De wederkomst van Christus.

Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Pfff het gaat er weer lekker aan toe hierzo. Lekker op de man spelen....
De Heere Jezus zegt: waakt en bid, opdat gij niet in verzoeking komt. En wat doen wij? (inclusief mijzelf) We liggen te rollebollen over bekering. Ik kan me goed vinden in de kritische vragen die Robert stelt. Als we gedoopt zijn, hebben we geen recht om onbekeerd te zijn. We behoren God toe. We zijn geschapen tot Zijn eer. En als we dan zeggen dat we Hem niet kennen is dat een vertreding van Christus' bloed. Een verloochening van de eerste orde. Het bloed van Christus onrein achten door niet te geloven dat het ook voor ons persoonlijk is. Het is de grootste belediging voor Jezus die je je kunt indenken. En als we dan de woorden van de zaligmaker horen: "Petrus, de satan heeft u zeer begeerd te ziften als de tarwe, maar ik heb voor u gebeden dat uw geloof niet ophoude." Dan houd je toch geen droge ogen van die zondaarsliefde?

We kunnen er van alles proberen tussen te schuiven, maar het enige wat aan genade voorafgaat, is Gods barmhartigheid.
Laten we -als Jezus wederkomt- niet slapende gevonden worden, maar ook niet ruziënd.
Je hebt gelijk Rhodé, het hoort niet elkaar geestelijk de maat te nemen, mijn excuus. Elkaar bevragen mag en moet maar niet op deze manier.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
england

Bericht door england »

Marr Barryvrouw, moeten we dan commentaar hebben op mensen die dat wel kunnen/durven/willen, en dan maar meteen stellen dat iedereen probeerd zo bekeerd mogelijk over tekomen?! Alleen omdat er zijn die wel op OSW uitkomen voor wat er in hun leven gebeurt is?!

Dat is toch niet terecht? Volgens mij moet je aardig zeker in je schoenen staan om op een camping of waar dan ook te evangeliseren...Mensen zijn erg critisch, en als je dan niet iets uit straalt van warmte en liefde voor verloren zielen kun je beter in je tentje blijven ziten!

Maar als er hier mensen zijn die vanuit medezondaarsliefde wat zeggen dat wordt daar errug negatief op gereageerd!

Dat vind ik dus wel een beetje vaag...

Maar kunnen we weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp?
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Robert
Het topic is: verlang je naar de wederkomst.
Als onbekeerdheid een verlangen naar de wederkomst in de weg staat is dat on-topic.
Topic: verlang je er naar ja of nee?
Ja en nee..........
Ja, omdat het me heerlijk lijkt als al die ellende hier 'ns stopt.

Nee, ik wil graag eerst nog dominee worden en jaren in God's koninkrijk werken, en het evangelie verkondigen
Zoals al eerder gezegd is, ik hoop dat velen tot bekering komen.

Buiten dat, ik geloof dat eerst de antichrist nog moet komen, en de laatste jaarweek. Daarna pas zal Christus komen.

Ik ben nu vooral op de antichrist aan't wachten.
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door england
En volgens mij is evangeliseren praten met onbekende mensen, misschien wel onbekender dan OSW-ers...
Nee hoor, die ga ik zien als ik met ze praat. Voor mij iets makkelijker. Voor een ander werkt een forum prettiger.
Ik kan begrijpen dat je dat doet zoals je het doet. Dus daar: respect van mijn kant.

Toch een voetnoot,
als je met christenen onder elkaar spreekt vind ik het toch wel fijn om te weten waar m'n gesprekspartner staat.

buiten dat, Paulus schreef voor miljarden onbekende hoe het met hem stond. Het is een getuigenis om juist tegen onbekenden te mogen vertellen dat je een kind van God mag zijn.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door england
Marr Barryvrouw, moeten we dan commentaar hebben op mensen die dat wel kunnen/durven/willen, en dan maar meteen stellen dat iedereen probeerd zo bekeerd mogelijk over tekomen?! Alleen omdat er zijn die wel op OSW uitkomen voor wat er in hun leven gebeurt is?!

Dat is toch niet terecht? Volgens mij moet je aardig zeker in je schoenen staan om op een camping of waar dan ook te evangeliseren...Mensen zijn erg critisch, en als je dan niet iets uit straalt van warmte en liefde voor verloren zielen kun je beter in je tentje blijven ziten!

Maar als er hier mensen zijn die vanuit medezondaarsliefde wat zeggen dat wordt daar errug negatief op gereageerd!

Dat vind ik dus wel een beetje vaag...

Maar kunnen we weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp?
Graag, want ik zou niet graag zien dat mijn persoonlijk leven hier door OSW-ers zou worden beoordeeld (en ik momenteel veroordeeld door sommigen). Maar oke, ik heb al met een aantal geU2Ud. Het dat is verhelderend. Ik denk dat we er met z'n allen voor moeten waken, zoals eerder gezegd in deze topic, dat we niet elkaar zitten te beoordelen naar wat hier gezegd wordt. En als een ander er hier makkelijk voor uitkomt, heeft diegene in ieder geval een totaal ander karakter en andere opvattingen dan Barryvrouw. Dat mag, dat respecteer ik.

En als reactie op Robert: Paulus had bijzondere gaven. En ik ben maar gewoon Barryvrouw. Trek aub geen vergelijking tussen mij en hem.

Dit is mijn laatste reactie in deze topic. Er wordt nu gereageerd om mijn campingwerk (andere topic). En ik denk dat ik dat heel erg goed kan doen. (Na dit zinnetje knalt de hoogmoed me tegemoet).

[Aangepast op 21/4/04 door Barryvrouw]

[Aangepast op 21/4/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Robert

Bericht door Robert »

En als reactie op Robert: Paulus had bijzondere gaven. En ik ben maar gewoon Barryvrouw. Trek aub geen vergelijking tussen mij en hem.
Paulus had geen bijzondere gaven, hij was vervuld met de Heilige Geest! Een ieder die christen is is vervuld met de Heilige Geest. En kan een getuigenis geven.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door RobertJa en nee..........
Ja, omdat het me heerlijk lijkt als al die ellende hier 'ns stopt.
al die ellende hier 'ns stopt welke ellende bedoel je? De ellende in de wereld of ook wat als Paulus zegt: Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?
Nee, ik wil graag eerst nog dominee worden en jaren in God's koninkrijk werken, en het evangelie verkondigen
Zoals al eerder gezegd is, ik hoop dat velen tot bekering komen.
Dit is dus totaal ongereformeerd. Als Jezus wederkomt, zullen er dan nog mensen op aarde zijn die nog bekeert moeten worden? Nee, natuurlijk niet. Alle uitverkorenen komen thuis. Als ik het zo mag zeggen: Er blijft geen stoel in de hemel en in de hel onbezet.
Buiten dat, ik geloof dat eerst de antichrist nog moet komen, en de laatste jaarweek. Daarna pas zal Christus komen.

Ik ben nu vooral op de antichrist aan't wachten.
Vader Brakel meent dat de antichrist de Paus is. En ik geloof dat hij gelijk heeft. Maar ik zit ook sterk te denken aan de nieuwe kerk. Wat ik op grond van de Nederlands Geloofsbelijdenis niet eens een kerk kan noemen. Dus het is een onkerk. En ik geloof vast en zeker dat de kerk van Rome over enkele jaren gefuseerd is met de PKN. Als de huidige Paus gestorven is, dan moet je goed opletten wat de nieuwe Paus voor een man is. Vast en zeker een pluraal figuur, en dan is de fusie snel een feit.

En wat dacht je van het programma van kerkendag? Heb je die al gelezen? Goddelozer kan niet.

Er wordt door een islamiet een presentatie gegeven over de islamitische kunst. (vreemd he?)
Nico ter Linden (je weet wat voor een figuur dat is he?) leest een verhaal over Abraham voor.

De bezoekers hebben de gelegenheid om te praten met moslims, hindoes, om van elkaar te leren of om misschien te ontdekken dat ze veel gemeenschappelijk hebben met elkaar.

Aan de hand van inspirerende verhalen, beelden en symbolen neemt men de bezoekers mee in een verkenning van plaatselijke, landelijke en internationale oecumenische samenwerkingsmogelijkheden. De vraag die daarbij ook ter sprake komt luidt: welke inzet is daarvoor te verwachten vanuit de nieuwe Protestantse Kerk in Nederland?

Hoe pluraal is het!!!

Enne, denk je dat de antichrist zal zeggen: Hallo, hier ben ik, de antichrist.
Ik denk dat de antichrist allang op aarde is. De paus, de roomse kerk, met hun 7 sacramenten, en dat vervloekte vagevuur leer. En de PKN loopt straks in de geopende armen van Rome.
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

Dit is dus totaal ongereformeerd. Als Jezus wederkomt, zullen er dan nog mensen op aarde zijn die nog bekeert moeten worden? Nee, natuurlijk niet.
Dat klopt. En dat onderschrijf ik. Jezus zal komen op het juiste moment. Maar dat is wel een rationeel weten.
Mijn gevoel hoopt dat voor die tijd nog velen tot bekering komen.
Kortom: ik hoop dat die bekering van velen nog in God's plan zit, om het in jouw geliefde gereformeerde sfeer te houden ;)
welke ellende bedoel je? De ellende in de wereld of ook wat als Paulus zegt
toen ik het typte bedoelde ik alleen het eerste,
maar als je het me nu vraagt, ja, ook zeker dat laatste.
Vader Brakel meent dat de antichrist de Paus is. En ik geloof dat hij gelijk heeft.
Ik geloof dat de antichrist een demon is. Een tegenhanger van Christus. Dat zou een komende paus kunnen zijn, aan het hoofd van de plurale kerk die jij schetst.

