Kinderdoop onbijbels?
-
Re: Kinderdoop onbijbels?
--- NIET OP DE PERSOON ---
Dat is geen discussie waard, aangezien de Schrift daar zéér duidelijk in is:Was het verbond van Abraham voor de Joden en de heidenen of alleen voor de Joden.
Gen 12,3: En Ik zal zegenen, die u zegenen, en vervloeken, die u vloekt; en in u zullen alle geslachten des aardrijks gezegend worden.
Gen 28,14: En uw zaad zal wezen als het stof der aarde, en gij zult uitbreken in menigte, westwaarts en oostwaarts, en noordwaarts en zuidwaarts; en in u, en in uw zaad zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden.
Hand 3,25: Gijlieden zijt kinderen der profeten, en des verbonds, hetwelk God met onze vaderen opgericht heeft, zeggende tot Abraham: En in uw zade zullen alle geslachten der aarde gezegend worden.
Het "IK zal" vormt de kern van het verbond met Abraham, en bovenstaande teksten laten duidelijk zien dat "alle geslachten der aarde" in dat "IK zal", in dat verbond, betrokken zijn.
- JolandaOudshoorn
Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
haar opmerking slaat bewust nergens op, omdat jouw opmerkingen ook nergens op slaan!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bert Mulder
- Contacteer:
Welk geloof belijd je?Geborenomvrijtezijn schreef:
Ik denk dat we alweer een ander onderwerp hebben voor een nieuwe topic.....Was het verbond van Abraham voor de Joden en de heidenen of alleen voor de Joden.
Ik geloof in 1 algemene Christelijke Kerk....
Als het verbond niet voor de heidenen was, dan behoor ik niet tot de Kerk, en ga ik voor eeuwig verloren....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Bert Mulder schreef:Welk geloof belijd je?Geborenomvrijtezijn schreef:
Ik denk dat we alweer een ander onderwerp hebben voor een nieuwe topic.....Was het verbond van Abraham voor de Joden en de heidenen of alleen voor de Joden.
Als het verbond niet voor de heidenen was, dan behoor ik niet tot de Kerk, en ga ik voor eeuwig verloren....
Mijn beste broeder jij zegt te geloven in één algemene kerk.
Is dit niet een onmogelijke zaak in nederland met zoveel soorten die allemaal zeggen de ware te zijn
-
JolandaOudshoorn schreef:Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
haar opmerking slaat bewust nergens op, omdat jouw opmerkingen ook nergens op slaan!
Het wordt wel heel spannend hier want de tekst ---- NIET OP DE PERSOON ---- heb ik niet geschreven.
Ik ben ook net ff verbaasd hoe die tekst daar is komen te staan.
- JolandaOudshoorn
Geborenomvrijtezijn schreef:JolandaOudshoorn schreef:Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
Het wordt wel heel spannend hier want de tekst ---- NIET OP DE PERSOON ---- heb ik niet geschreven.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Die tekst heb ik er neer gezet, omdat die posting op de persoon gespeeld was.Geborenomvrijtezijn schreef:JolandaOudshoorn schreef:Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
- Bert Mulder
- Contacteer:
Met wat je hier schrijft kan ik me niet broederlijk verenigen....Geborenomvrijtezijn schreef:Bert Mulder schreef:Welk geloof belijd je?Geborenomvrijtezijn schreef:
Mijn beste broeder jij zegt te geloven in één algemene kerk.
Is dit niet een onmogelijke zaak in nederland met zoveel soorten die allemaal zeggen de ware te zijn
Wel met degenen die dit van harte belijden, in de Kerk aller tijden:
1. Ik geloof in God den Vader, den Almachtige, Schepper des hemels en der aarde.
2. En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onzen Heere; 3. Die ontvangen is van den Heiligen Geest, geboren uit de maagd Maria; 4. Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle; 5. ten derden dage wederom opgestaan van de doden; 6. opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods des almachtigen Vaders; 7. vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
8. Ik geloof in den Heiligen Geest. 9. Ik geloof een heilige, algemene Christelijke Kerk, de gemeenschap der heiligen; 10. vergeving der zonden; 11. wederopstanding des vleses; 12. en een eeuwig leven.
Wij geloven en belijden een enige katholieke of algemene Kerk, dewelke is een heilige vergadering der ware Christgelovigen, al hun zaligheid verwachtende in Jezus Christus, gewassen zijnde door Zijn bloed, geheiligd en verzegeld door den Heiligen Geest. Deze Kerk is geweest van den beginne der wereld af, en zal zijn tot den einde toe; gelijk daaruit blijkt, dat Christus een eeuwig Koning is, Dewelke zonder onderdanen niet zijn kan. En deze heilige Kerk wordt van God bewaard, of staande gehouden, tegen het woeden der gehele wereld; hoewel zij somwijlen een tijdlang zeer klein en als tot niet schijnt gekomen te zijn in de ogen der mensen; gelijk Zich de Heere gedurende den gevaarlijken tijd onder Achab zevenduizend mensen behouden heeft, die hun knieën voor Baäl niet gebogen hadden. Ook mede is deze heilige Kerk niet gelegen, gebonden, of bepaald in een zekere plaats, of aan zekere personen, maar zij is verspreid en verstrooid door de gehele wereld; nochtans samengevoegd en verenigd zijnde met hart en wil in één zelfden Geest, door de kracht des geloofs.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
JolandaOudshoorn schreef:Geborenomvrijtezijn schreef:JolandaOudshoorn schreef:Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
Ik ben ook net ff verbaasd hoe die tekst daar is komen te staan.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben blij dat jij er de humor van in ziet maar het is mij nog steeds een raadsel.
- JolandaOudshoorn
Op dit forum zijn moderators actief, die reacties die strijdig zijn met de forumregels wegsnoeien. Deze wegsnoeiingen zijn te herkennen aan de groene kleur. Meestal geven wij (mods) ook nog een waarschuwing via de PB. Het is handig om deze waarschuwingen braaf gehoor te geven, anders volgt er een bannetje.
ik vind het ook wel grappigGeborenomvrijtezijn schreef:JolandaOudshoorn schreef:Geborenomvrijtezijn schreef:Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
Ik ben ook net ff verbaasd hoe die tekst daar is komen te staan.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben blij dat jij er de humor van in ziet maar het is mij nog steeds een raadsel.

-
Probleem op gelost.Auto schreef:Die tekst heb ik er neer gezet, omdat die posting op de persoon gespeeld was.Geborenomvrijtezijn schreef:JolandaOudshoorn schreef:Wees eens niet zo vooroordelend, zeg!Geborenomvrijtezijn schreef:---NIET OP DE PERSOON---
Iemand heeft mij onlangs gezegd dat je er dan een lachebekje achter moet zetten als je je opmerking wat wilt verzachten omdat je het met een knipoog bedoeld.
Zo was mijn opmerking ook bedoelt ben alleen niet zo handig met die tekst verwerker op deze site.
Maar als ik de betreffende dame beledigd of gekwetst heb dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan want dat is zeker mijn bedoeling niet geweest.
Geborenomvrijtezijn schreef:
Probleem op gelost.
Iemand heeft mij onlangs gezegd dat je er dan een lachebekje achter moet zetten als je je opmerking wat wilt verzachten omdat je het met een knipoog bedoeld.
Zo was mijn opmerking ook bedoelt ben alleen niet zo handig met die tekst verwerker op deze site.
Maar als ik de betreffende dame beledigd of gekwetst heb dan bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan want dat is zeker mijn bedoeling niet geweest.
nee hoor, ik kan wel tegen een stootje