Nou, hij fietste ook best wel hard-DIA- schreef:Ik zag wel de Noorderkerk, maar de postbode was me niet opgevallen...![]()
Ik ga toch nog even bij het oud papier zoeken

Maar Gijs bij het oud papier dumpen, dat kan natuurlijk niet, DIA!

Nou, hij fietste ook best wel hard-DIA- schreef:Ik zag wel de Noorderkerk, maar de postbode was me niet opgevallen...![]()
Ik ga toch nog even bij het oud papier zoeken
Hmmm... de krant is denk ik bij mijn moeder. Ik heb em niet in huis...Hendrikus schreef:Nou, hij fietste ook best wel hard-DIA- schreef:Ik zag wel de Noorderkerk, maar de postbode was me niet opgevallen...![]()
Ik ga toch nog even bij het oud papier zoeken![]()
Maar Gijs bij het oud papier dumpen, dat kan natuurlijk niet, DIA!
-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!
En ook een citaat van ds. van Belzen dat uit mijn hart is gegrepen:
Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
MarthaMartha schreef:-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!
Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
Misschien moet ds. van Belzen zich toch nog eens verdiepen in die "oorsprong", en vooral uitspraken van toen, met betrekking tot het tijdelijke karakter van de Afscheiding...-DIA- schreef:Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
...en (ter aanvulling)...memento schreef:Misschien moet ds. van Belzen zich toch nog eens verdiepen in die "oorsprong", en vooral uitspraken van toen, met betrekking tot het tijdelijke karakter van de Afscheiding...-DIA- schreef:Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
tsja... ik kan dan nog wel wat meerdere kerken noemen.Luther schreef:...en (ter aanvulling)...memento schreef:Misschien moet ds. van Belzen zich toch nog eens verdiepen in die "oorsprong", en vooral uitspraken van toen, met betrekking tot het tijdelijke karakter van de Afscheiding...-DIA- schreef:Dominee Van Belzen is predikant binnen de Gereformeerde Gemeenten. ,,Maar ik voel ook een sterke verbondenheid met bijvoorbeeld de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. We hebben dezelfde oorsprong. Waar mogelijk zal ik graag samenwerken met andere predikanten.”
Om dezelfde reden voel ik me ook verbonden aan CGK en HHK en overal waar Gods Woord zuiver bediend wordt, omdat we uiteindelijk allemaal dezelfde oorsprong hebben, namelijk de Nederlands Hervromde Kerk, of -zo u wilt- de Rooms Katholieke Kerk.
Ik kan mij nog herinneren dat ds. van Belzen de Ger. Gem. vaarwel zei, omdat hij zich niet kon vinden in de prediking in Middelburg-Centrum (Ds. Th. van Stuijvenberg) . Hij ging toen naar de Ger. Gem in Ned.MarthaMartha schreef:-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!
Nou inmiddels heb ik begrepen is dit citaat ingeslagen op Urk. En de Urkers zijn niet blij met deze opmerkingen. Hij moet eerst maar eens de kerkgeschiedenis van Urk leren kennen.-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!
Toch heeft de eerste samenwerking al plaatsgevonden, hij is bevestigt in de Oud Gereformeerde Gemeente.Auto schreef:Nou inmiddels heb ik begrepen is dit citaat ingeslagen op Urk. En de Urkers zijn niet blij met deze opmerkingen. Hij moet eerst maar eens de kerkgeschiedenis van Urk leren kennen.-DIA- schreef:Een heel mooi stukje!