Maar pas op, focus je niet te veel op het kwaad dat je nu ziet.
Je moet je wel een aantal zaken realiseren van de anti-christ:
- hij vloekt God en verheerlijkt zichzelf
- hij wordt verwond tot de dood en staat weer op (perversie van Christus dood en opstanding)
- hij zal grote wonderen en tekenen doen

deze 3 zaken zijn m.i. niet van toepassing op de huidige roomse kerk. En ook niet op de PKN.
Ook niet op moslims, bv. (sommigen suggereren dat de moslims de antichrist zijn)
Wat niet is kan nog worden, dus de kerk kan uiteraard hierin veranderen.

Maar, een plurale kerk houdt geen stand.
De hervormde kerk bestaat nog dankzij de gb.
Kerken waar 'de leer' slap wordt trekt geen jeugd. Juist die kerken vergrijzen. Welke jongeren willen nu naar een preek luisteren die hun ouders ook niet geloven?
Uit een Bijbel lezen die hun ouders ook niet erkennen als waar?

De plurale kerk loopt leeg, de roomse kerk ook.
De vraag is of deze kerken er uberhaupt nog zijn over 50 jaar.
Jongere

Bericht door Jongere »

Het ergste van de antichrist (in zijn laatste openbaring) is dat hij uit de kerk zal komen. Geen discussies over hem en zijn leer dus; alle mensen die niet in Christus zijn zullen hem volgen!
england

Bericht door england »

Mijn overtuiging is dta de Anti-Christ het Humanisme is in elke vorm...

Dus het Romijnse rijk, de RK, etc, alles wat de mens centraal heeft staan...dta wordt steeds dodelijk verwond, maar dan staat het weer op in een nieuwe vorm...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Dit is dus totaal ongereformeerd. Als Jezus wederkomt, zullen er dan nog mensen op aarde zijn die nog bekeert moeten worden? Nee, natuurlijk niet.
Dat klopt. En dat onderschrijf ik. Jezus zal komen op het juiste moment. Maar dat is wel een rationeel weten.
Mijn gevoel hoopt dat voor die tijd nog velen tot bekering komen.
Kortom: ik hoop dat die bekering van velen nog in God's plan zit, om het in jouw geliefde gereformeerde sfeer te houden ;)
Het zal een schare zijn die niemand telle kan.
Liever Turks dan Paaps
Robert

Bericht door Robert »

Het ergste van de antichrist (in zijn laatste openbaring) is dat hij uit de kerk zal komen
Waar baseer je dat op? (ben nieuwschierig, al klinkt de vraag bot)
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
En wat dacht je van het programma van kerkendag? Heb je die al gelezen? Goddelozer kan niet.

Er wordt door een islamiet een presentatie gegeven over de islamitische kunst. (vreemd he?)
Nico ter Linden (je weet wat voor een figuur dat is he?) leest een verhaal over Abraham voor.

De bezoekers hebben de gelegenheid om te praten met moslims, hindoes, om van elkaar te leren of om misschien te ontdekken dat ze veel gemeenschappelijk hebben met elkaar.

Aan de hand van inspirerende verhalen, beelden en symbolen neemt men de bezoekers mee in een verkenning van plaatselijke, landelijke en internationale oecumenische samenwerkingsmogelijkheden. De vraag die daarbij ook ter sprake komt luidt: welke inzet is daarvoor te verwachten vanuit de nieuwe Protestantse Kerk in Nederland?

Hoe pluraal is het!!!

Enne, denk je dat de antichrist zal zeggen: Hallo, hier ben ik, de antichrist.
Ik denk dat de antichrist allang op aarde is. De paus, de roomse kerk, met hun 7 sacramenten, en dat vervloekte vagevuur leer. En de PKN loopt straks in de geopende armen van Rome.
De PKN heeft helaas veel onzuivere kanten in zich. En daar mogen we onze zorg over uitspreken. Maar waarom is dat niet net zo vaak gehoord over de NHK? Daar bestond ook al een Nico ter Linden.
visje

Bericht door visje »

komt de anti christ niet pas na de opname van de gemeente ? Of is er geen opname ? Hoe zien jullie dat ????
Robert

Bericht door Robert »

Er is geen opname.
De teksten waar dit op is gebaseerd zijn zeer dubieus uitgelegd.

Maar, om je vraag te beantwoorden,
mensen die in de opname geloven geloven dat de antichrist eerst komt, maar zich nog niet manifesteert tegen de christenen. (zijn 'vrede' periode, waarin hij oa. een verbond met israel sluit)

En dan wordt de gemeente opgenomen, waarop de antichrist zich tegen de nieuwe gelovigen en tegen de joden (die niet opgenomen worden) manifesteert.

Maar, nogmaals, de opname-theorie is echt heel vreemd.
Heel anders dan de theorie dat we het 1000-jarig rijk letterlijk moeten nemen. Daar geloof ik ook niet in, maar dat is stukken beter onderbouwd.
Plaats reactie