Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Zita schreef:Wat zijn de do's en don'ts bij het aanschaffen van een nieuwe keuken (bij een reguliere keukenzaak, dus niet IKEA of een outlet)? Waar moet je speciaal op letten? Hoeveel korting is gebruikelijk? (mijn broer presteerde 40%, maar ik schat hem redelijk goed onderhandelend in). De keukenboer werd nu al een beetje kortaf toen hij hoorde dat we bij meerdere zaken offerte laten opmaken. 'Ja, als het uw stijl is om te gaan rondshoppen met de offerte, moet u dat natuurlijk zelf weten.' Inderdaad. We willen ook wat het financiële plaatje betreft gewoon een wat breder beeld hebben dan één keukenzaak. Verder tips?
Op zich is het niet aardig om één ondernemer de offerte te laten uitwerken en daarmee naar anderen te gaan. Die hoeven dan veel minder werk te doen.
Mannetje
Berichten: 7854
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:Wat zijn de do's en don'ts bij het aanschaffen van een nieuwe keuken (bij een reguliere keukenzaak, dus niet IKEA of een outlet)? Waar moet je speciaal op letten? Hoeveel korting is gebruikelijk? (mijn broer presteerde 40%, maar ik schat hem redelijk goed onderhandelend in). De keukenboer werd nu al een beetje kortaf toen hij hoorde dat we bij meerdere zaken offerte laten opmaken. 'Ja, als het uw stijl is om te gaan rondshoppen met de offerte, moet u dat natuurlijk zelf weten.' Inderdaad. We willen ook wat het financiële plaatje betreft gewoon een wat breder beeld hebben dan één keukenzaak. Verder tips?
Paul R. geeft geen korting, de prijs staat daar vast en is heel redelijk. De keuken bevalt ons goed. De service is daar echter een afdeling, geen mentaliteit...

Verder zou ik de keukenzaak laten meten etc. dan is het risico voor hen.

Ik weet helemaal niet wie er allemaal in de buurt van de oven gaan komen, maar onderzoek of je oven een koele deur heeft waar je je niet aan brandt.
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Bij ARDI geen korting, wel super service, zelfs na jaaaaren na de garantie!
Ze denken echt met jou en je budget mee en zijn heel redelijk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16763
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraagje

Bericht door Hendrikus »

Orchidee schreef:Bij ARDI geen korting, wel super service, zelfs na jaaaaren na de garantie!
Ze denken echt met jou en je budget mee en zijn heel redelijk!
ARDI behoort tot de DB Keukengroep, net als ADEE. Ook bij ons uitstekende ervaringen. Inmiddels heeft zo ongeveer de hele straat bij ons een keuken van ADEE.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

refo schreef:
Zita schreef:Wat zijn de do's en don'ts bij het aanschaffen van een nieuwe keuken (bij een reguliere keukenzaak, dus niet IKEA of een outlet)? Waar moet je speciaal op letten? Hoeveel korting is gebruikelijk? (mijn broer presteerde 40%, maar ik schat hem redelijk goed onderhandelend in). De keukenboer werd nu al een beetje kortaf toen hij hoorde dat we bij meerdere zaken offerte laten opmaken. 'Ja, als het uw stijl is om te gaan rondshoppen met de offerte, moet u dat natuurlijk zelf weten.' Inderdaad. We willen ook wat het financiële plaatje betreft gewoon een wat breder beeld hebben dan één keukenzaak. Verder tips?
Op zich is het niet aardig om één ondernemer de offerte te laten uitwerken en daarmee naar anderen te gaan. Die hoeven dan veel minder werk te doen.
Zo bont gaan we het ook weer niet maken. Twee keukenzaken zitten in de buurt, hebben bij bekenden goede keukens met goede service geleverd en spreken aan. Keukenzaak 1 maakte bij het eerste bezoek een schets en mag nu een offerte gaan maken. Keukenzaak 2 riep bij het eerste bezoek: we noteren uw wensen, gaan er met het hele team over nadenken en komen volgende week met een plan en financieel plaatje. Dan wordt het kijken welk plan en welk financieel plaatje het beste uitkomt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Hendrikus schreef:
Orchidee schreef:Bij ARDI geen korting, wel super service, zelfs na jaaaaren na de garantie!
Ze denken echt met jou en je budget mee en zijn heel redelijk!
ARDI behoort tot de DB Keukengroep, net als ADEE. Ook bij ons uitstekende ervaringen. Inmiddels heeft zo ongeveer de hele straat bij ons een keuken van ADEE.
Bij ons in de buurt hebben veel mensen een keuken van ARDI.
Goede mond tot mond reclameAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: Paul R. geeft geen korting, de prijs staat daar vast en is heel redelijk. De keuken bevalt ons goed. De service is daar echter een afdeling, geen mentaliteit...
Om positief te beginnen, de verkoper had verstand van zaken, er waren 2 soorten deurtjes en hij adviseerde de juiste ivm onze situatie.
Bij binnenkomst word je meteen verteld dat afdingen niet gaat gebeuren, dat is duidelijk ja.
Maar de montagekosten bleken wel absurd hoog, toen ik dat later vergeleek met andere keukenleveranciers, (symbolisch 1 euro of zelfs gratis) Wij hebben een fors bedrag moeten betalen aan een ZZPer.
Ik ben inmiddels zover, ik leer van iedere keuken. De nadelen en de voordelen.
Ik heb nu een oven op ooghoogte, maar heb niet goed opgelet bij de kookplaat, zodat de grootste brander rechtsachter zit, dat is echt niet handig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Hendrikus schreef:
Orchidee schreef:Bij ARDI geen korting, wel super service, zelfs na jaaaaren na de garantie!
Ze denken echt met jou en je budget mee en zijn heel redelijk!
ARDI behoort tot de DB Keukengroep, net als ADEE. Ook bij ons uitstekende ervaringen. Inmiddels heeft zo ongeveer de hele straat bij ons een keuken van ADEE.
Leuk om te horen dat mijn oud werkgever zo goed bekend staat.... :)
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vraagje

