Spreuk van de dag

JolandaOudshoorn

Re: Spreuk van de dag

Bericht door JolandaOudshoorn »

"Een kind mag praten in de kerk, daar is het een kind voor. Iemand die slaapt, is veel irritanter.”
Koster Bogerman (zie refdag)
Ik ben het helemaal met hem eens!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

tel geen dagen, maar zorg dat de dagen tellen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

JolandaOudshoorn schreef:"Een kind mag praten in de kerk, daar is het een kind voor. Iemand die slaapt, is veel irritanter.”
Een kind moet leren niet te praten in de kerk. Lijkt me nogal logisch. Heeft niets te maken met iemand die slaapt.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
JolandaOudshoorn schreef:"Een kind mag praten in de kerk, daar is het een kind voor. Iemand die slaapt, is veel irritanter.”
Een kind moet leren niet te praten in de kerk. Lijkt me nogal logisch. Heeft niets te maken met iemand die slaapt.
En leer hen dan ook meteen dat ze niet mogen twitteren op hun mobieltje. (of wordfeuten, appen) :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
En leer hen dan ook meteen dat ze niet mogen twitteren op hun mobieltje. (of wordfeuten, appen) :huhu
Dat heeft niets te maken met iemand die slaapt.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

De enige Bijbel die ongelovigen lezen, is het gedrag van de christen.
(J. van den Brink, in RD 08-06-2012)
henriët

Bericht door henriët »

eilander schreef:De enige Bijbel die ongelovigen lezen, is het gedrag van de christen.
(J. van den Brink, in RD 08-06-2012)
Prachtig hè!
Mooi interview ook!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Afgewezen schreef:
Dat werd ook helemaal niet gezegd :hum Het ging om een kind dat al kon praten :huhu
Ik weet, mijn Verlosser leeft
alias

Bericht door alias »

...díe is zalig, die in het geloof in Christus sterft, maar nog veel zaliger is hij die óm het geloof in Christus sterft (Luther).
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Er gaat meer boven je pet, dan eronder
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Simon

Bericht door Simon »

alias schreef:...díe is zalig, die in het geloof in Christus sterft, maar nog veel zaliger is hij die óm het geloof in Christus sterft (Luther).
Ben wel benieuwd waar deze ernstige uitspraak haar bijbelse onderbouwing vandaan haalt.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Simon schreef:
alias schreef:...díe is zalig, die in het geloof in Christus sterft, maar nog veel zaliger is hij die óm het geloof in Christus sterft (Luther).
Ben wel benieuwd waar deze ernstige uitspraak haar bijbelse onderbouwing vandaan haalt.
Ik weet ook niet of je het zo scherp als Luther kunt stellen. Maar als onderbouwing denk ik dan aan:

Hand 5,41
Zij dan gingen heen van het aangezicht des raads, verblijd zijnde, dat zij waren waardig geacht geweest, om Zijns Naams wil smaadheid te lijden.
Simon

Bericht door Simon »

eilander schreef:
Simon schreef:
Ik weet ook niet of je het zo scherp als Luther kunt stellen. Maar als onderbouwing denk ik dan aan:

Hand 5,41
Zij dan gingen heen van het aangezicht des raads, verblijd zijnde, dat zij waren waardig geacht geweest, om Zijns Naams wil smaadheid te lijden.
Mooi bijbelgedeelte,
Maar het ging mij om de vergelijkende trap die Luther toepast, dat sommigen nog veel zaliger zullen zijn dan anderen...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

"Ik wil niet tot Christus komen is de ondoordachte beslissing van een volkomen verdwaasd zondaar."
John Bunyan
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-

Bericht door -DIA- »

U, ik, wij allemaal, hebben dagelijks Odorex nodig!

(bekende slogan uit de jaren '60)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie