niet strafbaar

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

niet strafbaar

Bericht door parsifal »

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: niet strafbaar

Bericht door caprice »

Ik las het ook. Maar wel of niet strafbaar, ik help wie ik wil, die het nodig heeft en voor zover ik in de mogelijkheid ben.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: niet strafbaar

Bericht door Mara »

Ik las van een grote inzamelingsactie van de kerken voor de voedselbank. Er was boven verwachting goed gegeven, maar...... de medewerkers waren dagen bezig geweest om artikelen OVER de datum eruit te halen :oO
Dan schrik je toch, je geeft iets weg uit je rijkdom aan mensen die het minder hebben en denk dan misschien: wat maakt het uit, zij eten het nog wel.
Of heb je gewoon wat achter in de kast stond, in een doos gestopt, zonder erop te kijken :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: niet strafbaar

Bericht door helma »

ik heb ook wel eens een doos boodschappen van iemand gehad met veel dingen ver over de datum.
Ergens vond ik het toch beledigend en daar voel je je vervolgens schuldig over omdat je toch blij bent met alles wat nog wel goed is.

Sindsdien zal ik zelf altijd erg goed op de datum letten wat ik weggeef.
Maar er kan ook best wel eens wat tussendoor glippen....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: niet strafbaar

Bericht door Mara »

Terecht ben je daar beledigd over ! Zo lijkt het op een hoogmoedige aalmoes. Ik kan dit niet gebruiken, dus hup, voor de "arme" medemens.
Ik ken iemand die zich altijd ontzettend boos maakt over het feit dat er 2e hands kleding wordt gedoneerd.
Zooi die jij zat bent en over de mode heen, doneer je in feite aan een ander die het niet had kunnen kopen.
Oprecht iets geven doe je vanuit je hart, dus je deelt de ander in jouw rijkdom. Dat is iets anders dan overbodige troep of etenswaren weg te geven !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: niet strafbaar

Bericht door albion »

Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: niet strafbaar

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
Dat vind ik ook vreemd...
Enne... met 2e hands kleding zou ik erg blij zijn! Ik geef zelf ook regelmatig 2e handskleding weg... nog nooit ben ik iemand tegengekomen die daar ondankbaar om was.
Sommige bloesjes/truitjes/rokken/broeken pas je niet meer en dan vind ik het jammer als dat in mijn kast ligt te verstoffen. Dat geldt helemaal voor kinderkleding, ze groeien er toch op een gegeven moment uit en dan is het toch alleen maar fijn dat het nog een keer gebruikt kan worden. En wat dacht je van positiekleding??

Ontevreden zijn met 2e handskleding vind ik eerlijk gezegd zeikerig.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: niet strafbaar

Bericht door helma »

albion schreef:Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
tuurlijk maak je zelf de groente nog schoon. Dan kan je ook zelf nog bepalen wanneer je ze eet.
Dan ben je ook niet blij zeker met bramen; want het is nog geen jam :OO3
En trouwens; spruitjes schoonmaken is echt zo'n leuk karweitje met de kinders; dat vinden de meeste kinderen leuk om te doen.

En ik ben altijd enorm blij (geweest) met tweedehands kleding
als mensen me maar niet verplichten dat ik alles gebruik; want dat werkt nu eenmaal niet zo. Wat ik niet hoef gaat altijd naar derden.
Wel baal ik als kleding vies is of stuk. Dat vind ik ook beledigend.
Pas had ik nog een zak spullen; die kon zo de kliko in.
dat snap ik ook nooit zo goed.
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: niet strafbaar

Bericht door Zacheüs »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
Dat vind ik ook vreemd...
Enne... met 2e hands kleding zou ik erg blij zijn! Ik geef zelf ook regelmatig 2e handskleding weg... nog nooit ben ik iemand tegengekomen die daar ondankbaar om was.
Sommige bloesjes/truitjes/rokken/broeken pas je niet meer en dan vind ik het jammer als dat in mijn kast ligt te verstoffen. Dat geldt helemaal voor kinderkleding, ze groeien er toch op een gegeven moment uit en dan is het toch alleen maar fijn dat het nog een keer gebruikt kan worden. En wat dacht je van positiekleding??

Ontevreden zijn met 2e handskleding vind ik eerlijk gezegd zeikerig.
Ik heb er wel een trauma aan over gehouden, hoor, om 2e hands kleding uit het jaar 0 te moeten dragen naar het voortgezet onderwijs...............
En dat is het soort kleding wat Mara denk ik bedoel.
Ik heb natuurlijk niks tegen een Jottumjurk van vorig jaar (van de Hema mag ook), kom maar op! :)
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: niet strafbaar

Bericht door oesterschelpje »

Precies!!
Er zijn tijden geweest, waar we echt geen nieuwe kleding konden kopen voor de kinderen.
We waren echt heel blij met alles wat we kregen, kleding, eten, enz.

Maar om via de vrouwenvereniging twee pakjes koekjes te krijgen die al 5 maanden over de datum waren, deed voor ons wel even de deur dicht! :bobo
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: niet strafbaar

Bericht door albion »

Zacheüs schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
Dat vind ik ook vreemd...
Enne... met 2e hands kleding zou ik erg blij zijn! Ik geef zelf ook regelmatig 2e handskleding weg... nog nooit ben ik iemand tegengekomen die daar ondankbaar om was.
Sommige bloesjes/truitjes/rokken/broeken pas je niet meer en dan vind ik het jammer als dat in mijn kast ligt te verstoffen. Dat geldt helemaal voor kinderkleding, ze groeien er toch op een gegeven moment uit en dan is het toch alleen maar fijn dat het nog een keer gebruikt kan worden. En wat dacht je van positiekleding??

Ontevreden zijn met 2e handskleding vind ik eerlijk gezegd zeikerig.
Ik heb er wel een trauma aan over gehouden, hoor, om 2e hands kleding uit het jaar 0 te moeten dragen naar het voortgezet onderwijs...............
En dat is het soort kleding wat Mara denk ik bedoel.
Ik heb natuurlijk niks tegen een Jottumjurk van vorig jaar (van de Hema mag ook), kom maar op! :)

Ik hoorde van mijn nichtje dat het geen onverdeeld succes is om 2e hands kleding te dragen. Zeker niet als je op hetzelfde dorp woont, want de kinderen zien het direct en dan zeggen ze dat keihard in de klas: 'Hé, die jas droeg ik vorig jaar!'
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: niet strafbaar

Bericht door Mara »

Ja hoho, kinderkleding is een apart verhaal ! Ik kocht voor mijn dochtertje altijd schattige jurkjes, maar helaas, na een poosje was ze eruitgegroeid. Dan gingen ze naar een meisje in een ander dorp, andere school !
Juist op refoscholen is er enorm gez**k over kleding, merken, 2e hands, ik zou mijn kind dat niet aan willen doen.
Ik spaar liever op mezelf kleding uit, dan dat ik mijn kind zou laten pesten met kleding.
Ik heb eerlijk gezegd wel een trauma over mijn eigen kinderkleding van vroeger, mijn ouders waren arm, dus ik had niet veel kleding.
Die vreselijke maillots, in grijs of donkerblauw :ouin maar ja, die hadden alle meisjes.
Maar als ik mezelf terugzie in zo'n ouwelijke jas, :nonnon zelfde hoedje als mijn veel oudere zussen...
Maar als je een emmer spruitjes krijgt en je zeurt over het niet schoonmaken :bobo
Ik koop nooit groente die gesneden en/of schoongemaakt is !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: niet strafbaar

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:Terecht ben je daar beledigd over ! Zo lijkt het op een hoogmoedige aalmoes. Ik kan dit niet gebruiken, dus hup, voor de "arme" medemens.
Ik ken iemand die zich altijd ontzettend boos maakt over het feit dat er 2e hands kleding wordt gedoneerd.
Zooi die jij zat bent en over de mode heen, doneer je in feite aan een ander die het niet had kunnen kopen.
Oprecht iets geven doe je vanuit je hart, dus je deelt de ander in jouw rijkdom. Dat is iets anders dan overbodige troep of etenswaren weg te geven !
:oO :oO

Ik ben altijd blij met mensen die hun kleren zat zijn............

Scheelt mij winkelen, tijd en geld....

En ik draag het vaak met veel plezier!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: niet strafbaar

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:Iemand kreeg een emmer spruitjes (gezin met een heleboel kinderen), maar ze moesten wel de spruitjes zelf schoonmaken. Daar heeft ze voor bedankt, dat deed ze niet. +1:((

Ik vond dat vreemd of is dat niet zo?
Dat vind ik ook vreemd...
Enne... met 2e hands kleding zou ik erg blij zijn! Ik geef zelf ook regelmatig 2e handskleding weg... nog nooit ben ik iemand tegengekomen die daar ondankbaar om was.
Sommige bloesjes/truitjes/rokken/broeken pas je niet meer en dan vind ik het jammer als dat in mijn kast ligt te verstoffen. Dat geldt helemaal voor kinderkleding, ze groeien er toch op een gegeven moment uit en dan is het toch alleen maar fijn dat het nog een keer gebruikt kan worden. En wat dacht je van positiekleding??

Ontevreden zijn met 2e handskleding vind ik eerlijk gezegd zeikerig.
wordt met plezier gedragen :super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: niet strafbaar

Bericht door helma »

Zacheüs schreef:Ik heb er wel een trauma aan over gehouden, hoor, om 2e hands kleding uit het jaar 0 te moeten dragen naar het voortgezet onderwijs...............
En dat is het soort kleding wat Mara denk ik bedoel.
Ik heb natuurlijk niks tegen een Jottumjurk van vorig jaar (van de Hema mag ook), kom maar op! :)
ze hoeven hier nooit verplicht iets te dragen
Plaats reactie