Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
De logica blijft staan.
Ik zie het verband nog niet, maar dat zal wel door de hitte komen.
Ja, het is vandaag eerder plakbandTiberius schreef:Ik zie het verband nog niet, maar dat zal wel door de hitte komen.

BJD schreef:Ik kijk iemand aan als iemand wat te vertellen heeft tegen mij..helma schreef:Hendrikus schreef:Even terzijde: als toetsendrukker bevind ik mij tijdens de preek lang niet altijd op plekken waar ik de voorganger kan zien. Vaker niét dan wél, eigenlijk. En als ik dan na afloop mijn ervaringen uitwissel met gezinsleden die de predikant wél hebben kunnen zien, blijkt dat dat niet altijd een voordeel is. Soms wel hoor, soms vond ik het maar zozo en hebben de anderen een goede dienst gehad. Maar het komt ook voor dat ik een goede preek heb gehoord en dat de anderen vooral een hyperactief mannetje hebben gezien of een gekkebekkentrekkend iemand, of whatever. Maar in elk geval: waar het visuele juist afleidde van de Boodschap.BJD schreef:Kijk, in de kerk is dat anders, Dan richt je aandacht zich naar de predikant.. maar via internet luisteren is dat anders.
Daarom ben ik ok voorstander van op beeld opgenomen preken. Zeker als je beschouwd dat overdracht de non-verbale overdracht voor 80 % bepalend is. (er gaan er nu natuurlijk roepen dat de Heilige Geest bepalend is of dat het Woord kracht doet) maar dat neemt niet weg dat de boodschap goed moet overkomen.
herkenbaar; ik schrijf meestal de hele dienst
af en toe kijk ik even op

ik zit recht voor de dominee
hooguit 4 meter er vanaf.....
als ik hem steeds aankijk wordt-ie vast zenuwachtig
Krijg ik vanmorgen de Daniel binnen... gaat het er net over.. 'k moest even aan dez postings denken. Overigens was het artikel niet afwijzend.. (maar het argument over aankijken werd wel genoemdhelma schreef:BJD schreef:Ik kijk iemand aan als iemand wat te vertellen heeft tegen mij..helma schreef:
af en toe kijk ik even op![]()
als ik hem steeds aankijk wordt-ie vast zenuwachtig

Ik zag het ook staan, en dacht hier ook aan. Ik heb alleen het hele artikel nog niet gelezen..BJD schreef:Krijg ik vanmorgen de Daniel binnen... gaat het er net over.. 'k moest even aan dez postings denken. Overigens was het artikel niet afwijzend.. (maar het argument over aankijken werd wel genoemdhelma schreef:BJD schreef:Ik kijk iemand aan als iemand wat te vertellen heeft tegen mij..helma schreef:
als ik hem steeds aankijk wordt-ie vast zenuwachtig)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Weet iemand waar ik de bevestiging- en intrededienst van ds. J. van Belzen te Urk kan downloaden of beluisteren?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Johann Gottfried Walther
2 Aanbevelingswaardige ernstige bewogen bijbelse preken
Ds. D. Rietdijk Zondag 4 van de Heidelberger
(staat op Prekenweb)
en
Ds. L. Huisman Zondag 4 van de Heidelberger
(is te vinden op de site Dshuisman.nl)
Ds. D. Rietdijk Zondag 4 van de Heidelberger
(staat op Prekenweb)
en
Ds. L. Huisman Zondag 4 van de Heidelberger
(is te vinden op de site Dshuisman.nl)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
tja, ik las het ook...BJD schreef:Krijg ik vanmorgen de Daniel binnen... gaat het er net over.. 'k moest even aan dez postings denken. Overigens was het artikel niet afwijzend.. (maar het argument over aankijken werd wel genoemdhelma schreef:BJD schreef:Ik kijk iemand aan als iemand wat te vertellen heeft tegen mij..helma schreef:
als ik hem steeds aankijk wordt-ie vast zenuwachtig)
ik ben er mee begonnen toen ik vanwege anti-depressiva me niet meer kon concentreren
nu ben ik allang met die medicijnen gestopt maar vind ik het toch fijner om mee te schrijven omdat mijn gedachten dan niet afdwalen
en het is fijn om het thuis nog eens na te kunnen lezen
en ik weet uit ervaring dat schrijven en biddend luisteren best samen kan gaan...
ik herinner me trouwens van ds koster; die werd 'zenuwachtig' als hij mijn vader niet zag schrijven. Kon je niet zo luisteren? vroeg hij dan....
Zag laatst bij de Evang.boekhandel notitiesboekjes liggen speciaal voor kerkdiensten.
Laatst wilde ik er toch een halen....... uitverkocht.
Ze worden nu voor mij besteld.
Laatst wilde ik er toch een halen....... uitverkocht.
Ze worden nu voor mij besteld.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik heb in dit topic wat postings weggehaald om beschadiging van Prekenweb te voorkomen.
- MarthaMartha
huh?Tiberius schreef:Ik heb in dit topic wat postings weggehaald om beschadiging van Prekenweb te voorkomen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius schreef:Ik heb in dit topic wat postings weggehaald om beschadiging van Prekenweb te voorkomen.

Een handige tip, op deze website kunnen jullie preken beluisteren:
http://www.esnips.com/user/audiopreken
http://www.esnips.com/user/audiopreken
Er zijn nieuwe preken toegevoegd op PrekenWeb o.a. van Ds. A.A. Brugge en Ds P. Mulder
http://www.prekenweb.nl/nieuw.htm
http://www.prekenweb.nl/nieuw.htm