eehhh.....Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-CGK (bewaar het Pand en deel wat daar tegenaan zit)
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
En dan met een puriteinse inslag
waar hoop je op?
enne.... oké, laat maar.
eehhh.....Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Nou Luther, dat zal dan verre van Luthers zijnLuther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Hendrikus schreef:Nou Luther, dat zal dan verre van Luthers zijnLuther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Is de GGiN van deelname uitgesloten?Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
nee, doe de HHK maarcaprice schreef:Is de GGiN van deelname uitgesloten?Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Ach, als de predikanten nou even wat slimmer waren geweest dan waren ze op de HELE column ingegaan, ipv van het laatste stukje waar nu zo'n ophef over gemaakt wordt. Daarnaast werd een half jaar geleden nog geroepen dat er gehandeld moet worden naar de vermaning die staat in Matth. dat er eerst contact met de broeder gezocht moet worden voordat men naar buiten gaat ......... Is dat nu gebeurd? Zo word wederom de pot verweten dat hij zwart ziet. En dan nog spreken we nog over eenheid ..... in de CGK en gunnen we elkaar het licht niet in de ogen.Ariene schreef:(en om eerlijk te zijn, met het feit dat juist deze predikant dit aanzwengeld)
Pardon?Auto schreef:Ach, als de predikanten nou even wat slimmer waren geweest dan waren ze op de HELE column ingegaan, ipv van het laatste stukje waar nu zo'n ophef over gemaakt wordt. Daarnaast werd een half jaar geleden nog geroepen dat er gehandeld moet worden naar de vermaning die staat in Matth. dat er eerst contact met de broeder gezocht moet worden voordat men naar buiten gaat ......... Is dat nu gebeurd? Zo word wederom de pot verweten dat hij zwart ziet. En dan nog spreken we nog over eenheid ..... in de CGK en gunnen we elkaar het licht niet in de ogen.Ariene schreef:(en om eerlijk te zijn, met het feit dat juist deze predikant dit aanzwengeld)
Dank jefreek schreef:Ariene, bietje gefrustreerd ofzo?
Je hebt wel betere postings op je naam staan
Deze zin stoort me inderdaad een beetje.in de CGK en gunnen we elkaar het licht niet in de ogen.
Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.caprice schreef:Is de GGiN van deelname uitgesloten?Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Ik hoop dat je dwaling je vergeven wordt...Wilhelm schreef:Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.caprice schreef:Is de GGiN van deelname uitgesloten?Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Iig is dit de gedachte van het overgrote deel van het grondvlak, ik spreek even voor de GG. Of de GS daar ook zo overdenkt,dat waag ik te betwijfelen.
Het lijkt me wel heel mooi : Eén kerkverband, met een heldere prediking van wet en evangelie, zonde en genade, met een welmenend onvoorwaardelijk aanbod van genade, niet te veel gesteggel over de hoeveelheid verbonden , een bevindelijke inslag en ruimte voor verschillende flanken.
Of de oudere generatie hier al aan toe is betwijfel ik , maar ik heb goede hoop als het gaat om de jeugd.
Mmm. Ik ken er wel een prediker met een puriteinse inslag...Wilhelm schreef:Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.caprice schreef:Is de GGiN van deelname uitgesloten?Luther schreef:Toch hoop ik er sterk op:
-HHK
-GG (grotendeels)
-OGGN (klein deel)
Iig is dit de gedachte van het overgrote deel van het grondvlak, ik spreek even voor de GG. Of de GS daar ook zo overdenkt,dat waag ik te betwijfelen.
Onnodig, er valt weinig te vergeven want Wilhelm heeft gewoon gelijk.-DIA- schreef:Ik hoop dat je dwaling je vergeven wordt...Wilhelm schreef:Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.caprice schreef: Is de GGiN van deelname uitgesloten?
Het lijkt me wel heel mooi : Eén kerkverband, met een heldere prediking van wet en evangelie, zonde en genade, met een welmenend onvoorwaardelijk aanbod van genade, niet te veel gesteggel over de hoeveelheid verbonden , een bevindelijke inslag en ruimte voor verschillende flanken.
Of de oudere generatie hier al aan toe is betwijfel ik , maar ik heb goede hoop als het gaat om de jeugd.
Lekker comfortablel voor de mens, inderdaad. Geeft de mens wat hij wil... Waarom dan niet helemaal naar Rome terug?Wilhelm schreef:
Jawel, want we zijn er in '53 achtergekomen dat zij liever een dwaling voorstaan. Mochten ze die herroepen zijn ze natuurlijk van harte welkom.