Wist je dat . . . [8]
- Wilma van den Berg
Re: Wist je dat . . . [8]
http://www.jbgg.nl/Page/sp519/ml1/Index.html
Ik denk dat dit sommige in het bijzonder wel aanspreekt....
Ik denk dat dit sommige in het bijzonder wel aanspreekt....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
- monique
dat ik aan bepaalde mensen op dit forum zoooveel steun heb
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Dat laatste is niet relevant (los van de vraag of iemand die betekenis er überhaupt aan zou willen geven).Tiberius schreef:Precies. Daarom noem ik het ook doorwrocht: hij heeft er zich echt in verdiept.Josephus schreef:Voor mij in principe ook. Dan zal ik wel minder snel tevreden zijn, de ene auteur stopt nu eenmaal eerder met graven en doordenken dan de andere.Tiberius schreef:Doorwrocht betekent voor mij gewoon: grondig, doordacht.
Doorwrocht betekent voor mij niet, dat alle refoforummers het er mee eens zijn.
We zullen het wel oneens blijven: ik blijf deze serie een schoolvoorbeeld vinden van hoe het niet moet (en dan nog niet eens zozeer theologisch gezien). Het feit dat iemand zich ergens 'echt in verdiept', is wel het minste wat je zou mogen verwachten. Overigens: de een vindt al dat hij zich ergens 'echt' in heeft verdiept na het lezen van drie bronnen, de ander is bij vijftig bronnen nog niet tevreden. Daarnaast: als ik me ergens in verdiep, hoeft dat niet automatisch een doorwrocht artikel op te leveren.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hoeveel bronnen had vd. Zwaag ook alweer?Josephus schreef:Dat laatste is niet relevant (los van de vraag of iemand die betekenis er überhaupt aan zou willen geven).Tiberius schreef:Precies. Daarom noem ik het ook doorwrocht: hij heeft er zich echt in verdiept.Josephus schreef:
Voor mij in principe ook. Dan zal ik wel minder snel tevreden zijn, de ene auteur stopt nu eenmaal eerder met graven en doordenken dan de andere.
Doorwrocht betekent voor mij niet, dat alle refoforummers het er mee eens zijn.
We zullen het wel oneens blijven: ik blijf deze serie een schoolvoorbeeld vinden van hoe het niet moet (en dan nog niet eens zozeer theologisch gezien). Het feit dat iemand zich ergens 'echt in verdiept', is wel het minste wat je zou mogen verwachten. Overigens: de een vindt al dat hij zich ergens 'echt' in heeft verdiept na het lezen van drie bronnen, de ander is bij vijftig bronnen nog niet tevreden. Daarnaast: als ik me ergens in verdiep, hoeft dat niet automatisch een doorwrocht artikel op te leveren.
Overigens is het sowiezo ondoenlijk om een correcte weergave te geven over de evangelische stroming, zonder te kort te doen aan zijn verscheidenheid aan stromingen die waarschijnlijk bijna volledig over één kam zijn gehaald.
Ik ben een beetje dubbel t.o.v. die artikelen.
Enerzijds zegt ds. De Heer dingen die hout snijden, met name als hij citeert (logisch dus).
Anderzijds vind ik het wat kinderlijk dat hij steeds benadrukt hoezeer hij zich erin verdiept heeft. Je ergens in verdiept hebben betekent nog niet per definitie dat je ook de ander goed hebt gepeild en aan zijn intenties rechtdoet.
Ik blijf me storen aan het schoolmeesterstoontje van ds. De Heer.
Zijn weerlegging is vaak zwak; hij verzuimt Bijbelse argumenten te noemen, zozeer gaat hij er kennelijk van uit dat SB-lezers het wel met hem eens zullen zijn.
Enerzijds zegt ds. De Heer dingen die hout snijden, met name als hij citeert (logisch dus).
Anderzijds vind ik het wat kinderlijk dat hij steeds benadrukt hoezeer hij zich erin verdiept heeft. Je ergens in verdiept hebben betekent nog niet per definitie dat je ook de ander goed hebt gepeild en aan zijn intenties rechtdoet.
Ik blijf me storen aan het schoolmeesterstoontje van ds. De Heer.
Zijn weerlegging is vaak zwak; hij verzuimt Bijbelse argumenten te noemen, zozeer gaat hij er kennelijk van uit dat SB-lezers het wel met hem eens zullen zijn.
Dat is dan weer vooringenomenheid.Josephus schreef:Daarnaast: als ik me ergens in verdiep, hoeft dat niet automatisch een doorwrocht artikel op te leveren.

- ik jullie allemaal de groeten moet doen van Rens
- als je zijn telefoonnummer wilt weten, je mij moet pben
- hij het erg fijn vind als je hem belt...
- als je zijn telefoonnummer wilt weten, je mij moet pben
- hij het erg fijn vind als je hem belt...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Dat denk ik niet en als het al vooringenomenheid zou zijn dan in ieder geval een vooringenomenheid zonder onderscheid.Tiberius schreef:Dat is dan weer vooringenomenheid.Josephus schreef:Daarnaast: als ik me ergens in verdiep, hoeft dat niet automatisch een doorwrocht artikel op te leveren.
Je zou ook kunnen zeggen: als iemand om zijn betoog kracht bij te zetten regelmatig benadrukt dat hij zich ergens in verdiept heeft, kun je je ernstig gaan afvragen of dat überhaupt het geval is. Je gaat er immers normaal gesproken al van uit dat iemand dat gedaan heeft...Afgewezen schreef:Anderzijds vind ik het wat kinderlijk dat hij steeds benadrukt hoezeer hij zich erin verdiept heeft. Je ergens in verdiept hebben betekent nog niet per definitie dat je ook de ander goed hebt gepeild en aan zijn intenties rechtdoet.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)

zou er misschien eenn nieuw topic geopend kunnen worden? want dit heeft niks meer met Wist je dat... te maken
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- HET HIER AFGRIJSELIJK SAAI IS, NU MEER DAN DE HELFT VAN DE ACTIEVE FORUMMERS WEG IS

- MarthaMartha
Stil maar, ik ben dan ondertussen wel mijn tas aan het inpakken, maar af en toe werp ik toch even een blik op het forum 

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- ik nog lang geen vakantie heb?
- en er eigenlijk wel aan toe ben?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Tja....balen joh! Doe mar rustig an dan!fluitje schreef:- ik nog lang geen vakantie heb?
Over hoelang heb je vakantie?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
- monique
wil je ruilen ???fluitje schreef:- ik nog lang geen vakantie heb?
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
... ik de laatste week heel weinig tijd heb gehad om op het forum te kijken?
... ik nu gewoon werk heb om alles door te lezen!!
... ik nu gewoon werk heb om alles door te lezen!!