We staan er weer gekleurd op....

Plaats reactie
Billy

We staan er weer gekleurd op....

Bericht door Billy »

In Gelderland trad de ME twee keer op. In Opheusden sneuvelde een ruit van een politieauto en raakten drie agenten gewond. De politie arresteerde zes jongeren. In Waardenburg moest de ME een groep jongeren die vuurwerk naar voorbijgangers gooide tot de orde roepen.

In Staphorst moest de politie even op de been komen voor een groep baldadige jongelui, maar ook deze dissonant viel uiteindelijke mee.

Wel opvallend dat er vanochtend weer 3 "zware kerkdorpen" in het nieuws waren m.b.t. ongeregeldheden met oud & Nieuw
al viel het allemaal "wel mee"...

Zeker na de refo-jeugd discussies van de laatste maanden toch were tekenend dat de "gereformeerde jeugd" minstens 1x per jaar uit hun dak wilt gaan.....

jammer jammer jammer.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ook hierin merken we Billy dat onze refojongeren niets beter zijn dan andere jongeren. Ze zouden wel beter moeten weten en hebben als het goed is ook beter geleerd of voorgehouden thuis. Ook zij zijn jongeren net als wij ouderen bevlekt met zonden
Pied

Bericht door Pied »

Wie zegt dat het hier om refo jeugd gaat? Het kan ook zo zijn, dat juist in dergelijke dorpen de niet-refo jeugd zo weinig uitlaatkleppen heeft, dat ze op momenten dat er minder controle is uit de band springt.
(Ik weet niet of het zo is, 't zou kunnen.)
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

De niet-refojeugd in Opheusden bestaat slechts uit ongeveer twee personen. Die houden geen heel peloton ME bezig...
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Refojeugd of niet... drank maakt vaak overmoedig. En een bepaald soort groepshysterie, niet onder willen doen voor de ander.
Algemeen over oudjaar:
Merk wel dat er op een oudejaarsavond in de "refocultuur" het laatste decennium zoiets heerst van "ach moet toch kunnen".
savonds eerst naar de kerk en als dat achter de rug is ga je gang maar.

Sorry hoor ik zet liever de kerstboom neer dan dat ik ga lopen knallen en fikkies stoken, de straat vervuilen enz....
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

In waardenburg is het voor een groot gedeelte geen refojeugd geweest; dat weet ik zeker! Ze zullen er zeker tussen hebben gelopen maar vorig jaar liep ik er ook tussen in Moerkapelle! Net zoals in Moerkapelle had het in Waardenburg ook een reden. Men mocht geen fik meer maken op een kruising maar op een andere plek. Enkele dagen voor de jaarwisseling mocht het ook niet op deze plek. En tja wees eerlijk dat neem de jeugd niet en komt in opstand wat ik persoonlijk wel begrijp!
In Moerkapelle mocht het dit jaar wel op de aloude locatie en het verliep super! Ik was erbij en heb genoten! De politie/gemeente/brandweer had met de jeugd regels opgesteld en een soort overeenkomst gesloten en het liep super!

In waardenburg is het al jaren een probleem. Het is haast geen refojeugd want als de jeugd nog in de kerk zit is het daar al bezig. Want na de kerkdienst in de GG staat er niet-refo jeugd buiten en bestookt de kerkgangers met vuurwerk. Dus het andere deel van de inwoners zijn ook erg en misschien zelfs erger. Bij de kerk moet er op oudjaarsavond altijd politie aanwezig zijn als de kerkgangers naar huis gaan!
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Net zoals in Moerkapelle had het in Waardenburg ook een reden. Men mocht geen fik meer maken op een kruising maar op een andere plek. Enkele dagen voor de jaarwisseling mocht het ook niet op deze plek. En tja wees eerlijk dat neem de jeugd niet en komt in opstand wat ik persoonlijk wel begrijp!
In Moerkapelle mocht het dit jaar wel op de aloude locatie en het verliep super!
Kunnen we deze jeugd niet voordragen voor de verkiezing Conservatief van het jaar 2004?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Ik was erbij en heb genoten!
Was het in Moerkapelle verantwoord om te kijken? In Wijk en Aalburg niet. Door het liederlijke karakter [muziek en drankmisbruik en vuurwerk] was het bij ons niet verantwoord.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Was het in Moerkapelle verantwoord om te kijken? In Wijk en Aalburg niet. Door het liederlijke karakter [muziek en drankmisbruik en vuurwerk] was het bij ons niet verantwoord.
Er was zeker drank en vuurwerk. Het viel me erg op dat er geen muziek was maar dat komt misschien omdat ook met de kerken is overlegd. Vuurwerk heb je overal dus daar kan je weinig op zeggen. Drank was er ook maar moest daar gekocht worden en mocht niet zelf worden meegenomen. Voor het geval dat het uit de hand liep kon men gelijk de tap terug trekken en was er gewoon geen bier meer.

