Verwachte boeken theologie

Auto

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Auto »

Floppy schreef:
huisman schreef:
Hendrikus schreef:
keesjanm schreef:Het zou toch mooi zijn als deze predikanten hun preken ook gratis laten publiceren? Ik denk dat ze dan nog meer gelezen worden.
Heel simpel: als je ze gratis op internet zet, brengen ze geen geld op.
Van die prekenboeken vangen ze jaarlijks nog een leuk zakcentje aan royalties.
Wat een zure opmerking en de suggestie dat deze predikanten preken maken om geld is natuurlijk tegen de forumregels.

Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.
Eens met Huisman. Zolang het tegendeel niet bewezen is, horen we uit te gaan van de goede intenties. Prekenbundels uitbrengen hoofdzakelijk voor geldelijk gewin lijkt mij geen goede intentie, dus ga ik er niet van uit dat predikanten dat doen.
Ach ja, sommigen komen alleen online om bepaalde dingen zwart te maken en te reageren op bepaalde personen.

Er zijn predikanten die het geld wat ze ontvangen schenken aan een goed doel. Er zijn predikanten die er helemaal geen cent aan verdienen, omdat ze de verkoopprijs dicht bij de kostprijs willen houden. (En zulke grote oplages worden er echt niet verkocht)
Laatst gewijzigd door Auto op 21 nov 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ontopic, aub!
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
Dit is het eerste deel van de driedelige encyclopedie over de Nadere Reformatie. Met de verschijning van dit eerste deel van de Encyclopedie Nadere Reformatie krijgt een langlopend project concreet gestalte. Vele jaren lang is door een groep kerkhistorici gewerkt om het veld van de Nadere Reformatie geheel in kaart te brengen. Het eerste deel bevat honderden minibiografieën van de mannen en vrouwen die direct of indirect een rol hebben gespeeld in een van de boeiendste stromingen uit de Nederlandse kerkgeschiedenis.
Er verschijnen twee biografische delen (DL 1 A-K, DL 2 L-Z) en een thematisch deel 3. Dit allemaal onder redactie van Dr. WJ op 't Hof
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding
In 1739 verscheen de eerste druk van Het ABC des geloofs. Comrie schreef daarin voor zijn gemeente te Woubrugge een woord ter inleiding. Daaruit blijkt precies wat hij met dit boek bedoelde, namelijk een verkorte weergave van een aantal preken, die hij in de voorafgaande jaren gehouden had over verschillende benamingen voor het geloof.

Waar u naar verlangt, wordt u nu in handen gegeven. Ik doe dit opdat u het boekje tot profijt van uw onsterfelijke ziel zult gebruiken. Ik twijfel er niet aan dat het u genoegen zal doen dit boekje als een aandenken te ontvangen. Uw voorbeeldige ijver om naar de kerk te komen en naar deze preken te luisteren, samen met mensen uit andere plaatsen, gaf mij moed om het boekje te voltooien. Het verzoek van velen om het te laten drukken, doet mij geloven dat u het met veel genoegen zult aanvaarden.

Het enige wat ik u dringend wil vragen, is op uw eigen hart gericht te zijn bij het lezen van elke omschrijving die van het geloof gegeven wordt. Dan zult u erdoor overtuigd kunnen worden of u de grote zaak van het geloof mist of er juist deel aan hebt. God Zelf zende Zijn licht bij de waarheid. Moge Hij het geloof werken waar het niet is, en het versterken waar het wel is. En moge Hij al onze zwakke pogingen zegenen tot uw zaligheid!

Dat was de hartelijke wens en bede van dr. Alexander Comrie in 1739. Het boek is daarna vele malen opnieuw uitgegeven. Het is nu nauwkeurig hertaald en daardoor heel geschikt voor zowel jonge als oude lezers.

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Charles

Bericht door Charles »

Erg mooi al die nieuwe hertalingen die verschijnen. Ik las zelfs dat er een hertaling van De redelijke Godsdienst van Brakel gaat verschijnen. Daar zie ik erg naar uit.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Charles schreef:Erg mooi al die nieuwe hertalingen die verschijnen. Ik las zelfs dat er een hertaling van De redelijke Godsdienst van Brakel gaat verschijnen. Daar zie ik erg naar uit.
Bij welke uitgever en wanneer?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Charles

Bericht door Charles »

Bij de Banier. Datum onbekend. Bij 'De godvruchtige avondmaalganger' zie je op internet er her en der bijstaan; in voorbereiding de redelijke godsdienst.
huisman

Bericht door huisman »

Hier een keur van betrouwbare boeken die binnenkort uitkomen.

