Ik probeer ook maar wat te gissenChristiaan schreef:Nee.
Beste Jolanda, John Bunyan is toch niet bekend van één boek.
Christenreis, Christinneries, Sterven van meneer Kwaad enzovoorts.

en ja, dan noem ik zomaar wat namen die beginnen met een J...
Begrijp ik beste Jolanda.JolandaOudshoorn schreef:Ik probeer ook maar wat te gissenChristiaan schreef:Nee.
Beste Jolanda, John Bunyan is toch niet bekend van één boek.
Christenreis, Christinneries, Sterven van meneer Kwaad enzovoorts.![]()
en ja, dan noem ik zomaar wat namen die beginnen met een J...
Niemand had dit citaat geraden. Het is van John Flavel uit een van zijn bijzonder mooie avondmaalspreken.Christiaan schreef:U vraag: Waarom heeft Christus Zich deze Naam Wonderlijk gegeven? Ik antwoord: Er zijn zoveel wonderen die in Christus amenkomen, dat het helemaal geen wonder is dat Hij deze Naam ´Wonderlijk´zou dragen. Christus was in alle opzichten wonderlijk. Hij was wonderlijk in Zijn Persoon, wonderlijk in Zijn liefde, wonderlijk in Zijn ontvangenis, ontvangen door de Heilige Geest, wonderlijk in Zijn leven, wonderlijk in Zijn dood en de gevolgen ervan, wonderlijk in Zijn opstanding, dat een gestorven Mens opgewerkt zou worden, en dat door Zijn eigen kracht en wonderlijk in Zijn hemelvaart, Kortom wonderlijk in alle opzichten: wonderlijk in Zijn vernedering en verhoging.
Flavel begint toch niet met een A??Christiaan schreef:Christiaan schreef:U vraag: Waarom heeft Christus Zich deze Naam Wonderlijk gegeven? Ik antwoord: Er zijn zoveel wonderen die in Christus amenkomen, dat het helemaal geen wonder is dat Hij deze Naam ´Wonderlijk´zou dragen. Christus was in alle opzichten wonderlijk. Hij was wonderlijk in Zijn Persoon, wonderlijk in Zijn liefde, wonderlijk in Zijn ontvangenis, ontvangen door de Heilige Geest, wonderlijk in Zijn leven, wonderlijk in Zijn dood en de gevolgen ervan, wonderlijk in Zijn opstanding, dat een gestorven Mens opgewerkt zou worden, en dat door Zijn eigen kracht en wonderlijk in Zijn hemelvaart, Kortom wonderlijk in alle opzichten: wonderlijk in Zijn vernedering en verhoging.Zijn achternaam begint met een A.Niemand had dit citaat geraden. Het is van John Flavel uit een van zijn bijzonder mooie avondmaalspreken.
Met gissingen ben ik niet geholpen. Weet iemand (met bronvermelding) van wie deze dichtregels zijn? Zelf dacht ik mogelijk aan Groenewegen of Lodenstein, maar heb het nog niet kunnen vinden.Hoe raak ik toch mijzelven kwijt
Om Jezus voor een eeuwigheid
Eens hartelijk te kiezen.