sela schreef:wel, zoals aangegeven erken ik deze diversiteit binnen de achterban van de sgp. neemt niet weg dat ik je vervolgopmerking wellicht ook schaar onder slachtofferretoriek. zijn wij er ons van bewust dat de reformatorische zuil een ideologie is? en niet Gods Woord. caprice gaf een mooi, echt caprice antwoord.
los daarvan: ik bedacht me dat deze uitspraak ons brengt bij wat wij op de homo problematiek zeggen: je mag het wel zijn maar niet doen. hoe kijken jullie hier tegen aan?
Het heeft niet zeveel met slachtofferrollen te maken. Wel met het feit dat inmiddels in onze maatschappij anders wordt omgegaan met minderheden, die volgens de meerderheid volstrekt abjecte standpunten hebben.
Ik deel het vrouwenstandpunt van de SGP niet; ik denk dat de Bijbel ruimte laat voor vrouwen in regeerfuncties, al is het maar in uitzonderingssituaties, maar daar gaat de discussie niet over. Ik zou nu tegen de SGP willen zeggen: Niet onder druk de boel gaan wijzigen nu.
het gaat namelijk om iets heel fundamenteels: de volgende stap is het refo-onderwijs; die zullen gedwongen worden om homosexuele docenten (die zo ook leven) te benoemen. De staat gaat dan heel ver ingrijpen in de soevereiniteit in eigen kring. Daarmee worden de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging en de vrijheid van onderwijs geofferd op het altaar van het non-discriminatiebeginsel.
Discriminatie is dat je gelijke gevallen bewust ongelijk behandeld. De Nederlandse overheid zegt: Man en vrouw zijn gelijk. De Bijbel zegt: Man en vrouw zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
De overheid zegt: Samenwonende homsexuelen zijn gelijk aan een gehuwde man en vrouw. De Bijbel zegt dat deze ongelijk zijn aan elkaar.
Ofwel: De overheid vindt dat we discrimineren, maar volgens de overheidsdefinitie vinden we dat zelf niet, omdat er geen sprake is van gelijke gevallen.
Kortom: De Hoge Raad heeft hiermee een fundamentele wissel omgezet, die veel verder reikt dan de SGP-vrouwenkwestie.
En dan heb ik het nog niet eens over het volstrekt a-historische karakter van dit vonnis. De SGP hoort volstrekt bij Nederland en de Nederlandse cultuur en historie. De Joods-christelijke traditie, waarin ons land gebakerd is, maakt deel uit van de grondslag van de SGP. Daarom alleen al gaat de vergelijking met moslims niet op.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)