Welkom...als je post zoals de door jou genoemde predikanten schreven heb ik goede hoop dat je een aanwinst bent op het RFStAndrews schreef:Hallo allemaal,
Ik ben twintig, en al jarenlang een aandachtige meelezer op het forum.
Toch maar eens de stap genomen om me aan te melden om af en toe een bijdrage te kunnen leveren aan de discussies.
Lees graag uit de werken van de oudvaders. Vooral van de Schotse, zoals de Erskines, Boston en Rutherford, vanwege hun liefdevolle, indringende Evangelieverkondiging.
Ik hoop dat ik mijn bijdragen in liefde zal mogen plaatsen, niets anders beogende dan de ere Gods en het zieleheil van ons allen.
Groetjes,
Ik stel me even voor
Re: Ik stel me even voor
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Kijk, dat is een mooie openingspost!StAndrews schreef:Hallo allemaal,
Toch maar eens de stap genomen om me aan te melden om af en toe een bijdrage te kunnen leveren aan de discussies.
Lees graag uit de werken van de oudvaders. Vooral van de Schotse, zoals de Erskines, Boston en Rutherford, vanwege hun liefdevolle, indringende Evangelieverkondiging.
Ik hoop dat ik mijn bijdragen in liefde zal mogen plaatsen, niets anders beogende dan de ere Gods en het zieleheil van ons allen.
Groetjes,
Van harte welkom
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Welkom! Je hebt vast al regelmatig gelezen dat het vuur om je oren slaat in het heetst van de strijd. Laat je er niet door afschrikken en weerleg met argumenten. Vooralsnog ben ik erg benieuwd naar je inbreng.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- oesterschelpje
Welkom.... (grinnek, als ik de posting van Vlinder lees, zou ik er bijna bij zeggen,welkom en TEN AANVAL...
)
Enfin, je leest al jarenlang mee, dus je weet al meer van ons dan wij van jou!

Enfin, je leest al jarenlang mee, dus je weet al meer van ons dan wij van jou!
Nou ik ben ook heel benieuwd naar je bijdragen, in ieder geval:

Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
welkom!huisman schreef:Welkom...als je post zoals de door jou genoemde predikanten schreven heb ik goede hoop dat je een aanwinst bent op het RFStAndrews schreef:Hallo allemaal,
Groetjes,
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Neeltje Jans
Welkom st Andrews, ben je man of ben je vrouw? (ik vermoed het eerste)
Neeltje Jans, moeder van 4
Hoi,
Mijn naam is Aty. Ik ben een vrouw van midden veertig en heb me lid gemaakt van dit forum. Vroeger keek ik hier regelmatig en las ik wel eens berichten.
Mijn hobbies zijn te lezen als je mijn profiel aanklikt. Natuurlijk heb ik nog veel meer interesses. Ik lees graag bijvoorbeeld.
Het boek waar ik nu in begonnen ben heet: Struikelend achter Jezus aan. Dat is meteen een mooi onderschrift; ga ik zo even toevoegen.
Dag!
Mijn naam is Aty. Ik ben een vrouw van midden veertig en heb me lid gemaakt van dit forum. Vroeger keek ik hier regelmatig en las ik wel eens berichten.
Mijn hobbies zijn te lezen als je mijn profiel aanklikt. Natuurlijk heb ik nog veel meer interesses. Ik lees graag bijvoorbeeld.
Het boek waar ik nu in begonnen ben heet: Struikelend achter Jezus aan. Dat is meteen een mooi onderschrift; ga ik zo even toevoegen.
Dag!
Aty:

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Ik ben Bert. Lid van de Ger. Bond in de PKN. Met volle overtuiging. Eigenlijk had ik me niet mogen aanmelden op dit forum omdat ik bezwaard lid van de PKN moet zijn om lid te worden. Maar het gaat op dit forum over het reformatorische gedachtengoed waar ik ten volle achter sta. Als ik zo de diverse topics doorneem, blijkt er aan dit gedachtengoed nogal wat mank te gaan. Bijvoorbeeld over de leer van de rechtvaardiging door het geloof. Laten we daarvoor maar in de leer gaan bij Luther. Wat me ook opvalt is dat verschillende forumleden in topics op een lage manier worden onderuit gehaald. Met van die kleine geniepige opmerkingen. Al met al vraag ik me af of ik me op dit forum wel thuis zal kunnen voelen. De tijd zal het leren.
- Neeltje Jans
-
Mooi boek van Mike Yaconelli, Aty. Ik heb het vorig jaar gelezen. Alleen de titel al. Zo blijft het in het geloofsleven tot de laatste snik: Struikelend achter Jezus aan. Maar wel met het vaste vertrouwen dat Hij vasthoudt.Aty schreef:Hoi,
Dag!
De omgangsvormen op dit forum zijn niet altijd reformatorisch. Dat klopt.Bert10 schreef:Ik ben Bert. Lid van de Ger. Bond in de PKN. Met volle overtuiging. Eigenlijk had ik me niet mogen aanmelden op dit forum omdat ik bezwaard lid van de PKN moet zijn om lid te worden. Maar het gaat op dit forum over het reformatorische gedachtengoed waar ik ten volle achter sta. Als ik zo de diverse topics doorneem, blijkt er aan dit gedachtengoed nogal wat mank te gaan. Bijvoorbeeld over de leer van de rechtvaardiging door het geloof. Laten we daarvoor maar in de leer gaan bij Luther. Wat me ook opvalt is dat verschillende forumleden in topics op een lage manier worden onderuit gehaald. Met van die kleine geniepige opmerkingen. Al met al vraag ik me af of ik me op dit forum wel thuis zal kunnen voelen. De tijd zal het leren.
Wat betreft je achtergrond zul je je prima thuisvoelen op dit forum, dunkt me.
Van harte welkom Aty en Bert.
Ik kijk uit naar jullie bijdragen !

Ik kijk uit naar jullie bijdragen !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ander schreef:De omgangsvormen op dit forum zijn niet altijd reformatorisch. Dat klopt.Bert10 schreef:Ik ben Bert. Lid van de Ger. Bond in de PKN. Met volle overtuiging. Eigenlijk had ik me niet mogen aanmelden op dit forum omdat ik bezwaard lid van de PKN moet zijn om lid te worden. Maar het gaat op dit forum over het reformatorische gedachtengoed waar ik ten volle achter sta. Als ik zo de diverse topics doorneem, blijkt er aan dit gedachtengoed nogal wat mank te gaan. Bijvoorbeeld over de leer van de rechtvaardiging door het geloof. Laten we daarvoor maar in de leer gaan bij Luther. Wat me ook opvalt is dat verschillende forumleden in topics op een lage manier worden onderuit gehaald. Met van die kleine geniepige opmerkingen. Al met al vraag ik me af of ik me op dit forum wel thuis zal kunnen voelen. De tijd zal het leren.
Wat betreft je achtergrond zul je je prima thuisvoelen op dit forum, dunkt me.