Uitgever Brevier komt nog met een nieuwe versie van Het merg van het Evangelie van Fisher met aantekeningen van Thomas Boston maar daar heb ik nog geen plaatje van: Wordt vervolgd.

Afbeelding

Titel:Licht en schaduw van het geestelijk leven
Auteur:Octavius Winslow
Aantal pagina's:160

Afbeelding

Titel:Tot Mijn gedachtenis
Auteur:ds.J.M.J.Kievit
Aantal pagina's:330

Afbeelding

Titel:Zeker en vast
Auteur:Ds. J.J. van Eckeveld
Aantal pagina's:96

Afbeelding

Titel:U en uw kinderen
Auteur:prof.dr.A.Baars

Afbeelding

Titel:Open toegang tot Gods genadetroon - deel 12
Auteur:ds.W.Pieters
Aantal pagina's:192

Afbeelding

Titel:Licht uit Licht
Auteur:Ds. J.J. van Eckeveld

Afbeelding

Titel:Met Christus te zijn-gedachten over het sterven.
Auteur:Richard Baxter
Aantal pagina's:128
RefoCalvinist

Bericht door RefoCalvinist »

Bedankt huisman, zie er zeker twee tussen zitten waar ik benieuwd naar ben.
Het boek van Prof. Baars en het boek van Ds. Kieviet.
Zeker de laatste. Zou hij zijn artikelen die hij geschreven heeft in het Bewaar het Pand tot een boek omgevormd hebben? :huhu
huisman

Bericht door huisman »

RefoCalvinist schreef:Bedankt huisman, zie er zeker twee tussen zitten waar ik benieuwd naar ben.
Het boek van Prof. Baars en het boek van Ds. Kieviet.
Zeker de laatste. Zou hij zijn artikelen die hij geschreven heeft in het Bewaar het Pand tot een boek omgevormd hebben? :huhu
Dat heeft hij inderdaad gedaan. Het boek van Richard Baxter en Octavius Winslow lijken mij ook mooi....en de rest eigenlijk ook.
DDD

Bericht door DDD »

Van het maken van nieuwe boeken is geen einde. Zouden nu al die boeken iets zinnigs toevoegen aan wat er al is (ik heb het nadrukkelijk niet over de hertalingen).
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DDD schreef:Van het maken van nieuwe boeken is geen einde. Zouden nu al die boeken iets zinnigs toevoegen aan wat er al is (ik heb het nadrukkelijk niet over de hertalingen).
Soms voegen nieuwe boeken iets toe, maar soms kan men net zo goed of beter oude boeken lezen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Van het maken van nieuwe boeken is geen einde. Zouden nu al die boeken iets zinnigs toevoegen aan wat er al is (ik heb het nadrukkelijk niet over de hertalingen).
Een boek over de kinderdoop. Daar hadden we er toch pas 497 van? Kan er nog wel eentje bij.
huisman

Bericht door huisman »

Van het maken van nieuwe smartphones/auto's enz. is ook geen einde.

1. Uitgevers zijn commerciële bedrijven die producten maken en verkopen om te bestaan.
2. Vertalingen van puriteins erfgoed (door bv N.A. Eikelenboom) voegt iets zinnigs en waardevols toe.
3. Boeken van hedendaagse predikanten uit onze gezindte spreken jonge mensen vaak weer wat meer aan en die moeten ook gevormd worden.
4. Als je kijkt naar het onvoorstelbaar aantal geschriften die de nadere reformatie en de puriteinen ons hebben nagelaten valt het aantal nieuwe uitgaven in deze tijd wel mee.

.....en de klant bepaald wat hij wel of niet koopt.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
Een boek over de kinderdoop. Daar hadden we er toch pas 497 van? Kan er nog wel eentje bij.
Er zijn mensen die wat meer boeken over dit onderwerp nodig hebben om ze te overtuigen....tolle lege :OO3 Het duidelijkste boek over de Schriftuurlijke grond van de kinderdoop is trouwens de Bijbel.
Plaats reactie