Dit is een waarheid als een koeEen schreef:Er is ook een ouderling Visser in Gouda (de GGiN), is dat misschien dezelfde?Kislev schreef:Dank voor de info. Zal zich wel een hoop (leed) hebben afgespeeld hebben achter deze keuze. Stemt me altijd enigszins droevig dit soort situaties.Adelbach schreef:Kislev, stud M.J. Visser heeft zich teruggetrokken en is later naar de GGinN overgegaan.
Curatorium GGiN woensdag 30 mei
Misschien te maken met het feit dat ze bij de GGiN les krijgen van een dogmaticus en een zeer bekwaam Bijbelwetenschapper?freek schreef:Ik heb het idee dat de GGN tegenwoordig meer 'kwaliteit' (vergeef me het wereldse woord) tot haar beschikkikng heeft dan de OGG, wat betreft de voorgangers. Hoewel ik het vaak niet met ze eens ben, probeert men in de GGN toch vaak tot een zekere theologische doordenking te komen van bepaalde thema's. Ook exegetisch zitten de preken gemiddeld beter in elkaar, is mijn voorzichtige inschatting.
Respectievelijk Ds. F. Mallan en dhr. L.M.P. Scholten.
Ds. F. Mallan benadrukt ook altijd het belang van een geordend kerkelijk leven, ook wat betreft de prediking.
Okay, dank voor de info.Oude Paden schreef:Dit is een waarheid als een koeEen schreef:Er is ook een ouderling Visser in Gouda (de GGiN), is dat misschien dezelfde?Kislev schreef:Dank voor de info. Zal zich wel een hoop (leed) hebben afgespeeld hebben achter deze keuze. Stemt me altijd enigszins droevig dit soort situaties.Adelbach schreef:Kislev, stud M.J. Visser heeft zich teruggetrokken en is later naar de GGinN overgegaan.
Klopt het dat hij een zeer bekwaam ouderling is?
Of geef je niet alle Goudse geheimen prijs

Ik kan daar niet op in gaan aangezien het familie van mij is.Een schreef:Okay, dank voor de info.Oude Paden schreef:Dit is een waarheid als een koeEen schreef:Er is ook een ouderling Visser in Gouda (de GGiN), is dat misschien dezelfde?Kislev schreef: Dank voor de info. Zal zich wel een hoop (leed) hebben afgespeeld hebben achter deze keuze. Stemt me altijd enigszins droevig dit soort situaties.
Of geef je niet alle Goudse geheimen prijs:
Inderdaad heeft M.J. Visser zichzelf teruggetrokken.
Dit was ook de rede dat ik poste dat er ook zijn die zichzelf onttrekken.
Vaak word gelijk het stempel "geschorst" opgezet zonder de werkelijke reden te weten.
Hij is na zijn studietijd ouderling geweest in de GG van Capelle a/d IJssel. Nu is hij oudeling in de GGiN te Gouda.
Ik weet hoeveel strijd het heeft gekost en kost!
Okay!Oude Paden schreef:Ik kan daar niet op in gaan aangezien het familie van mij is.Een schreef:Okay, dank voor de info.Oude Paden schreef:Dit is een waarheid als een koeEen schreef: Er is ook een ouderling Visser in Gouda (de GGiN), is dat misschien dezelfde?
Vaak word gelijk het stempel "geschorst" opgezet zonder de werkelijke reden te weten.
Hij is na zijn studietijd ouderling geweest in de GG van Capelle a/d IJssel. Nu is hij oudeling in de GGiN te Gouda.
Dank voor de info. Strijd zal het ongetwijfeld gekost hebben en nog kosten.
Als hij binnenkort jarig is moet je hem dat boek van A Van Belzen maar geven "Terugblik" een prachtig evenwichtig geschreven boek. Een verademing in deze tijd!
Ongetwijfeld een sympathieke man gezien het feit dat hij in beide kerkgenootschappen ouderling mag zijn.
Het is voor hem nog steeds moeilijk. Hij heeft tot 18 jaar geleden (toen werd hij GGiN) veel moeten strijden als een eenzame in de woestijn (Hij zelf ervaarde een afwijken van de zuivere leer en leven (o.a. Oppervlakkige prediking / Geloofsactivisme / Avondmaalsgang niet in overeenstemming met levenswandel e.d.), en voelde het als roeping hiertegen met ernst te waarschuwen. Dit maakte weinig vrienden. Dit heeft hem alle energie gekost, en daar word hij niet graag aan herrinert.Een schreef:Okay!Oude Paden schreef:Ik kan daar niet op in gaan aangezien het familie van mij is.Een schreef:Okay, dank voor de info.Oude Paden schreef: Dit is een waarheid als een koe
Als hij binnenkort jarig is moet je hem dat boek van A Van Belzen maar geven "Terugblik" een prachtig evenwichtig geschreven boek. Een verademing in deze tijd!
Het is overigens niet mijn behoefte inhoudelijk op genoemde onderwerpen in te gaan.
Dat hoeft ook niet, gezien het familie van je is kan ik me voorstellen dat het jou ook pijn doet!Oude Paden schreef:Het is voor hem nog steeds moeilijk. Hij heeft tot 18 jaar geleden (toen werd hij GGiN) veel moeten strijden als een eenzame in de woestijn (Hij zelf ervaarde een afwijken van de zuivere leer en leven (o.a. Oppervlakkige prediking / Geloofsactivisme / Avondmaalsgang niet in overeenstemming met levenswandel e.d.), en voelde het als roeping hiertegen met ernst te waarschuwen. Dit maakte weinig vrienden. Dit heeft hem alle energie gekost, en daar word hij niet graag aan herrinert.Een schreef:Okay!Oude Paden schreef:Ik kan daar niet op in gaan aangezien het familie van mij is.Een schreef: Okay, dank voor de info.
Het is overigens niet mijn behoefte inhoudelijk op genoemde onderwerpen in te gaan.
Dat gevoel heb ik ook. Hoor bijv. vaak postieve verhalen over niet GGiNetter die ds. Roos gehoord hebben. In B'veld kun je wat dat betreft beter GGiN kerken dan GG, meer aanbod en meer exegese..... Het jammere aan de GGiN vind ik dat leer en leven (bij de jeugd) vaak ver uit elkaar liggen.freek schreef:Ik heb het idee dat de GGN tegenwoordig meer 'kwaliteit' (vergeef me het wereldse woord) tot haar beschikkikng heeft dan de OGG, wat betreft de voorgangers. Hoewel ik het vaak niet met ze eens ben, probeert men in de GGN toch vaak tot een zekere theologische doordenking te komen van bepaalde thema's. Ook exegetisch zitten de preken gemiddeld beter in elkaar, is mijn voorzichtige inschatting.
Wat de OGG betreft houd ik mn hart vast. De tijd van singuliere gave is namelijk wel voorbij.
Laatst gewijzigd door Kislev op 01 jun 2007, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hej, geen verkeerd woord over ds. Hoghem hoor! Alhoewel ik zn preken buiten B'veld (bv in Rdam) liever hoor...Kislev schreef:Dat gevoel heb ik ook. Hoor bijv. vaak postieve verhalen over niet GGiNetter die ds. Roos gehoord hebben. In B'veld kun je wat dat betreft beter GGiN kerken dan GG, meer aanbod en meer exegese..... Het jammere aan de GGiN vind ik dat leer en leven (bij de jeugd) vaak ver uit elkaar liggen.freek schreef:Ik heb het idee dat de GGN tegenwoordig meer 'kwaliteit' (vergeef me het wereldse woord) tot haar beschikkikng heeft dan de OGG, wat betreft de voorgangers. Hoewel ik het vaak niet met ze eens ben, probeert men in de GGN toch vaak tot een zekere theologische doordenking te komen van bepaalde thema's. Ook exegetisch zitten de preken gemiddeld beter in elkaar, is mijn voorzichtige inschatting.
Ds. Roos is bijzonder gezegend in preek-kwaliteiten. Ik denk dat het niet goed is om predikanten die dat niet, of minder hebben, daarmee te vergelijken. Al zou je soms wel wensen dat al Gods knechten in zulke mate begaafd waren.