Bericht door Nasrani »

Zita schreef:
refo schreef:
Zita schreef:Wat zijn de do's en don'ts bij het aanschaffen van een nieuwe keuken (bij een reguliere keukenzaak, dus niet IKEA of een outlet)? Waar moet je speciaal op letten? Hoeveel korting is gebruikelijk? (mijn broer presteerde 40%, maar ik schat hem redelijk goed onderhandelend in). De keukenboer werd nu al een beetje kortaf toen hij hoorde dat we bij meerdere zaken offerte laten opmaken. 'Ja, als het uw stijl is om te gaan rondshoppen met de offerte, moet u dat natuurlijk zelf weten.' Inderdaad. We willen ook wat het financiële plaatje betreft gewoon een wat breder beeld hebben dan één keukenzaak. Verder tips?
Op zich is het niet aardig om één ondernemer de offerte te laten uitwerken en daarmee naar anderen te gaan. Die hoeven dan veel minder werk te doen.
Zo bont gaan we het ook weer niet maken. Twee keukenzaken zitten in de buurt, hebben bij bekenden goede keukens met goede service geleverd en spreken aan. Keukenzaak 1 maakte bij het eerste bezoek een schets en mag nu een offerte gaan maken. Keukenzaak 2 riep bij het eerste bezoek: we noteren uw wensen, gaan er met het hele team over nadenken en komen volgende week met een plan en financieel plaatje. Dan wordt het kijken welk plan en welk financieel plaatje het beste uitkomt.
Wij hebben bij een eenmans keukenzaak keuken gekocht. Dan ben je echt geen nummer. De prijs was een stuk scherper dan bij een ander waar we prijzen hebben opgevraagd. Verrassend wat ze daar voor je kunnen doen. En dan hebben we het echt niet scherp uit onderhandeld.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Zita schreef:
Mara schreef:
Dodo schreef: Ik vond het ook wel een dilemma. Als iedereen het doet, is het niet netjes om er met bloot hoofd te zitten, maar ik had er echt geen zin in, zeker niet in de zomer.
Ik heb voor dat doel een lichtgewicht zwart strooien hoedje gekocht, gaat al jaren mee, tijdloos modelletje.
Je voelt niet dat je hem op hebt.
Als ik dan naar de dominee kijk, driedelig zwart kostuum, soms met hoed, heb ik met hem te doen en vergeet mijn eigen warmtestuwing.
Net als panty's, is het gepast om met blote benen in de kerk te zitten?
Mijn rokken hebben een zedige lengte. En ik weiger van die transparante panty's te dragen. Ik zie niet in wat er precies ongepast is aan mijn kuiten. Maar als ik in een gemeente zou kerken waar mensen over hun toeren raken als er geen 20denier om je benen zit, zou ik het nog wel willen overwegen.
Ik heb óók zó'n hekel aan dunne panty'sAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Vraagje

Bericht door MarcoBijl »

ik ook . Daarom draag ik sokken
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

MarcoBijl schreef:ik ook . Daarom draag ik sokken
:)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Is het Bijbels om mensen bij te zetten ipv begraven?
Ik persoonlijk heb het nog nooit meegemaakt maar dat gaat vrijdag gebeuren!
Word dat vaker gedaan in christelijke kringen?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vraagje

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Is het Bijbels om mensen bij te zetten ipv begraven?
Ik persoonlijk heb het nog nooit meegemaakt maar dat gaat vrijdag gebeuren!
Word dat vaker gedaan in christelijke kringen?
Volgens mij is het het zelfde principe als bij bijvoorbeeld Lazarus.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28949
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Als je een familiegraf hebt, kan het denk ik niet anders. Dat is vaak afgesloten van de grond. Ik heb er nooit over nagedacht of dat bijbels is. Het beeld van het zaaien van het lichaam gaat zo wel verloren. Maar ook het koningshuis begraaft via een bijzetting.
Plaats reactie