PVV'ers doodschieten?
PVV'ers doodschieten?
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ieuwsbrief
Nou, nou dat zijn me nogal wat uitspraken. Hoe zou hij zover gekomen zijn? Wat moeten we eigenlijk met de PVV?
Nou, nou dat zijn me nogal wat uitspraken. Hoe zou hij zover gekomen zijn? Wat moeten we eigenlijk met de PVV?
Re: PVV'ers doodschieten?
Lijkt me duidelijk. Net zo behandelen als jij zelf behandelt wilt worden, politiek gezien kritisch volgen, net als de andere partijen.Gijs83 schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ieuwsbrief
"dat ziet zelfs een mongool".
Wat is dat nou weer voor denigrerende opmerking? Hij mag wel een beetje respect hebben voor verstandelijk beperkte medemensen. Hij zou veel van ze kunnen leren.
Wat is dat nou weer voor denigrerende opmerking? Hij mag wel een beetje respect hebben voor verstandelijk beperkte medemensen. Hij zou veel van ze kunnen leren.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Dat men zoiets gewoon ongestraft kan zeggen, zegt al genoeg.
Weer wat stemmen erbij voor Geert Wilders. denk ik.
Weer wat stemmen erbij voor Geert Wilders. denk ik.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
De mensen mogen wel wat respectvoller met hun naaste omgaan of er over spreken. Wat is een gevallen mens als-ie losgelaten, zie hier...vlinder schreef:"dat ziet zelfs een mongool".
Het is allemaal wel een beetje lomp neergezet, maar hij zegt niet dat PPV-ers doodgeschoten moeten worden.
- Bonny
- Contacteer:
Hij zegt dat VN-troepen dat moeten doen.refo schreef:Het is allemaal wel een beetje lomp neergezet, maar hij zegt niet dat PPV-ers doodgeschoten moeten worden.
The Groom's still waiting at the altar
Op zijn site schrijft Breedveld dat zijn oproep 'een grapje' was. 'Het ging over het uitzenden van militairen naar Afghanistan, waar alweer bijna tien jaar Afghanen worden doodgeschoten in dienst van de vrijheid en democratie.'
'Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten. Volgens sommigen ongetwijfeld een smakeloze grap, maar een grap.
'Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten. Volgens sommigen ongetwijfeld een smakeloze grap, maar een grap.
Precies. Niet te serieus opvatten dus. Nou vind ik de grap ook wel wat te ver gaan. De achterliggende boodschap niet. Even de vinger bij de zere plek leggen, de "eigen-volk-eerst-mentaliteit" van de PVV.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bah! Oproep tot doodschieten bagatelliseren. Een programmapunt van de PVV demoniseren en een begrijpelijke rechtvaardigingsgrond voor bedreigingen noemen.Marnix schreef:Precies. Niet te serieus opvatten dus. Nou vind ik de grap ook wel wat te ver gaan. De achterliggende boodschap niet. Even de vinger bij de zere plek leggen, de "eigen-volk-eerst-mentaliteit" van de PVV.
Hij roept niet op tot doodschieten.
Volgens mij lees jij echt totaal niet wat ik schrijf. Ik bagatelliseer niets en noem het ook geen begrijpelijke rechtvaardigheidsgrond voor bedreiging. Waar haal je het vandaan... Ik stel dat de grap te ver gaat. De oproep om PVV'ers dood te schieten slaat nergens op. De achterliggende ritiek op het belei van de PVV deel ik wel. Dat heb ik gezegd en jij maakt er weer totaal wat anders van, alsof ik de oproep tot het doodschieten zou goedkeuren. Jammer....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zinsnede uit de grap: "'Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten". Daarvan zeg jij; "Niet te serieus opvatten dus. Nou vind ik de grap ook wel wat te ver gaan". Dat is bagatelliseren, en niet zo'n beetje ook. Je moest je schamen. De kritiek op het beleid van de PVV verwoord je zo: "eigen-volk-eerst-mentaliteit" van de PVV". Dit is nogal stigmatiserend en - lees gewoon zelf even hoe je schrijft - in combinatie met "wel wat ver gaan" is de tegenstelling zo opvallend. Het ene zwak je af (de bedreiging) en het andere (de kritiek) vergroot je uit.Marnix schreef:Volgens mij lees jij echt totaal niet wat ik schrijf. Ik bagatelliseer niets en noem het ook geen begrijpelijke rechtvaardigheidsgrond voor bedreiging. Waar haal je het vandaan... Ik stel dat de grap te ver gaat. De oproep om PVV'ers dood te schieten slaat nergens op. De achterliggende ritiek op het belei van de PVV deel ik wel. Dat heb ik gezegd en jij maakt er weer totaal wat anders van, alsof ik de oproep tot het doodschieten zou goedkeuren. Jammer....
Ben benieuwd hoe we hadden gereageerd als niet de PVV-ers maar de orthodox gerefomeerden als Taliban in de polder was gebrandmerkt geworden .Willem schreef:Zinsnede uit de grap: "'Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten". Daarvan zeg jij; "Niet te serieus opvatten dus. Nou vind ik de grap ook wel wat te ver gaan". Dat is bagatelliseren, en niet zo'n beetje ook. Je moest je schamen. De kritiek op het beleid van de PVV verwoord je zo: "eigen-volk-eerst-mentaliteit" van de PVV". Dit is nogal stigmatiserend en - lees gewoon zelf even hoe je schrijft - in combinatie met "wel wat ver gaan" is de tegenstelling zo opvallend. Het ene zwak je af (de bedreiging) en het andere (de kritiek) vergroot je uit.Marnix schreef:Volgens mij lees jij echt totaal niet wat ik schrijf. Ik bagatelliseer niets en noem het ook geen begrijpelijke rechtvaardigheidsgrond voor bedreiging. Waar haal je het vandaan... Ik stel dat de grap te ver gaat. De oproep om PVV'ers dood te schieten slaat nergens op. De achterliggende ritiek op het belei van de PVV deel ik wel. Dat heb ik gezegd en jij maakt er weer totaal wat anders van, alsof ik de oproep tot het doodschieten zou goedkeuren. Jammer....
Het idee van doodschieten van mensen is toch al te gek voor woorden voor een beschaafd land?
nou ja, beschaafd...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Zo stigmatiserend vind ik dat niet. Volgens mij is dat precies het beleid wat de PVV voert, zonder dat ik dat uitvergroot. („We willen de straten in Nederland veilig maken en niet in Afghanistan”). Denk ook aan de visie op ontwikkelingshulp (vooral in Nederland investeren en niet in anderen) En dan gaat de grap inderdaad te ver maar maakte in de kanttekening dat degene dit niet serieus bedoelde. En dat was ook niet uitvergroot.Willem schreef:Zinsnede uit de grap: "'Ik stelde vast dat we hier in Nederland onze eigen Taliban hebben, dat de VN eigenlijk beter troepen naar Nederland kan sturen om PVV’ers dood te schieten". Daarvan zeg jij; "Niet te serieus opvatten dus. Nou vind ik de grap ook wel wat te ver gaan". Dat is bagatelliseren, en niet zo'n beetje ook. Je moest je schamen. De kritiek op het beleid van de PVV verwoord je zo: "eigen-volk-eerst-mentaliteit" van de PVV". Dit is nogal stigmatiserend en - lees gewoon zelf even hoe je schrijft - in combinatie met "wel wat ver gaan" is de tegenstelling zo opvallend. Het ene zwak je af (de bedreiging) en het andere (de kritiek) vergroot je uit.Marnix schreef:Volgens mij lees jij echt totaal niet wat ik schrijf. Ik bagatelliseer niets en noem het ook geen begrijpelijke rechtvaardigheidsgrond voor bedreiging. Waar haal je het vandaan... Ik stel dat de grap te ver gaat. De oproep om PVV'ers dood te schieten slaat nergens op. De achterliggende ritiek op het belei van de PVV deel ik wel. Dat heb ik gezegd en jij maakt er weer totaal wat anders van, alsof ik de oproep tot het doodschieten zou goedkeuren. Jammer....