Christelijke bijeenkomsten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Desiree »

Hoi,

Ik heb hier en daar wat gehoord van Taizé Rotterdam afgelopen december 2010. Is er iemand geweest? Hoe was het daar?
Laatst gewijzigd door Desiree op 03 jan 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Katharina van Bora
Berichten: 390
Lid geworden op: 19 mei 2009, 15:32

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Katharina van Bora »

Desiree schreef:Hoi,

Ik heb hier en daar wat gehoord van Taizé Rotterdam. Is er iemand geweest? Hoe was het daar?
Ik heb alleen gehoord, dat de politie in Rotterdam verbaasd was, dat er zoveel jongeren waren en dat het rustig was. Bij andere bijeenkomsten met duizenden jongeren is dat weleens anders. Ze hadden extra mensen ingezet, maar dat bleek niet nodig!
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Zita »

Er was inderdaad dertigduizend man aanwezig. Uit allerlei landen, vooral ook uit Oost-Europa. Zusjelief is wat eucomenischer (hoe spel je dat?) ingesteld dan ik, en zat in een of andere commissie. Zij vond het erg mooi, door alle eensgezindheid etc. Bij de Taize-theologie heb ik wat twijfels, maar de muziek vind ik op z'n tijd wel mooi.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Gian »

Trefwoorden;
Eenzijdig, mystiek, gnostiek, meditatie, kaarsjes en wierook.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Joannah »

Gian schreef:Trefwoorden;
Eenzijdig, mystiek, gnostiek, meditatie, kaarsjes en wierook.
inderdaad, too "safe".
Ik zoek ook meer naar die "kleine kudde"
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Trefwoorden;
Eenzijdig, mystiek, gnostiek, meditatie, kaarsjes en wierook.
Gian, even off-topic: er staat nog een typefoutje in je onderschrift.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Christelijke bijeenkomsten

Bericht door Toeschouwer »

Seminar Introductie in de Thora.

Hebt u/jij belangstelling om het Oude Testament in de Hebreeuwse taal te leren lezen? Om meer te ontdekken van de joodse achtergronden van de Thora?
Dan is dit unieke 5-daagse seminar iets voor u/jou!
Ds. Yossi Ben Zvi, voorganger van een Messiasbelijdende gemeente in Jerusalem, hoopt van DV 17 t/m 21 januari a.s. het seminar Introductie in de Thora te verzorgen. Naast de taal van de grondtekst, wordt ingegaan op de joodse manier van denken, de joodse gebruiken en de nuances die zo belangrijk zijn om de taal te kunnen verstaan. In taal komt immers de cultuur tot uitdrukking.
Het bijzondere karakter van dit seminar is dat u/je aan de hand de bestudering van gedeelten uit de vijf boeken van Mozes, de rijkdom van de Hebreeuwse grondtaal leert kennen. Voorkennis van de Hebreeuwse taal is uiteraard aanbevolen, maar is geen vereiste.
Het seminar wordt in het Engels aangeboden, maar wordt vertaald in het Nederlands.
Tijdens het seminar is er ruimte om met elkaar in gesprek te zijn d.m.v. groepsopdrachten en bespreking van vragen.
Het seminar wordt aangeboden in kasteel De Vanenburg, Vanenburgallee 13, 3880 AE Putten.
Er zijn twee mogelijkheden van deelname:
Programma A: 5 dagen, van maandagmorgen 9.00 uur tot vrijdagmiddag 18.00 uur, met volpension (dus incl. overnachtingen en maaltijden).
De Cursustijden zijn van 9.00 uur tot 12.00 uur, van 13.30 tot 17.30 uur en van 18.45 tot 21.00 uur
(m.u.v. de vrijdagavond).
Om 8.00 uur is het ontbijt, de lunch is van 12.30 tot 13.15 uur en het diner van 17.45 tot 18.30 uur.
Kosten € 690.00 Programma B: een avondprogramma van maandag t/m donderdag, waarbij u/jij een samenvatting van kunt volgen van de behandelde stof op die dag. Iedere avond van 18.45 uur tot 21.30 uur.
Kosten € 25.00 per avond.
Het aantal deelnemers is minimaal 16 en maximaal 30.
Opgave voor deelname graag vóór 10 januari 2011 door middel van een e-mail aan wjcvanleussen@hotmail.com of gberkhoff@concepts.nl .
Plaats reactie