Welke muziek beluister je nu? [7]

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Don Francisco - He's alive
Blijft een prachtig nummer!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Schemerlichtje »

Een welmenende en gunnende preek over (nogmaals) 'Er blijft dan een rust over voor het volk van God'.

Elk die Hem vreest, hoe klein hij zij of groot
wordt van dat heil, die weldaan, deelgenoot
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Lassie »

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door BJD »

Mara schreef:
Mister schreef:
Mara schreef:Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Wat gebeurt als je gewoon zegt: "Ja, dat heb ik. Loop hier niet zo hangen, zoek een baan(tje)"? :huhu
Dan ben jij nooit (als vrouw dus ;) ) een groep Marokkanen tegengekomen ! Zodra er een man bij is, gebeurt het niet !
Ik ben best "stoer", vorig jaar trok ik nog een vrouw bij haar boksende man weg, maar voor die mediterrane hormonenbommen ben ik wel bang.
mediterrane hormonenbommen :haha hoe kom je erop.. bij ons worden ze naffers genoemd. :hum
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mister »

BJD schreef:
Mara schreef:
Mister schreef:
Mara schreef:Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Wat gebeurt als je gewoon zegt: "Ja, dat heb ik. Loop hier niet zo hangen, zoek een baan(tje)"? :huhu
Dan ben jij nooit (als vrouw dus ;) ) een groep Marokkanen tegengekomen ! Zodra er een man bij is, gebeurt het niet !
Ik ben best "stoer", vorig jaar trok ik nog een vrouw bij haar boksende man weg, maar voor die mediterrane hormonenbommen ben ik wel bang.
mediterrane hormonenbommen :haha hoe kom je erop.. bij ons worden ze naffers genoemd. :hum
Sja, over het algemeen zijn er geen vleiende benamingen gangbaar.
Maar goed, had onlangs ook een confrontatie met stuk of 7 van die gasten.
Vooral dat broeierig uit hun ogen kijken deed me heel alert zijn.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Sja, over het algemeen zijn er geen vleiende benamingen gangbaar.
Maar goed, had onlangs ook een confrontatie met stuk of 7 van die gasten.
Vooral dat broeierig uit hun ogen kijken deed me heel alert zijn.
Een vriend van me woonde in Utrecht in een niet zo heel plezierige buurt. Dat was duidelijk toen ik uit m'n autootje stapte, want er stond overal hangjeugd, die blijkbaar niks beters te doen hadden dan mij bekijken. Ik belde dus meteen die vriend maar.
-Hoi, ik sta zowat bij je voor de deur.
-Prima, zegt hij, ik klik 'm vast open.
Beetje te vroeg dus. In draf kwam ik aan, beladen met vier tassen. En die vervelende mannetjes waren me net voor bij die deur. Ik greep alweer naar mobiel.
-Alstublieft mevrouw, zei het knulletje bij de deur, ik zal de deur even voor u openhouden, anders moet u straks opnieuw aanbellen.
Daar stond ik, met mijn Kanaleneilandvooroordelen. :blush
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door parsifal »

Het Zwanenmeer
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Lourens »

Ik heb de RO even aangezet.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door albion »

Ik luister nu naar de psalmzangavond in de kerk. Wij hebben af en toe thema-avonden in de kerk. Vanavond is het het zingen van psalmen.
Het is erg mooi om naar te luisteren. Vooral omdat je ook de 2e stem duidelijk hoort. Misschien hoor je het via de kerktelefoon beter dan als je in de kerk zelf zit.

Eind mei komt Kees v.d. Staaij een lezing houden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Zita »

Avroklassiek, luisterkamer baroque around the clock.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Bonny »

Een tijdje terug hoorde ik een enorm piano-gepingel op Radio 4. Na enkele minuten (ik bleef wel luisteren!) vond ik het toch wel mooi. Het bleek Erik Satie te zijn met Gymnopede 1

http://www.youtube.com/watch?v=5_C9K7cieEc

[youtube]5_C9K7cieEc[/youtube]
The Groom's still waiting at the altar
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Hendrikus »

Bonny schreef:Een tijdje terug hoorde ik een enorm piano-gepingel op Radio 4. Na enkele minuten (ik bleef wel luisteren!) vond ik het toch wel mooi. Het bleek Erik Satie te zijn met Gymnopede 1
Tsja. In 1975 of daaromtrent verscheen een serie lp's met pianomuziek van Satie, gespeelde door Reinbert de Leeuw. Het werd een gigantisch succes, de platen vlogen als warme broodjes over de toonbank. Niet in de eerste plaats onder de klassieke muziekliefhebbers, maar meer in het geitenwollensokkencircuit, onder de alternatievelingen. En wat blijkt: de opnamen van toen zijn nu opnieuw uitgebracht als cd, en worden gerubriceerd in de categorie "new age"....

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Bonny »

Hendrikus schreef:
Bonny schreef:Een tijdje terug hoorde ik een enorm piano-gepingel op Radio 4. Na enkele minuten (ik bleef wel luisteren!) vond ik het toch wel mooi. Het bleek Erik Satie te zijn met Gymnopede 1
Tsja. In 1975 of daaromtrent verscheen een serie lp's met pianomuziek van Satie, gespeelde door Reinbert de Leeuw. Het werd een gigantisch succes, de platen vlogen als warme broodjes over de toonbank. Niet in de eerste plaats onder de klassieke muziekliefhebbers, maar meer in het geitenwollensokkencircuit, onder de alternatievelingen. En wat blijkt: de opnamen van toen zijn nu opnieuw uitgebracht als cd, en worden gerubriceerd in de categorie "new age"....
:) :)
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Zita »

http://cultuurgids.avro.nl/front/detail ... 63ce128106
het is zo gaaf om hem aan het werk te zien :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Marnix »

Hm ik heb ook wat liedjes in mijn hoofd die er wat moeilijk uitgaan :)

[youtube]TYyy8Wsp5ZY[/youtube]

Knap dat mensen kunnen bewegen, acteren en tegelijk zingen zonder dat je merkt dat ze intensief bezig zijn. (alleen is het gegil op minuut 7 wat overdreven :) )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten