegeld tot den tijd van het einde. Velen zullen er gereinigd en wit gemaakt, en gelouterd worden; doch de goddelozen zullen goddelooslijk handelen, en geen van de goddelozen zullen het verstaan, maar de verstandigen zullen het verstaan.
Zeker, helemaal mee eens. Ik doelde een beetje op Bram's reactie.
Iedere dag komen we dichter bij de tweede komst van Christus. Het geloof verwacht die dag met groot verlangen. Het geloof ziet de schepping zuchten, 'en ook wij, die de eerstelingen des Geestes hebben, zuchten'. Maar Hij zal komen als een dief in de nacht.

De boodschap is niet dat we dat uit moeten rekenen. De boodschap is evenmin dat we het niet moeten uitrekenen. De boodschap is: waakt, want u weet niet wanneer de heer des huizes zal komen.
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mar 2011, 11:31

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Bram »

Marnix schreef:Precies.

Bram, waarom vind je dat eng?
Nou, gewoon. In Openbaring staan heel veel erge dinge. Over een beest enzo. En over vervolging. Dan heb je echt wel veel geloof nodig.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Mara »

Bram, heb jij daar wel eens een preek over gehoord ? Het beest is niet letterlijk een beest. Alles wat Johannes gezien heeft (het is de Openbaring aan hem) moest hij opschrijven, maar het was heel moeilijk om dat zo te doen. Geen mensenoog heeft dit gezien. Dus hij praatte als het ware in symbolen. Er wordt over meer dieren gesproken, paarden in verschillende kleuren, elk paard staat voor iets.
Veel predikanten menen dat wij in het einde der tijden leven, vanwege de toenemende zonde. Christenen gaan het steeds moeilijker krijgen. Maar hoe lang dit nog duurt, weet echt niemand. We moeten wel op de tekenen letten, maar kunnen aan de hand daarvan echt niet inschatten of dit overmorgen of over 13oo jaar gebeurt !
Zoals Helma zegt: we moeten bereid om te sterven. Het is een persoonlijke zaak.
Maar wel goed dat je erover nadenkt !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Marnix »

Bram schreef:
Marnix schreef:Precies.

Bram, waarom vind je dat eng?
Nou, gewoon. In Openbaring staan heel veel erge dinge. Over een beest enzo. En over vervolging. Dan heb je echt wel veel geloof nodig.
Daarvoor heb je geloof als een mosterdzaadje nodig. Bidt daar om.... en verdiep je in Gods Woord, waarin veel staat over hoe je staande blijft in die strijd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door hmprff »

Mara schreef:Bram, heb jij daar wel eens een preek over gehoord ? Het beest is niet letterlijk een beest. Alles wat Johannes gezien heeft (het is de Openbaring aan hem) moest hij opschrijven, maar het was heel moeilijk om dat zo te doen. Geen mensenoog heeft dit gezien. Dus hij praatte als het ware in symbolen. Er wordt over meer dieren gesproken, paarden in verschillende kleuren, elk paard staat voor iets.
Hier ben ik het niet mee eens. Johannes schrijft meermalen dat hij het aan zijn lezers vertelt wat hij gezien heeft. Dit doet hij dan ook uitgebreid met alle details, iets wat niet erg duidt op symboliek.
Natuurlijk is niet alles letterlijk, Johannes schrijft dan ook meermalen dat iets is ALS ... Daar gebruikt hij dus beeldspraak. Dat was niet nodig geweest als het hele boek beeldspraak was. Bovendien heet het boek niet 'Verduistering' maar 'Openbaring' van Jezus Christus. Om te laten zien wat er spoedig gebeuren moet. Niet om ons daarnaar te laten raden.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie