Wist je dat........[6]

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Simon schreef:Een marter die konijnen vermoordt...
Dat is hoe het dier geprogrammeerd is, hoor.

Ik noem het moord met voorbedachte rade... :OO3
[knip] niet op de persoon aub
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Heb je bij jullie zoiets als kliksafe?

De Kliksafe filterbox kan overal gebruikt worden, ook in Canada
Als antwoord hierop, eerst gepost in het 'Kliksafe' onderwerp...

Ik gebruik een Netgear router. Werkt zeer goed.

http://ca.netgear.com/lpc

Blokkeert ook smartphones en tablets als die onze wifi gebruiken.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

alias schreef:
jakobmarin schreef:... ik hier vanmiddag mijn pauze lopend doorbracht en dit spoor achterliet:

Afbeelding
Wie sleepte je achter je aan dan?
:) Omdat de sneeuw wat hoog lag, zie je geen voetstappen maar sleepsporen.
Ik kan je verzekeren dat ik niemand achter me aansleepte :super
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara

Bericht door Mara »

Typisch dat al die bomen en struiken zo bruin zijn, ik zie er geen spoortje wit meer op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Typisch dat al die bomen en struiken zo bruin zijn, ik zie er geen spoortje wit meer op.
Waarschijnlijk was het niet echt heel koud, en is de sneeuw in de bomen gesmolten.
De temperatuur aan de grond is altijd lager als hogerop, mits je niet té hoog gaat
vanzelf. Op waarnemingshoogte is het in ieder geval altijd minder koud.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
WimA

Bericht door WimA »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Typisch dat al die bomen en struiken zo bruin zijn, ik zie er geen spoortje wit meer op.
Waarschijnlijk was het niet echt heel koud, en is de sneeuw in de bomen gesmolten.
De temperatuur aan de grond is altijd lager als hogerop, mits je niet té hoog gaat
Ook als het blijft vriezen verdwijnt sneeuw langzamerhand:
Als moleculen of atomen in een vaste stof overgaan naar de gasfase dan noemt men dit sublimeren. Dit komt voor als het heeft gesneeuwd en de sneeuw wordt opgenomen in de droge lucht zonder dat ze eerst smelt. Behalve de naam is er echter geen fundamenteel verschil tussen verdamping en sublimatie. Het omgekeerde van sublimatie is desublimatie (bv vorming van sneeuw of sommige vormen van rijp).
Simon

Bericht door Simon »

WimA schreef:
-DIA- schreef:
Ook als het blijft vriezen verdwijnt sneeuw langzamerhand:
Als moleculen of atomen in een vaste stof overgaan naar de gasfase dan noemt men dit sublimeren. Dit komt voor als het heeft gesneeuwd en de sneeuw wordt opgenomen in de droge lucht zonder dat ze eerst smelt. Behalve de naam is er echter geen fundamenteel verschil tussen verdamping en sublimatie. Het omgekeerde van sublimatie is desublimatie (bv vorming van sneeuw of sommige vormen van rijp).
De bomen zijn vrij donker van kleur en donkere kleuren worden bij zonneschijn erop wat warmer dan lichte kleuren, die warmte reflecteren ipv opnemen.
Daar heeft het denk ik mee te maken.
Maar sneeuw kan ook indrogen, krimpen en verdampen , zeg maar.
In een diepvries drogen spullen op waterbasis ook uit als je ze niet goed afsluit.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon

Bericht door Simon »

....er de laatste 10 jaar al een miljoen (!) nederlanders zijn vertrokken.
Zouden ze dan toch niet zo happy zijn als allerlei staistieken ons moeten doen geloven?
een overvolle jumbo per dag, dat is me nogal niet wat.
En dit zijn zij die nog wat te makken hebben en papieren hebben om ergens anders aan de slag te kunnen.
Wat voor mensen blijven er over, vraag ik me af...

http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... -1152179W/
Laatst gewijzigd door Simon op 21 jan 2013, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
WimA

Bericht door WimA »

Simon schreef:....er de laatste 10 jaar al een miljoen (!) nederlanders zijn vertrokken.
Zouden ze dan toch niet zo happy zijn als allerlei staistieken ons moeten doen geloven?
En dit zijn zij die nog wat te makken hebben en papieren hebben om ergens anders aan de slag te kunnen.
ikke onder andere.......
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Simon schreef:Wat voor mensen blijven er over, vraag ik me af...
Ik denk degenen die tevreden zijn met wat ze hebben.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
:super
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Simon

Bericht door Simon »

Tiberius schreef:
Maar hopen dat ze dat ook kunnen blijven dan, wanneer er steeds minder mensen zijn die de kar nog kunnen trekken.
- Oswald Chambers -
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Simon schreef:Maar hopen dat ze dat ook kunnen blijven dan, wanneer er steeds minder mensen zijn die de kar nog kunnen trekken.
Uit enkel het getal 1 miljoen kun je nog niet zo heel veel conclusies trekken. Hoeveel mensen zijn bijvoorbeeld immigranten (of kinderen daarvan), die nu weer terug gaan? Hoeveel mensen ervan gaan een paar kilometer over de grens wonen vanwege de huizenprijs, en doen verder alles in Nederland?

En we hebben nog bijna 17 miljoen mensen over hier, dus voor onderbevolking in ons minilandje hoeven we niet bang te zijn :)
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 21 jan 2013, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Marieke

Bericht door Marieke »

Simon schreef:....er de laatste 10 jaar al een miljoen (!) nederlanders zijn vertrokken.

http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... -1152179W/
Kom kom, niet zo somber...
Je neemt overal jezelf mee..
vlinder

Bericht door vlinder »

Simon schreef:
Tiberius schreef:
Maar hopen dat ze dat ook kunnen blijven dan, wanneer er steeds minder mensen zijn die de kar nog kunnen trekken.
Dan maar leven bij de vermaning van Christus: aanmerkt de lelien en de vogels. Gij gaat vele musjes te boven. God zorgt en er zal geen haar van mijn hoofd vallen wanneer Hij dat niet wil. Geen zorgen voor de dag van morgen. Vandaag heeft genoeg aan zichzelfs kwaad.

Of anders Jacobus: wij zullen dit of dat, maar je weet niet eens of he er dan nog bent.

Of de man die voorzorgsmaatregelen trof en een schuur bouwde. God zei :gij dwaas!

Ook Elimelech werd gestraft voor het ontlopen van honger en armoede.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten