Welke muziek beluister je nu? [7]

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Zita »

jakobmarin schreef:
albion schreef: Sommige mensen hebben dat niet eens in de gaten. Ik kreeg orgelles en ik vond het prachtig als de leraar ging spelen want hij ging zo in zijn spel op dat hij dan aan het ene
eind van het bankje zat en dan aan het andere eind of helemaal naar achteren en dan weer naar voren. Maar spelen kon hij. :huhu
Horowitz, toppunt van rust op de kruk, ook bij Rachmaninoff: http://youtu.be/D5mxU_7BTRA
als je een leuke kruk wilt zien (en geweldige muziek wilt horen) moet je Glenn Gould luisteren.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qB76jxBq_gQ[/youtube]Hij speelde zijn leven lang op het stoeltje dat zijn vader voor hem getimmerd had. Hij zat daarop erg laag, dus met zijn neus zowat op de toetsen. Bovendien neuriede hij zelf nogal mee met zijn spel.
Naar zijn handen kan ik heel lang kijken. Laten we zeggen dat het er nogal erg anders uitziet als ik piano speel. :OO3
edit: nou ja zeg, het gaat niet goed met dat youtubeding. Hier dan maar de link: http://www.youtube.com/watch?v=qB76jxBq_gQ
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mariavt »

Zita schreef:
jakobmarin schreef:
albion schreef: Sommige mensen hebben dat niet eens in de gaten. Ik kreeg orgelles en ik vond het prachtig als de leraar ging spelen want hij ging zo in zijn spel op dat hij dan aan het ene
eind van het bankje zat en dan aan het andere eind of helemaal naar achteren en dan weer naar voren. Maar spelen kon hij. :huhu
Horowitz, toppunt van rust op de kruk, ook bij Rachmaninoff: http://youtu.be/D5mxU_7BTRA
als je een leuke kruk wilt zien (en geweldige muziek wilt horen) moet je Glenn Gould luisteren.
[youtube]qB76jxBq_gQ[/youtube]
Hij speelde zijn leven lang op het stoeltje dat zijn vader voor hem getimmerd had. Hij zat daarop erg laag, dus met zijn neus zowat op de toetsen. Bovendien neuriede hij zelf nogal mee met zijn spel.
Naar zijn handen kan ik heel lang kijken. Laten we zeggen dat het er nogal erg anders uitziet als ik piano speel. :OO3
Zo beter?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Ichtus »

Psalm 25 :super
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Annemarie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011, 16:03

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Annemarie »

Machtig strijder -> sela
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door tukkertje »

Il Divo. Amazing grace
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door parsifal »

Na het net ook gezongen te hebben in de kerk:

http://www.youtube.com/watch?v=Q6iCRyvcZrc
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mara »

Ik liep net door een winkelcentrum (een overdekte straat) en hoorde mooie klassieke muziek.
Ze doen dit, omdat er overlast was van hangjongeren (met een mediterraan uiterlijk ;) ) Nu dus niet meer !
Nou ik moet zeggen, het winkelt best aangenaam zo :super
Een oplossing kan zo simpel zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Lassie »

Wat grappig, had ik nog niet van gehoord. Waar is dat? want ik hou wel van winkelen zonder hangjongeren.


Ik luister nu naar:

http://www.youtube.com/watch?v=_KqFX2-xU4k&NR=1
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Lassie »

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mara »

Lassie schreef:Wat grappig, had ik nog niet van gehoord. Waar is dat? want ik hou wel van winkelen zonder hangjongeren.


Ik luister nu naar:

http://www.youtube.com/watch?v=_KqFX2-xU4k&NR=1
Het is niet echt een winkelcentrum waar je van gaat watertanden.
Het is 1 lange straat, met aan 1 kant winkels en dan een Lidl, een bloemenwinkel, drogist, turkse winkel van sinkel :) dierenzaak, Zeeman, Action, een bakker, en een turkse slager. Meer is het niet.
Maar ik moest even naar de Action en pikte meteen de dierenzaak en bakker mee.
Alle gewone middenstanders zijn er vertrokken, het is een multi-cultiwijk.
Dus niet de moeite om naar het Rijnmondse te komen :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Lassie »

ach ik woon ook midden in de multi culti wijk van de Keistad. Dus ik ben wel aardig wat gewend. ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mara »

Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mister »

Mara schreef:Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Wat gebeurt als je gewoon zegt: "Ja, dat heb ik. Loop hier niet zo hangen, zoek een baan(tje)"? :huhu
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Mara schreef:Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Wat gebeurt als je gewoon zegt: "Ja, dat heb ik. Loop hier niet zo hangen, zoek een baan(tje)"? :huhu
Dan ben jij nooit (als vrouw dus ;) ) een groep Marokkanen tegengekomen ! Zodra er een man bij is, gebeurt het niet !
Ik ben best "stoer", vorig jaar trok ik nog een vrouw bij haar boksende man weg, maar voor die mediterrane hormonenbommen ben ik wel bang.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Welke muziek beluister je nu? [7]

Bericht door Auto »

Mara schreef:
Mister schreef:
Mara schreef:Maar die hangjongeren werden echt een probleem hoor ! Mensen durfden niet meer te pinnen.
Ik vind het ook wel bedreigend, was laatst op een vrijdagavond bij een winkelcentrum en heb de andere ingang maar genomen :fi
Die jonge gasten met hun testosteronspiegels, brrr, je hoeft maar iets te lang te kijken en je hoort: wat nou ?? Heb je probleem mee of zo ?
Wat gebeurt als je gewoon zegt: "Ja, dat heb ik. Loop hier niet zo hangen, zoek een baan(tje)"? :huhu
Dan ben jij nooit (als vrouw dus ;) ) een groep Marokkanen tegengekomen ! Zodra er een man bij is, gebeurt het niet !
Ik ben best "stoer", vorig jaar trok ik nog een vrouw bij haar boksende man weg, maar voor die mediterrane hormonenbommen ben ik wel bang.
...... ik kan je vertellen dat je als man ook heel veel naar je hoofd kan krijgen en als je niet oppast grote bedreigingen. En als je een ouder er op aanspreekt dan willen ze niet met je praten en behandelen ze je vanuit de hoogte.
Gesloten