Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Witte moet je flink schillen.
Zeker!refo schreef:Witte moet je flink schillen.
Doe je dat niet, zit je met taaie draden.
Groene hoef je ook niet schillen, maar toch haal ik het dunschillertje er een keer overheen hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De kinderen lusten geen witte, maar af en toe een stukje groene asperge in een eenpansgerecht of quiche, vinden ze wel te doen.sirdanilot schreef:Groene asperges heb ik bijna nooit op (zit wel heel soms in van die groentemixen maar dan maar heel weinig), is dat lekker?
In veel landen doet men asperges in de oven roosteren ipv koken. Dat zijn dan dus meestal groene asperges. Ik probeerde het laatst met witte maar dat wasgeen succes, geef mij maar gekookt !
Groene zijn goedkoper en hebben duidelijk een andere smaak, wat pittiger zou ik het willen noemen.
Als ik ze in een gerecht verwerk, kook ik ze kort, 3 minuten.
En goed de onderkant erafsnijden, je merkt het aan het mes, wanneer de steel zachter en minder droog wordt.
Maar misschien was sirdanilot dat vergeten.Mara schreef:Zeker!refo schreef:Witte moet je flink schillen.
Groene hoef je ook niet schillen, maar toch haal ik het dunschillertje er een keer overheen hoor.
Ik begreep eigenlijk dat Sirdanilot de asperges te kort had gegaard.refo schreef:Maar misschien was sirdanilot dat vergeten.Mara schreef:Zeker!refo schreef:Witte moet je flink schillen.
Ik heb een keer het kookadvies van AH opgevolgd en dat was dus ook geen succes.
Volgens de koks moet je 2 x rondom schillen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Hier zijn de groene normaal. We schillen ze niet, halen wel de schubben er af.
Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
Mmmm. Gewoon water is ook best lekker. Enne, ik drink tegenwoordig vaak gekookt water met een schijfje gember erin.jakobmarin schreef:heerlijk, gezond, goedkoop en dorstlessend voor de komende warme periodes:
een fles (koud) water, met daarin wat stevia en citroensap (beide naar smaak), schudden en drinken maar!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dat word hier steeds moeilijker, de gemakkelijke, snel klaar versies en pakjes en zakjes komen de neus uit, mijn smaak en mond is niet zoals het behoort te zijn, zelf geen energie om te koken + inspiratie andere gezinsleden is ver te zoeken 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Waarom zou je pakjes en zakjes gebruiken?
Of hetlekker is weet ik niet. Ga het vanavond uitproberen....Orchidee schreef:Dat word hier steeds moeilijker, de gemakkelijke, snel klaar versies en pakjes en zakjes komen de neus uit, mijn smaak en mond is niet zoals het behoort te zijn, zelf geen energie om te koken + inspiratie andere gezinsleden is ver te zoeken
Hartige taart met bladerdeeg en spinazie...
Dit is voor 4 personen...
Taartvorm van 24 cm doorsnede...
6 eieren
1 ui
Bladerdeeg
160 Gr dikke plakken schouderham
600 Gr spinazie
125 ml crème fraiche
75 geraspte belegen kaas
Peper zout
Vorm bekleden met bladerdeeg en gaatjes inprikken
10 minuten bakken in voorverwarmde oven van 200 graden
4 eieren hard koken en pellen
Ui snipperen en samen met de ham fruiten in olijfolie in wok.
Beetje bij beetje spinazie toevoegen tot het slinkt.
Bodem uit de oven vullen met mengsel uit wok. En vier eieren die je gekookt hebt.
Mengsel maken van 2 losgeklopte eieren en crème fraiche en Maas. Op smaak brengen met peper en zout en over taartmengsel gieten.
Tot slot nog 35 minuten in de oven afbakken.
Gezond, geen pakjes

Ik zelf gebruik zelden pakjes en zakjes, vind en vond het niet lekker, gezond en gevarieerd, maar mijn dochters en man zijn er dol op en worden er door geinspireerd qua ingredienten enz.
Ik moet het uit handen geven en dat duurt nog wel even, dus nu geld het voor mij: "eten wat de pot schaft" of je het nu lekker vind of niet
Wist niet dat ik eten zo'n issue vond/vind

Ik moet het uit handen geven en dat duurt nog wel even, dus nu geld het voor mij: "eten wat de pot schaft" of je het nu lekker vind of niet

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nou misschien is dit dan wat voor je man en kinderen om klaar te maken... Ben jij even van de pakjes verlost. Zij koken iets wat gemakkelijk is en jou, als je van spinazie houd, blij mee maken...Orchidee schreef:Ik zelf gebruik zelden pakjes en zakjes, vind en vond het niet lekker, gezond en gevarieerd, maar mijn dochters en man zijn er dol op en worden er door geinspireerd qua ingredienten enz.![]()
Ik moet het uit handen geven en dat duurt nog wel even, dus nu geld het voor mij: "eten wat de pot schaft" of je het nu lekker vind of niet![]()
Heb het van de (gratis)app van allerhande van AH. Kunnen ze ook inspiratie opdoen!
Orchidee het is ook erg moeilijk om iemand te vervangen die koken als hobby heeft toch?
Laat ze nou maar even. Ze doen hun best.
Laat ze nou maar even. Ze doen hun best.

-
Lijkt me erg lekker, maar is ook erg vet (craime freche, veel eieren, bladerdeeg). Leuk voor een feestdag misschien.lien75 schreef:Of hetlekker is weet ik niet. Ga het vanavond uitproberen....Orchidee schreef:Dat word hier steeds moeilijker, de gemakkelijke, snel klaar versies en pakjes en zakjes komen de neus uit, mijn smaak en mond is niet zoals het behoort te zijn, zelf geen energie om te koken + inspiratie andere gezinsleden is ver te zoeken
6 eieren
1 ui
Bladerdeeg
600 Gr spinazie
125 ml crème fraiche
75 geraspte belegen kaas
Peper zout
Bodem uit de oven vullen met mengsel uit wok. En vier eieren die je gekookt hebt.
Mengsel maken van 2 losgeklopte eieren en crème fraiche en Maas. Op smaak brengen met peper en zout en over taartmengsel gieten.
Gezond, geen pakjesen snel en makkelijk!
.sirdanilot schreef:Lijkt me erg lekker, maar is ook erg vet (craime freche, veel eieren, bladerdeeg). Leuk voor een feestdag misschien.lien75 schreef:Of hetlekker is weet ik niet. Ga het vanavond uitproberen....Orchidee schreef:Dat word hier steeds moeilijker, de gemakkelijke, snel klaar versies en pakjes en zakjes komen de neus uit, mijn smaak en mond is niet zoals het behoort te zijn, zelf geen energie om te koken + inspiratie andere gezinsleden is ver te zoeken
6 eieren
1 ui
Bladerdeeg
600 Gr spinazie
125 ml crème fraiche
75 geraspte belegen kaas
Peper zout
Gezond, geen pakjesen snel en makkelijk!
Tja, ik doe het met demi Crème fraiche. Er zit verder alleen wat ham in. Maar pp is dat ook niet zoveel...toch? Dan maar een fruittoetje toe... Tja, kaas. Je kunt het ook met slankie proberen.
Doe je het volgens recept met de 48 plus kaas en volle crème fraiche, komt het op 695 kcal pp?