Je kunt je natuurlijk afvragen aan wie dat ligt. Hoe dan ook, ik ken die aardige en beste man niet maar om te zeggen dat hij leraar had moeten blijven vind ik een beetje cru.ada schreef:ik heb hem meerdere malen gehoord in onze woonplaats bruinisse,Jongere schreef:Hoor je zoiets zelf of hebben anderen je dit verteld?ada schreef:Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
zelf kerkte wij in een gb kerk,en daar was ds oberink zijn prediking verre van daan, hij is een aardige man,maar heeft de kerk half leeg gepreekt,erg jammer
Urk beroept een predikant.
Jvdg, even over eenheid aan de rechterzijde,
dat zal er denk ik niet gauw komen, op Urk, ik kerkte zelf altijd bij de ger gem, maar als ik vroeg of mn vriendin uit de oud ger gem vroeg of ze ook meeging, mocht ze niet van haar ouders.
Zo is dat ook bij de ger gem in ned, ze zijn allemaal juist heel erg op hun eigen kerk.
Door de week zie je het nog wel, maar een schoolvriendin van mij ging trouwen, zij zat in de ger gem in ned, hij in de ger gem, en omdat ze in de ger gem een dominee hebben wilde hij daar blijven, hun verloving is daarop bijna uitgegaan!!
Dus ik denk dat die eenheid wel vergeten kan worden, wel noemen ze het de gouden driehoek, dat plein.
Maar met zoveel vijandigheid naar elkaar is het meer de bermudadriehoek
dat zal er denk ik niet gauw komen, op Urk, ik kerkte zelf altijd bij de ger gem, maar als ik vroeg of mn vriendin uit de oud ger gem vroeg of ze ook meeging, mocht ze niet van haar ouders.
Zo is dat ook bij de ger gem in ned, ze zijn allemaal juist heel erg op hun eigen kerk.
Door de week zie je het nog wel, maar een schoolvriendin van mij ging trouwen, zij zat in de ger gem in ned, hij in de ger gem, en omdat ze in de ger gem een dominee hebben wilde hij daar blijven, hun verloving is daarop bijna uitgegaan!!
Dus ik denk dat die eenheid wel vergeten kan worden, wel noemen ze het de gouden driehoek, dat plein.
Maar met zoveel vijandigheid naar elkaar is het meer de bermudadriehoek

God is verborgen voor wie Hem niet zoeken, maar openbaart zich aan hen die Hem zoeken!!!
Wat een sneue mensen.vraagje schreef:Jvdg, even over eenheid aan de rechterzijde,
Dit heeft dus niets met geloven te maken, maar met tradities. Een opwekking in beide gemeenschappen zou niet onwelkom zijn.Door de week zie je het nog wel, maar een schoolvriendin van mij ging trouwen, zij zat in de ger gem in ned, hij in de ger gem, en omdat ze in de ger gem een dominee hebben wilde hij daar blijven, hun verloving is daarop bijna uitgegaan!!
Wat mij betreft is dit het meest onzinnige topic ooit.
Gezien de titel kan ik er zo nog wel 443 (volgens Wikipedia zijn er 443 gemeenten in Nederland) verzinnen!! Zo ongeveer als volgt:
Hendrik Ido Ambacht beroept een predikant
Tietjerksteradeel beroept een predikant
Gulpen-Wittem beroept een predikant
enz, enz, enz.
Gezien de titel kan ik er zo nog wel 443 (volgens Wikipedia zijn er 443 gemeenten in Nederland) verzinnen!! Zo ongeveer als volgt:
enz, enz, enz.
Ho, ho, dat zijn burgerlijke gemeenten. Daaronder vallen nog heel wat kernen. Onder Ede valt b.v. Bennekom, Lunteren, Harskmap, Wekerom, Otterlo... Terwijl de gemeentenaam niet altijd de naam van een plaats is. "Twenterand beroept een dominee" kan bijvoorbeeld niet. "Vriezenveen beroept een dominee" wel.jan03 schreef:Wat mij betreft is dit het meest onzinnige topic ooit.
enz, enz, enz.
Maar Urk beroept zoveel dominees, dat er voor mijn part best een apart topic aan gewijd kan worden. Ik denk dat Urk qua predikantendichtheid (aantal predikanten per 100 inwoners) weleens de hoogste gemeente in nederland kan zijn.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Beste Ada,ada schreef:(jvdg schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB)
Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
Moet ik dit nu onzin noemen, roddel of leugens?
Voor mij stond en staat reformatorisch voor eerlijkheid en oprechtheid. Mede daarom zou willen ik weten wie je bent en waarop je je uitspraken baseert.
Vanaf de datum in 1999, toen ik in Bruinisse kwam, tot ik in 2005 vertrok is de kerkgang toegenomen, de betrokkenheid evenzo en vanaf mijn start als predikant heb ik op dezelfde wijze en met dezelfde inhoud het evangelie van vrije en eenzijdige genade verkondigd. Dat vorm en stijl misschien anders was...
Normaal reageer ik zelden op opmerkingen in fora, maar dit gaat me toch te ver. In mijn tijd op Bru kon beslist NIET alles. Maar de schijnheiligheid van OPENBARE tuchtuitoefening en demonstraties van groepscode wil er bij mij niet in.
Bij mijn weten is stijl nog inhoud in de 19 jaar predikantschap van niet veranderd en dat kan nog mag, want de inhoud is gestempeld door Gods Woord en de stijl... ja de stijl past bij m'n persoonlijkheid. Als iemand daar moeite mee zou hebben... daar kan ik inkomen. Maar dan wel graag eerlijk blijven
G. Oberink
Overigens ben ik lid van diverse modelaiteitsorganisaties omdat ik graag steun wat het goede bevorderd. Ik ben het lang niet altijd eens met die organisaties. Zeker bij de GB heb ik momenteel m'n vraagtekens als ik het enthousiasme voor de PKN bemerk en de vershuivingen in de standpunten rond bijbelkritiek, vrouw in het ambt, liedboek en homofilie bemerk; maar dit terzijde.
Ik blijf benieuwd waarom dit soort (ver)oorde(e)l(ing) voor sommige mensen aantrekkelijk is.
- Oude-Waarheid
Pastorale schreef:Beste Ada,ada schreef:(jvdg schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB)
Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
Voor mij stond en staat reformatorisch voor eerlijkheid en oprechtheid. Mede daarom zou willen ik weten wie je bent en waarop je je uitspraken baseert.
Vanaf de datum in 1999, toen ik in Bruinisse kwam, tot ik in 2005 vertrok is de kerkgang toegenomen, de betrokkenheid evenzo en vanaf mijn start als predikant heb ik op dezelfde wijze en met dezelfde inhoud het evangelie van vrije en eenzijdige genade verkondigd. Dat vorm en stijl misschien anders was...
Normaal reageer ik zelden op opmerkingen in fora, maar dit gaat me toch te ver. In mijn tijd op Bru kon beslist NIET alles. Maar de schijnheiligheid van OPENBARE tuchtuitoefening en demonstraties van groepscode wil er bij mij niet in.
Bij mijn weten is stijl nog inhoud in de 19 jaar predikantschap van niet veranderd en dat kan nog mag, want de inhoud is gestempeld door Gods Woord en de stijl... ja de stijl past bij m'n persoonlijkheid. Als iemand daar moeite mee zou hebben... daar kan ik inkomen. Maar dan wel graag eerlijk blijven
G. Oberink
Overigens ben ik lid van diverse modelaiteitsorganisaties omdat ik graag steun wat het goede bevorderd. Ik ben het lang niet altijd eens met die organisaties. Zeker bij de GB heb ik momenteel m'n vraagtekens als ik het enthousiasme voor de PKN bemerk en de vershuivingen in de standpunten rond bijbelkritiek, vrouw in het ambt, liedboek en homofilie bemerk; maar dit terzijde.
Ik blijf benieuwd waarom dit soort (ver)oorde(e)l(ing) voor sommige mensen aantrekkelijk is.
Zozo, beter laat dan nooit...
Goed dat er nu op de man(vrouw) af de vraag komt vanwaar deze kritiek.
Overigens is commentaar van allen tijde en kunnen we de historie als getuige nemen om op te merken dat een zuivere prediking nooit zonder kritiek is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Oude-Waarheid
Ook daar lopen onze menigen over uiteen wat versta je onder eenpierre27 schreef:Pastorale schreef:Beste Ada,ada schreef:(jvdg schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB)
G. Oberink
Zozo, beter laat dan nooit...
Goed dat er nu op de man(vrouw) af de vraag komt vanwaar deze kritiek.
Overigens is commentaar van allen tijde en kunnen we de historie als getuige nemen om op te merken dat een zuivere prediking nooit zonder kritiek is.
zuivere prediking