Jaja. En jij bent Anti-quoq. Da's ook niet heel slim 8)Anti-quoq schreef:Het gaat hier niet om statistieken, maar om feiten. Verder houd jij je kennelijk niet aan het onderschrift onder mijn reacties. Dat is erg dom.
beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten
Een statistiek is in wezen niet veel meer dan een verzameling feiten. Als je feiten verzamelt m.b.t. leeftijden van predikanten, kun je net zo goed hun bloedgroep, autobezit etc. meenemen. Dat zijn immers ook gewoon harde feiten. Dus zo vreemd is de reactie van Hendrikus ook weer niet.Anti-quoq schreef:Het gaat hier niet om statistieken, maar om feiten.Hendrikus schreef:En ze reden alle drie in een zwarte auto?Anti-quoq schreef:Voorts is het opmerkelijk dat voor alle drie de predikanten de gemeente Waarde hun 7e gemeente is en dat ze alle drie 65 of 66 jaar oud waren / zullen zijn DV op de datum van bevestiging.
En dronken alle drie hun koffie graag zwart zonder suiker?
Boeiend hoor, die statistieken. Het voegt écht iets toe. :shock:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Neen, ds. M. Golverdingen rijdt in een donkerblauwe :mrgreen:Hendrikus schreef:En ze reden alle drie in een zwarte auto?Anti-quoq schreef:Voorts is het opmerkelijk dat voor alle drie de predikanten de gemeente Waarde hun 7e gemeente is en dat ze alle drie 65 of 66 jaar oud waren / zullen zijn DV op de datum van bevestiging.
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Juist AQ !!Anti-quoq schreef:Het gaat hier niet om statistieken, maar om feiten. Verder houd jij je kennelijk niet aan het onderschrift onder mijn reacties. Dat is erg dom.Hendrikus schreef:En ze reden alle drie in een zwarte auto?Anti-quoq schreef:Voorts is het opmerkelijk dat voor alle drie de predikanten de gemeente Waarde hun 7e gemeente is en dat ze alle drie 65 of 66 jaar oud waren / zullen zijn DV op de datum van bevestiging.
En dronken alle drie hun koffie graag zwart zonder suiker?
Boeiend hoor, die statistieken. Het voegt écht iets toe. :shock:
Hendrikus, je begrijpt er niets en dan ook helemaal niets van.
Zwijg liever als je niets zinnigs te zeggen hebt.
en AQ , hoewel ik merk dat je niet graag antwoorden geeft op mijn vragen toch nog een.
Heb jij de volgende gegevens :
- een lijst met predikers welke een preekjas dragen en wie er kiest voor een jacquet en misschien is er ook nog wel een categorie die kiest voor een colbert.
- een lijstje met predikers die nog hoeddragend zijn.
- een lijstje met namen van hen die met enige regelmaat een stropdas met een stippeltje of een ander werkje dragen.
- Als je dan toch bezig bent is het ook wel wat om aan te geven of de betreffende prediker bereid is om een derde beurt te vervullen, en of hij dan de afstand tussen de twee gemeenten aflegt te voet ofdat hij in geval gebruik maakt gemotoriseerd voertuig. ( in het laatste geval is idd ook de kleur van de auto wel heel interessant)
Altijd makkelijk als er kandidaten gesteld moeten worden .....
En Hendrikus, of een dominee suiker in de koffie heeft, is nu totaal niet relevant , wat maakt dat nu uit ??!!!
Wanneer komt er een slotje op dit onzin topic ???
Terwijl ik het idee heb, dat pas later, zo'n beetje rond de scheuring in de VS, een aantal dingen aan het schuiven gegaan zijn.Anti-quoq schreef:KLOPT. De GG bestaan 100 jaar en ik heb gekeken vanaf 1990.Unionist schreef:Hoe "recent" is jouw "recente verleden"? Het beroepen van ds. Vreugdenhil en Ds. Moerkerken is niet gebeurd sinds ds. Van der Net weg is. Dus moet het vóór 1991 geweest zijn. Dat is dus 17 jaar geleden.Anti-quoq schreef:Enkele voorbeelden om aan te tonen dat stigma's doorgaans niet echt werken. Kijk maar eens mee. Welke predikanten zijn in het recente verleden beroepen in:
- Apeldoorn: ds. M. Karens, ds. C.G. Vreugdenhil, ds. A. Moerkerken, ds. W. Harinck. (Onlangs op tweetal: ds. C. Hogchem en ds. W. Visscher)
Niet dat ik een direct verband zie, maar het gaat me even om de tijdsaanduiding.
