Zondagsdruk...eh...rust
Re: Zondagsdruk...eh...rust
Je onderschrift geeft het antwoord.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wie vult die agenda in?freek schreef:Zaterdag lekker ontspannen en relaxen; jammer dat m'n agenda dat niet toelaat.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Voor jou is dan de psalm niet van toepassing:Klaio schreef:Audioserver is een prima alternatief. Het rustpunt in de huiskamer. Doe ik steeds vaker. En je kunt halverwege eventueel nog switchen ook.
'Ik ben verblijd wanneer men mij, godvruchtig opwekt, zie wij staan, gereed om naar Gods huis te gaan.....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dat is inderdaad niet op mij van toepassing. Ik ga niet naar de tempel.albion schreef:Voor jou is dan de psalm niet van toepassing:Klaio schreef:Audioserver is een prima alternatief. Het rustpunt in de huiskamer. Doe ik steeds vaker. En je kunt halverwege eventueel nog switchen ook.
'Ik ben verblijd wanneer men mij, godvruchtig opwekt, zie wij staan, gereed om naar Gods huis te gaan.....
Bonny schreef: Daarnaast, wie controleert de ingeleverde verslagen op de juistheid met de preek, opa of dominee?
Laat die opa dat maar doen , die heeft wel een heldere kijk

[quote="Tiberius]
Dan onderwaardeer je het belang van de kerkgang. De kinderen horen evengoed bij de gemeente als de volwassenen.[/quote]
Tiberius, we zijn het een keer van harte eens! Ik ben op zich niet tegen kindernevendiensten, maar kleine kinderen horen er gewoon bij. En als ze wat draaien en keren: ach, dat deed ik vroeger ook. Gewoon even (inwendig) grinniken om de rooie oren van pa of ma, en weer verder luisteren.
Dan onderwaardeer je het belang van de kerkgang. De kinderen horen evengoed bij de gemeente als de volwassenen.[/quote]
Tiberius, we zijn het een keer van harte eens! Ik ben op zich niet tegen kindernevendiensten, maar kleine kinderen horen er gewoon bij. En als ze wat draaien en keren: ach, dat deed ik vroeger ook. Gewoon even (inwendig) grinniken om de rooie oren van pa of ma, en weer verder luisteren.
- JolandaOudshoorn
In Markus 10 staat ook een mooie geschiedenis. Er waren volwassenen die het maar niets vonden, al die kleine kinderen. Maar de Meester Zelf dacht daar anders over. De uitspraak die Hij daarbij deed was voor de reformatoren aanleiding de kinderen als begrepen in het verbond (en niet: erve van het verbond of welke andere afwaardering dan ook) aan te merken.David J schreef:Tiberius, we zijn het een keer van harte eens! Ik ben op zich niet tegen kindernevendiensten, maar kleine kinderen horen er gewoon bij. En als ze wat draaien en keren: ach, dat deed ik vroeger ook. Gewoon even (inwendig) grinniken om de rooie oren van pa of ma, en weer verder luisteren.Tiberius schreef: Dan onderwaardeer je het belang van de kerkgang. De kinderen horen evengoed bij de gemeente als de volwassenen.
En als ze zitten te draaitollen: zet ze maar voor míj neer. Ik heb er geen last van. Erger je niet, dat scheelt al de helft.
--------------
Gods huis is niet alleen een tempel. Neem jij de hele bijbel zo letterlijk? Of alleen als je het zo uitkomt.Klaio schreef:Dat is inderdaad niet op mij van toepassing. Ik ga niet naar de tempel.albion schreef:Voor jou is dan de psalm niet van toepassing:Klaio schreef:Audioserver is een prima alternatief. Het rustpunt in de huiskamer. Doe ik steeds vaker. En je kunt halverwege eventueel nog switchen ook.
- zusterelly
helma schreef:Het allerleukste van de zondag vinden de kleintjes hier de avond. standaard elke zondagavond onder het voorlezen zitten ze om beurten op papa's schouder om zijn haren in allerlei kapsels te bewerken. En ze zijn heel creatief!!caprice schreef: ....de zondag dient een dag voor het gezin te zijn.

Heb er geen foto van, doen we eigenlijk nooit op zondag, foto's maken. Gek, ik weet eigenlijk niet eens waarom we dat niet doen

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Ja dat probeer ik altijd wel zoveel mogelijk te doen. En ik neem gelijk ook even het verband mee waarin de tekst/psalm staat. Lijkt me goed reformatorisch.albion schreef: Gods huis is niet alleen een tempel. Neem jij de hele bijbel zo letterlijk? Of alleen als je het zo uitkomt.
- MarthaMartha
Hi... jij was er dus op tijd bij ...freek schreef:t Was een leuke fotohelma schreef:hier stond foto van grote broer met staartjes
toch maar niet doen...
(stel je voor dat-ie wraak neemt)
ik niet

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
De psalmen zijn de beleving van Gods Kerk.Klaio schreef:Ja dat probeer ik altijd wel zoveel mogelijk te doen. En ik neem gelijk ook even het verband mee waarin de tekst/psalm staat. Lijkt me goed reformatorisch.albion schreef: Gods huis is niet alleen een tempel. Neem jij de hele bijbel zo letterlijk? Of alleen als je het zo uitkomt.
Helaas, verkeerde samenvatting.jvdg schreef:Samenvattend: Weten wij het niet te goed hoe het moet...?Oude Paden schreef:Toch trek je een vreemde conclusie. Door te zeggen dat een preek meer langs je heen gaat als je het ware leven niet kent, wil nog niet zeggen dat je dan vrijblijvend thuis kan gaan zitten. De feiten maken doen de plicht niet teniet.refo schreef:Rare discussie.
Maar als je de kinderen als onwedergeboren wenst aan te merken, dan kom je tot dergelijke dwalende redeneringen. Ze kunnen dan immers evengoed thuisblijven? Want doof en blind, ja dood?
Op dit hoofdstuk verder bordurend: waarom laten we niet alleen Gods volk toe tot de dienst? Dat zou nog eenvoudiger zijn en hoeven we ook geen kerken van 6.6 miljoen meer te bouwen.
Overigens gaat dat vanzelf wel. Iemand van 16 maak je niet meer wijs: je mag nu wel mee. Die zegt: doei! Ik heb wel wat leukers te doen vandaag.
Ergens probeer ik hier ook een kritiekpuntje aan te geven dat de preken vaak niet appelerend genoeg zijn. Houden ze de onbekeerden voldoende "wakker"? Deze vraag heeft een predikant zichzelf voor te houden. Niet alleen in de toepassing, maar de hele preek door.
Misschien dat we inmiddels ongemerkt een verkeerde spoor op zijn gegaan. De prediking is het middel tot bekering van onbekeerden en versterking van de bekeerden. Bijde horen in Gods huis te zijn
Jan doet maar weinig goed, als ik zo eens wat over hem lees op het forum.albion schreef:En daarom ben ik blij dat we 3x naar de kerk kunnen. Tegenwoordig is het wel zo, dat 'Jan' 's morgens thuis blijft, maar 's middags gaat hij mee en uit de kerk naar mijn broer, dan weer naar de kerk. Uit de kerk komen er af en toe een paar vrienden/vriendinnen mee.
Door de week wil hij niet naar buiten want dan moet er gemsn't worden of spelletjes op de comp, maar zondag is de comp. uit en dan wil meneer wel een wandeling maken door het dorp. En dat is hier niet de gewoonte, dus doen we dat ook niet als het alleen maar om dat uitje gaat.