Daarnaast ben ik een grote voorstander van ouders die ook mee de straat op gaan. Er waren dan ook best wel wat ouders aanwezig wat zeker een rustgevend effect heb zodat het niet buitensporig wordt. Dit zal meer moeten gebeuren want het heeft duidelijk effect.

Kortom het viel me echt niet tegen en ik heb ervan genoten. We kunnen wel op elk slakje zout leggen maar als we nagaan hoe het in Moerkapelle was kunnen we alleen maar tevreden zijn!
lokje

Bericht door lokje »

Het gaat maar door:

http://nu.nl/news.jsp?n=382100&c=10

Burgemeester Aalburg opnieuw bedreigd (video)

Uitgegeven: 19 augustus 2004 14:57
AMSTERDAM - Burgemeester Frans Buijserd van de Brabantse gemeente Aalburg is dinsdag voor de derde keer dit jaar slachtoffer geworden van bedreiging. In het plaatsje Veen in de gemeente was een ter gelegenheid van de geboorte van prinses Amalia geplante boom in twee stukken gezaagd. Daarnaast was een bord geplaatst met de tekst 'Buizerd is next'. De burgemeester heeft aangifte gedaan van bedreiging. De gemeente heeft de vernieling bij de politie gemeld.

Bekijk video:
Modem/ Breedband

De burgemeester kreeg dit jaar twee keer eerder te maken met bedreigingen. Na de jaarwisseling trof Buijserd bij thuiskomst uit de kerk een autowrak aan voor zijn deur. In juni brandden twee oldtimers van de burgervader na brandstichting volledig uit. Na beide incidenten heeft Buijserd aangifte gedaan. Er is nog niemand aangehouden.

Tijdens de nieuwjaarsnacht kwam het in Veen tot rellen met de mobiele eenheid, toen traditioneel autowrakken in brand werden gestoken. Buijserd, die er sinds maart vorig jaar burgemeester is, had de vreugdevuren voor het eerst verboden. Voor hij burgemeester werd van Aalburg is Buijserd nooit bedreigd.
limosa

Bericht door limosa »

ik zie even niet de link naar de refo-jeugd, daar ging deze topic over
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Nee, heb zelfs dat video nog even gekeken. Maar zie niet een overeenkomst.

Nog wel even dit, die vrouw in dat filmpje: 'Nee, ik hou me overal buiten'. En verder wil ze niet reageren. Dat is dan nog wel een ouder iemand die het voorbeeld moet geven. Belachelijk.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
lokje

Bericht door lokje »

Oorspronkelijk gepost door limosa
In het eerste bericht van deze topic staat het volgende: Wel opvallend dat er vanochtend weer 3 "zware kerkdorpen" in het nieuws waren m.b.t. ongeregeldheden met oud & Nieuw
al viel het allemaal "wel mee"...

In het rijtje van de drie dorpen passen m.i. Aalburg en Veen ook.
Of lees de reactie van Egbert eens.

[Aangepast op 20/8/04 door lokje]
limosa

Bericht door limosa »

Ik kan uit het bericht niet afleiden dat het hier om refo-jeugd gaat.

Of gaat het zo van: er wonen daar best veel refo's, dan zullen die het wel weer zijn . . .
Plaats reactie