Mannetje schreef:Wij zijn al jaren vacant en hebben zo nu en dan ook weekdiensten. De opkomst is vaak treurig, ongeveer een derde van een zondagse avonddienst. Toch hoop ik dat ze blijven bestaan, ik vind het fijn, weekdiensten. Liever dan een gemiddelde gemeenteavond, waar je moet gaan zitten praten...samanthi schreef:Bij onze weekdiensten (Bijbellezing) komen ook maar een handje vol, toch wilde de dominee ze in standhouden omdat het ook voor hemzelf hele goede diensten waren, nu ben ik benieuwd of de kerkenraad in de vacante periode de weekdiensten gaat handhaven.Mara schreef:Bij mijn zoon in de gemeente wordt (nog) een doordeweekse avonddienst gehouden, waar ook slechts een handjevol trouwe leden op afkomen.Hendrikus schreef:
Die leesdiensten worden echt in stand gehouden tegen beter weten in. Dat er totaal geen behoefte aan is, bewijst het aantal kerkgangers.
Behalve als er een aansprekende naam wordt vermeld, dominee-op-het-voetstuk, dan komen de mensen van heinde en verre en zit de kerk stampvol.
Vandaar dat die diensten nog steeds gehandhaafd blijven, want zo is het gemiddeld aantal natuurlijk wel (kunstmatig) hoog.
Ik denk dat een derde van de normale kerkgangers bij ons niet eens gehaald wordt, Toch waren het hele fijne diensten