Graag zou ik dezelfde gegevens zien als je uitgaat van de laatste 10 jaar. Concreet: toen ik nog in de classis Barneveld kerkte(voor 1999), ging ds. Van der Net daar regelmatig in gemeenten voor. Ik heb niet de indruk dat hij er nu nog vaak komt. Ook niet in de vakante gemeenten. Toen ik verhuisde naar Apeldoorn, werd ik door mijn vroegere predikant zelfs ernstig gewaarschuwd om me niet bij deze gemeente aan te sluietn maar liever in Beekbergen lid te wroden. In die tijd waren er veel die in de stad Apeldoorn kwamen wonen en lid werden in een van de omliggende gemeenten. Over eenheid gesproken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik ben erg blij dat de gemeente Montfoort een HHK-kandidaat beroept (A.T. van Andel).
Toch vraag ik me als buitenstaander af wat er met de kandidaten G.J. Blankers, Joh. Fekkes en H. Juffer aan de hand is. Zij zijn al veel langer beroepbaar en krijgen maar niets. Kandidaten die later beroepbaar zijn gesteld (A.P. Muilwijk, R.W. Mulder, W.M. vd Linden, D. Burggraaf, H. Lassche) hebben inmiddels al korter of langere tijd een gemeente.
Ik dacht bij mezelf: Er zijn wat kerkverbanden die een predikantentekort hebben, waar deze kandidaten waarschijnlijk wel een beroep zouden krijgen: OGG, GG, GGiN
Toch vraag ik me als buitenstaander af wat er met de kandidaten G.J. Blankers, Joh. Fekkes en H. Juffer aan de hand is. Zij zijn al veel langer beroepbaar en krijgen maar niets. Kandidaten die later beroepbaar zijn gesteld (A.P. Muilwijk, R.W. Mulder, W.M. vd Linden, D. Burggraaf, H. Lassche) hebben inmiddels al korter of langere tijd een gemeente.
Ik dacht bij mezelf: Er zijn wat kerkverbanden die een predikantentekort hebben, waar deze kandidaten waarschijnlijk wel een beroep zouden krijgen: OGG, GG, GGiN
Laten we het eenvoudig en feitelijk houden!
nou nee, een stevig tikkie ironisch, cynisch als dat beter klinkt....Gian schreef:beetje flauw Wilhelm....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Niet helemaal juist. Juffer is nog maar sinds een jaar beroepbaar. Verder snap ik het wel een beetje, maar dat ga ik hier op een openbaar forum niet uit de doeken doenAnti-quoq schreef:Ik ben erg blij dat de gemeente Montfoort een HHK-kandidaat beroept (A.T. van Andel).

-
Kand. Flapper is kandidaat in de PKN. Hij preekt daar in gemeentes als Scherpenisse.vandendijk schreef:Weet iemand hier iets meer over Kandidaat D.C.Flapper? Hij preekt de laatste nl. vaak bij de Vrije Oud Ger.Gem. hier in Rijssen.
Bij deze gemeente hebben ze na vertrek van een predikant vaak gauw weer een nieuwe predikant. Is misschien deze kandidaat wat?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
-
Dat heb ik begrepen van Sweelinck25(in de chat). Hij zou naar de HHK willen overgaan.Unionist schreef:Kand. Flapper is kandidaat in de PKN. Hij preekt daar in gemeentes als Scherpenisse.vandendijk schreef:Weet iemand hier iets meer over Kandidaat D.C.Flapper? Hij preekt de laatste nl. vaak bij de Vrije Oud Ger.Gem. hier in Rijssen.
Bij deze gemeente hebben ze na vertrek van een predikant vaak gauw weer een nieuwe predikant. Is misschien deze kandidaat wat?
Laatst gewijzigd door vandendijk op 07 jan 2008, 12:53, 3 keer totaal gewijzigd.