sommige vragen heb ik inderdaad ook te eerlijk beantwoord, zij interpreteerden de antwoorden heel anders dan ik ze bedoeld had...

azijn gedronken bij het ontbijt???Bert Mulder schreef:Tuurlijk is het een leutertopic...
Vooral omdat het over iets uit de krant is. En nog niet eens het erdee....
Ze gebruiken gewoon Calvijn, en de valse stereotypen, om er een centje uit te slaan
DUHHH
Ben je nou helemaal....Rens schreef:azijn gedronken bij het ontbijt???Bert Mulder schreef:Tuurlijk is het een leutertopic...
Ze gebruiken gewoon Calvijn, en de valse stereotypen, om er een centje uit te slaan
DUHHH
Klopt. Calvijn geeft een aantal keer expliciet aan dat we van de Bijbel geen wetenschappelijke correctheid moeten verwachten. De Bijbel is geschreven voor de mens, God past Zich in Zijn spreken daaraan aan (accomodatie). Het is een geestelijk boek, en het gaat over een hogere, hemelsere werkelijkheid dan deze lage, aardse werkelijkheid.Kaw schreef:Dat komt uit die column. Is dat waar???Code: Selecteer alles
Verbazingwekkend is dat niet als men bedenkt dat (anders dan de huidige creationisten) Calvijn de Bijbel niet letterlijk nam. Voor hem was het een boek dat primair Gods heil predikte, geen onfeilbare bron van wetenschappelijke informatie. Calvijn heeft de natuurwetenschap juist bevrijd uit zijn theologische boeien. Wetenschap als middel om de rijkdom van Gods schepping te doorgronden, ook al dachten latere ’calvinisten’ daar anders over.
Had ik ook last van. Ik heb hem dus net even gedaan, de uitslag:hmprff schreef:ik ben een 75% calvinist...
sommige vragen heb ik inderdaad ook te eerlijk beantwoord, zij interpreteerden de antwoorden heel anders dan ik ze bedoeld had...
het komt zo zúúr over, je reactie: "vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee" of alléén het erdee goede berichtgeving heeft.......én of dat iets dat uit de krant komt per definitie niet deugt.......Bert Mulder schreef:Ben je nou helemaal....Rens schreef:azijn gedronken bij het ontbijt???Bert Mulder schreef:Tuurlijk is het een leutertopic...
DUHHH
Dachte ge dat ik gek was?
Maar tis toch zo? of nie dan?
Rens, het kwam bij mij juist heel anders over: 'vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee' met andere woorden, dat kan ik dan nog wel begrijpen want het erdee leutert alleen maar, maar het is iets uit de krant: je verwacht daar wel betere dingen van.Rens schreef:
het komt zo zúúr over, je reactie: "vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee" of alléén het erdee goede berichtgeving heeft.......én of dat iets dat uit de krant komt per definitie niet deugt.......
dan kun je het nederlands dagblad én het erdee dan ook wel opdoeken, dat zijn dus ook kranten....
het ligt natuurlijk wel aan wát voor soort krant het is.....sensatiekranten danwel gratis flodderkranten, daarvan kun je verwachten dat de berichtgeving of artikelen niet écht inhoudelijk zijn.albion schreef:Rens, het kwam bij mij juist heel anders over: 'vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee' met andere woorden, dat kan ik dan nog wel begrijpen want het erdee leutert alleen maar, maar het is iets uit de krant: je verwacht daar wel betere dingen van.Rens schreef:
het komt zo zúúr over, je reactie: "vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee" of alléén het erdee goede berichtgeving heeft.......én of dat iets dat uit de krant komt per definitie niet deugt.......
dan kun je het nederlands dagblad én het erdee dan ook wel opdoeken, dat zijn dus ook kranten....
Rens, ik ben druk bezig aan een geintje...Rens schreef: het komt zo zúúr over, je reactie: "vooral omdat het iets uit de krant is, en nog niet eens uit het erdee" of alléén het erdee goede berichtgeving heeft.......én of dat iets dat uit de krant komt per definitie niet deugt.......
2/3e calvinist......wim schreef:67%
Nu is de vraag, welke 1/3 is niet calvinist, is het het hart, de nieren, het verstand, de armen of de benen?jvdg schreef:2/3e calvinist......wim schreef:67%