Die viooltjes heb ik ook gepoot maar de was buiten drogen gaat hier nog niet!
Nog te weinig zon en wind op de droogplek

Meestal na half april pas heeft het nut hier.
Dat is hier ook zo. Geen zon in de achtertuin en weinig wind. Dus ik hang de was ook nog niet buiten, lakens lukt gelukkig al wel. Ik geniet altijd wel van was ophangen. (Buiten).Orchidee schreef:Ha, fijn hè!
Die viooltjes heb ik ook gepoot maar de was buiten drogen gaat hier nog niet!
Nog te weinig zon en wind op de droogplek![]()
Meestal na half april pas heeft het nut hier.
Ook heel geheimzinnig dat jij het zag "op afstand", heel bijzonderDodo schreef:Ik heb vanmorgen mijn nichtje geappt dat haar veter los zat.
Ze trapte er niet in...
Leuk!Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Ik vond het erg schappelijk van hem.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Maar de conducteur plukte ons er uit en we mochten in de eerste klas zitten. Hij vond het te gevaarlijk, dat kind op de trap.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...
Wat liefDodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Ik heb ook een tijdje regelmatig getreind, maar ik weet niet waar je dochter het over heeft. Iedereen haalt de voeten al vrijwillig van de bank, want je krijgt maar 1 plekje. Het zal wellicht een keer gebeuren, maar vaak bestaat niet.Mara schreef:Dodo schreef:Gisteren met het kleinkind in de trein. Het was erg druk, dus we zaten op een trappetje. Dat geeft me niks, ik had wat duplo en een doosje rozijntjes bij me, dus we hadden ons wel vermaakt.
Hij stak zijn hand uit naar de kleinzoon, zo van: kom maar mee, en kleinzoon legde er een rozijntje in. Lief...![]()
Eigenlijk hoort het zo. Conducteurs zijn een beetje terughoudend geraakt, vanwege de toenemende agressie in de treinen.
Mijn dochter treint dagelijks en ze ergert zich vaak groen en geel aan onbeschofte reizigers, die een grote bek teruggeven als iemand vriendelijk vraagt of ze hun schoenen van de bank willen halen, zodat zij ook kunnen zitten.
Dat is tegen de conducteurs niet anders, terwijl ze gewoon goed hun werk willen doen.
Dat is een ergernis. (en dus hoort dit niet in dit topicCvdW schreef:Voor sommige treinen geldt dat je in de spits blij mag zijn met een staanplaats.
De NS zet op sommige trajecten echt te korte treinen in.CvdW schreef:Ik ben juist blij als ik nog mee kan met de trein, ook al is dit een staanplaats. Dus een kleine vreugde.
Als ik niet meer mee kan dan is het een ergernis.
Maar ik snap het.
GrappigDe uit 1891 stammende Hoekse Lijn gold volgens de NS ooit als één van de belangrijkste verbindingen voor internationale treinreizigers. "Met de trein kon je van Hoek van Holland naar Peking met maar één keer overstap."