Ik denk ook wel dat de kleine oplage die tegenwoordig nog verkoopbaar is, in de hand gewerkt wordt door de uitgevers zelf.huisman schreef:Van het maken van nieuwe smartphones/auto's enz. is ook geen einde.DDD schreef:Van het maken van nieuwe boeken is geen einde. Zouden nu al die boeken iets zinnigs toevoegen aan wat er al is (ik heb het nadrukkelijk niet over de hertalingen).
1. Uitgevers zijn commerciële bedrijven die producten maken en verkopen om te bestaan.
2. Vertalingen van puriteins erfgoed (door bv N.A. Eikelenboom) voegt iets zinnigs en waardevols toe.
3. Boeken van hedendaagse predikanten uit onze gezindte spreken jonge mensen vaak weer wat meer aan en die moeten ook gevormd worden.
4. Als je kijkt naar het onvoorstelbaar aantal geschriften die de nadere reformatie en de puriteinen ons hebben nagelaten valt het aantal nieuwe uitgaven in deze tijd wel mee.
.....en de klant bepaald wat hij wel of niet koopt.
Als je al eens denkt, he dat boek ga ik vragen bij de volgende gelegenheid waar ik cadeaus ontvang ( de meeste mensen zijn financieel niet in staat om zomaar boeken te kopen.) dan is er daarna al weer zoveel nieuw aanbod, dat je dan je keuze weer herzien hebt.