Doe niet mee aan sinterklaasfeest

MarthaMartha

Re: Doe niet mee aan sinterklaasfeest

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Mister schreef:Wederkerig verbazen wij ons hier over het feit hoe een moderator van RF zo schijnbaar gemakkelijk bij wereldse zaken aanhaakt... ;)
Zulke opmerkingen maken mij recalcitrant, ik schrijf nu niet als mod., maar mij bekruipt nu de neiging om een boom op te zetten over de kerstboom met cadeautjes daaronder.

En ik vraag het nog een keer: De tegenstanders onder ons van sinterklaas: weigeren die allen ook consequent de boterletter van de baas aan te nemen?
Uhm.... van de baas krijg ik die niet.....
(alle jeugdleiding krijgt er wel een van de kerkenraad voor de inzet van het afgelopen jaar :oO )

Dat is geen sinterklaas........... dat is gewoon december-voer, net als pepernoten, marcepein, gevulde speculaas, chocoladeletters, etc. etc.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:(alle jeugdleiding krijgt er wel een van de kerkenraad voor de inzet van het afgelopen jaar :oO )

Dat is geen sinterklaas........... dat is gewoon december-voer, net als pepernoten, marcepein, gevulde speculaas, chocoladeletters, etc. etc.
:haha :haha

Tja, maar het liedje luidt: Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.........
MarthaMartha

jvdg schreef:
MarthaMartha schreef:(alle jeugdleiding krijgt er wel een van de kerkenraad voor de inzet van het afgelopen jaar :oO )

Tja, maar het liedje luidt: Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.........
Bij ons zingen we zelden gezangen in de kerk, en deze eigenlijk nooit :hum
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef:

Bij ons zingen we zelden gezangen in de kerk, en deze eigenlijk nooit :hum
:modo

:haha :haha :haha
caprice

Bericht door caprice »

Marnix schreef:
caprice schreef:Van die man moet ik niets hebben, maar dat lekkers gaat er wel in overigens. Je moet het uit de context nemen. Het is niet zo dat je het niet mag eten omdat het met die man te maken heeft. Net als Paulus dat schreef over het eten van het offervlees, wat aan de afgoden geofferd was geweest.
Helemaal mee eens, wijs gesproken! (moge de sint je rijkelijk belonen en overladen met zoetigheid ;))
Ik ben van harte verblijd met je verandering van gedachten, en dat je Sint Nicolaas ook gelijk schaart met de afgoden (en roomse heiligen), maar zijn lekkers dus niet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Mag je trouwens in orthodox Nederland ook nog eens gewoon ergens tegen zijn? De boterletter van je baas gewoon lekker opeten, en verder het maar een vaag en heidens feest vinden? Of vraagt de werkelijkheid van ons daadkrachtiger mening?
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
(alle jeugdleiding krijgt er wel een van de kerkenraad voor de inzet van het afgelopen jaar :oO ).
boterletters........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
MarthaMartha

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:
(alle jeugdleiding krijgt er wel een van de kerkenraad voor de inzet van het afgelopen jaar :oO ).
boterletters........
ja!
jacobvdt

Bericht door jacobvdt »

Ah man als je maar erbij zegt dat Sinterklaas niet bestaat is er dan wat kwaads aan? :livre :livre
jvdg

Bericht door jvdg »

jacobvdt schreef:Ah man als je maar erbij zegt dat Sinterklaas niet bestaat is er dan wat kwaads aan? :livre :livre
:quoi :quoi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Vanmorgen hoorde ik op de radio een interview met iemand die een nieuw lexicon over de heer Klaas had samengesteld.
Daar kwamen wat theorieën ter sprake over de oorsprong van het verhaal. Er werd een link gelegd met Wodan (die vond ik ook terug op http://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar ... denis.html), want Wodan reed ook op een paard en hij had twee zwarte raven [excuus voor het pleonasme] die het gedrag van de mensen in de gaten hielden en daarover verslag uitbrachten.
Ook was er een theorie dat de schoorsteen een fallussymbool zou zijn, de pepernoten het zaad en de schoen... ja, inderdaad.
Ach jongens, wat een getheoretiseer... Maak er gewoon een gezellig avondje van met de kids. Dat Sinterklaas niet bestaat, wisten die van ons al voordat ze konden lopen.
Ze zijn er heus wel groot om geworden :super
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

Hendrikus schreef: Ook was er een theorie dat de schoorsteen een fallussymbool zou zijn, de pepernoten het zaad en de schoen... ja, inderdaad.
:bobo :haha
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:

Dat is een Arminiaans gezang, remonstrants denken... hetgeen we uit alle macht dienen te weren en bestrijden!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Marnix schreef:
caprice schreef:Van die man moet ik niets hebben, maar dat lekkers gaat er wel in overigens. Je moet het uit de context nemen. Het is niet zo dat je het niet mag eten omdat het met die man te maken heeft. Net als Paulus dat schreef over het eten van het offervlees, wat aan de afgoden geofferd was geweest.
Helemaal mee eens, wijs gesproken! (moge de sint je rijkelijk belonen en overladen met zoetigheid ;))
Ik ben van harte verblijd met je verandering van gedachten, en dat je Sint Nicolaas ook gelijk schaart met de afgoden (en roomse heiligen), maar zijn lekkers dus niet.
Dat over afgoden niet, zo ver had ik je uitspraak over offervlees nog niet doorgetrokken :) Maar dat ik niks van Sinterklaas moet hebben staat als een paal boven water. Ik denk bij Sinterklaas dan ook niet meer aan die roomse heilige, want ik weet dat het gewoon een verklede nederlander is en niet Sint Nicolaas zelf en ook niet aan een afgod, want ik aanbid hem niet... en er zijn maar weinigen die de Sinterklaas van deze tijd aanbidden. Wat dat betreft maak ik wel onderscheid tussen de roomse heiligenverering die ik afkeur, en een nederlands volksfeest. Als ik Sinterklaas zie denk ik niet: Dat is de heilige Nicolaas van Myra.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Marnix schreef:
jvdg schreef:

Dat is een Arminiaans gezang, remonstrants denken... hetgeen we uit alle macht dienen te weren en bestrijden!
:haha :haha :haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie