Gelezen, gedacht, gehoord...

helma

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door helma »

En hoe erg dat kinderen van God een bepaalde status krijgen dat manipulatie mogelijk is. Dat alleen al zou ons heel voorzichtig moeten maken om mensen op een voetstuk te zetten.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

Bezorgd schreef:Ik beging overigens het vermoeden te krijgen dat deze ds later wel is afgezet.
Dit alleen ivm eerdere uitspraken die ik hier deed.
Verder is het niet passend om te gissen uiteraard.
Dat vermoeden heb ik ook gekregen toen ik het las...
Heel heftig verhaal.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nasrani schreef:
Bezorgd schreef:Ik beging overigens het vermoeden te krijgen dat deze ds later wel is afgezet.
Heel heftig verhaal.
We mogen niet gissen, maar het slachtoffer wijst er juist op dat in de rouwadvertenties stond dat hij trouw de gemeenten had gediend. Dus ik ben hier helaas niet zo zeker van.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Valcke schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
huisman schreef:Maar als een predikant/ambtsdrager zich zo misdraagt als in het artikel dan mag en moet er op geen enkele wijze een doofpot ontstaan. In zo’n situatie is onmiddellijke schorsing en aangifte bij justitie de enige weg die gegaan moet worden.
Zeker @huisman. Dat ontken ik absoluut niet.

Het punt is dat volgens @Valcke zo iemand dan geen ware geroepene is, en dat vind ik te ver gaan.
Dat heb ik nergens geschreven. Ik schreef zelfs het tegendeel (toen ik wees op de noodzaak van ware bekering). Ik probeerde slechts een andere les te trekken - los van deze casuïstiek.
Ik heb het even nagelezen, maar ik begrijp niet goed wat je dan wel bedoelt.
CvdW

Bericht door CvdW »

Nasrani schreef:
Heel heftig verhaal.
We mogen niet gissen, maar het slachtoffer wijst er juist op dat in de rouwadvertenties stond dat hij trouw de gemeenten had gediend. Dus ik ben hier helaas niet zo zeker van.
Nee, het gaat niet om hem.
DDD

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
Bezorgd schreef: Vreselijk.
Er is dus nog een predikant bij betrokken ook.
En als ik het goed lees mocht hij na schuldbelijdenis voor de kerkenraad gewoon doorgaan.
Er zijn zelfs 2 predikanten bij betrokken (geweest).
Een als dader.
In zekere zin wel. Maar wat mij betreft is de andere predikant ook niet geschikt voor het pastoraat.

Maar goed, zoveel woorden zullen we er maar niet aan wijden. Het is te erg om er verder wat over te zeggen.
Het lijkt me anders wel jammer dat deze vrouw niet vermeldt welke predikanten dit betreft.
Zita
Moderator

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Zita »

DDD schreef:Het lijkt me anders wel jammer dat deze vrouw niet vermeldt welke predikanten dit betreft.
:oO meen je dit serieus?
DDD

Bericht door DDD »

Ja natuurlijk. De kerk mag nooit meewerken aan geheimhouding van dit soort gruwelijkheden. Al wat openbaar maakt, is licht. Dat soort dingen geheim houden, hoort bij het rijk der duisternis.

Daarnaast moeten zulke beschuldigingen van mijn kerkverband ook te verifiëren zijn. Volgens wat ik kan nazoeken op Gergeminfo zijn er helemaal geen predikanten geweest in de gemeenten in Noord-Beveland.

Wat zou je ervan zeggen als ik zou beweren dat één van mijn familieleden een dief is? Daarmee maak je ze allemaal verdacht. Ik vind dat zulke beschuldigingen niet zo in zijn algemeenheid gedaan behoren te worden.
Terri

Bericht door Terri »

DDD schreef:Ja natuurlijk. De kerk mag nooit meewerken aan geheimhouding van dit soort gruwelijkheden. Al wat openbaar maakt, is licht. Dat soort dingen geheim houden, hoort bij het rijk der duisternis.

Daarnaast moeten zulke beschuldigingen van mijn kerkverband ook te verifiëren zijn. Volgens wat ik kan nazoeken op Gergeminfo zijn er helemaal geen predikanten geweest in de gemeenten in Noord-Beveland.

Wat zou je ervan zeggen als ik zou beweren dat één van mijn familieleden een dief is? Daarmee maak je ze allemaal verdacht. Ik vind dat zulke beschuldigingen niet zo in zijn algemeenheid gedaan behoren te worden.
Precies dit!
Ik vind het een gruwelijk verhaal, laat dat duidelijk zijn, maar er worden te veel tipjes van sluiers opgelicht, waardoor er een hele grote kring van mensen in een verdachtenhoek wordt gezet.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Klopt.
Ben er de hele avond al mee bezig.
Als we van Noord-Beveland Zuid-Beveland maken dan komen we inderdaad bij een dominee uit die later afgezet is, inclusief de berichten in de rouwadvertentie die kloppen.

Overigens heb ik het akelige vermoeden dat ik weet wie deze Femke is, waardoor er voor mij nog een dominee in de verdachtenhoek komt.

Dat vind ik het kwalijke van dit anonieme gedoe.
DDD

Bericht door DDD »

Volgens Gergeminfo leeft die dominee nog.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Jo-Ann schreef:Als we van Noord-Beveland Zuid-Beveland maken dan komen we inderdaad bij een dominee uit die later afgezet is, inclusief de berichten in de rouwadvertentie die kloppen.
Nee hoor. Dat klopt niet met die betreffende predikant waar @Bezorgd en @Nasrani ook op doelen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind daarnaast het artikel niet voldoen aan de journalistieke maatstaven. Er lijkt geen hoor en wederhoor te zijn gepleegd.

Wat mij betreft, hoeft heus niet zachtzinnig om te worden gegaan met predikanten waaraan een steekje los zit. Maar zorgvuldigheid mag toch in de kerk wel worden gevraagd. Het zijn nogal beschuldigingen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef:Ik vind daarnaast het artikel niet voldoen aan de journalistieke maatstaven. Er lijkt geen hoor en wederhoor te zijn gepleegd.

Wat mij betreft, hoeft heus niet zachtzinnig om te worden gegaan met predikanten waaraan een steekje los zit. Maar zorgvuldigheid mag toch in de kerk wel worden gevraagd. Het zijn nogal beschuldigingen.
Eens. Dat had zorgvuldiger gemoeten.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Jo-Ann schreef:Als we van Noord-Beveland Zuid-Beveland maken dan komen we inderdaad bij een dominee uit die later afgezet is, inclusief de berichten in de rouwadvertentie die kloppen.
Nee hoor. Dat klopt niet met die betreffende predikant waar @Bezorgd en @Nasrani ook op doelen.
Hoe weet je wie ik bedoel?
Dat maakt dat anonieme zo kwalijk.
Plaats reactie